Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: ساخت موسیقی دنباله سینمایی «ایندیانا جونز ۵»آخرین فعالیت آهنگسازی جان ویلیامز خواهد بود. این خبر در راس اخبار موسیقی جهان قرار گرفت و بسیاری از علاقمندان به آثار این آهنگساز اساطیری را متاثر ساخت.

 

*«ایندیانا جونز ۵» آخرین فعالیت آهنگسازی فیلم ویلیامز

ویلیامز می‌گوید که قصد دارد به کار موسیقی ادامه دهد، اما پس از اکران «فِیبلمنز» و «ایندیانا جونز ۵» کار روی ساخت موسیقی فیلم‌ را کنار خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان تاونر ویلیامز  زادهٔ ۸ فوریهٔ ۱۹۳۲ آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو آمریکایی است. او در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود برخی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته‌ است. او برندهٔ ۲۵ جایزهٔ گرمی، هفت جایزهٔ فیلم بفتا، پنج جایزهٔ اسکار و چهار جایزهٔ گلدن گلوب شده‌ است

 

جان ویلیامز آهنگساز افسانه‌ای پس از ۶۰ سال فعالیت موسیقایی و ساخت ده‌ها موسیقی فیلم و دریافت پنج جایزه اسکار  آماده می‌شود تا با کار موسیقی فیلم خداحافظی کند.

ویلیامز در مصاحبه‌ای جدید با آسوشیتدپرس گفت که در حال حاضر در حال انجام کارهای پایانی بر روی موسیقی «ایندیانا جونز ۵» است و معتقد است که این آخرین فیلم او خواهد بود.

 

*جان ویلیامز: هریسون فورد از من کم سن‌تر است و می‌خواهد بازنشسته شود پس من هم می‌توانم

ویلیامز گفت: «در حال حاضر روی «ایندیانا جونز ۵» کار می‌کنم، که هریسون فورد - که کمی از من جوان‌تر است - فکر می‌کنم اعلام کرده آخرین فیلمش خواهد بود. بنابراین، فکر کردم: اگر هریسون می‌تواند این کار را انجام دهد، پس شاید من نیز بتوانم.»

در حالی که ویلیامز به طور قطعی ساخت موسیقی فیلم‌های دیگر را رد کرده، او می‌گوید که حتی اگر هرگز موسیقی دیگری ننویسد، از زندگی موسیقایی خود پشیمان نخواهد شد

 

*ساخت موسیقی فیلم شش ماه طول می‌کشد و برای سن و سال من تعهدی طولانی محسوب می‌شود

فورد به طور علنی نگفته است که دنباله «ایندیانا جونز ۵» آخرین فیلم او خواهد بود (در حالی که هیچ پروژه سینمایی دیگری اعلام نشده، او اخیراً قرارداد همکاری با دو برنامه تلویزیونی با کیفیت آ را امضاء کرده است)، اگرچه این آخرین باری است که او در نقش باستان‌شناس بازی می‌کند. صرف نظر از این، ویلیامز در حال آماده شدن برای پایان دادن به حرفه آهنگسازی سینمایی خود است، اگرچه قصد دارد به نوشتن موسیقی به طور خاص برای کنسرت ادامه دهد. این آهنگساز ۹۰ ساله گفت که ساخت یک فیلم بزرگ شش ماه طول می‌کشد که در این مرحله از زندگی تعهدی طولانی برای من محسوب می‌شود.

اگر این واقعاً پایان دوران حرفه‌ای او در فیلم‌سازی باشد، او همه چیز را در یک یادداشت مناسب به پایان می‌رساند. پاییز امسال، بیست و نهمین (و احتمالاً آخرین) فیلم استیون اسپیلبرگ با نام «فِیبلمنز» در سینماها اکران خواهد شد. همکاری بین ویلیامز و اسپیلبرگ از نمادین‌ترین موسیقی‌های تاریخ سینما از جمله «آرواره‌ها»، «پارک ژوراسیک»، «ایی‌تی»(E.T. فرازمینی) و البته دنباله «ایندیانا جونز». دو فیلم پایانی ویلیامز، نگاه زندگی‌نامه‌ای اسپیلبرگ به دوران کودکی‌اش و تصمیم برای تبدیل شدن به یک فیلم‌ساز و آخرین ورودی در یکی از محبوب‌ترین دنباله‌های سینمایی آهنگساز است.

در حالی که ویلیامز به طور قطعی ساخت موسیقی فیلم‌های دیگر را رد کرده، او می‌گوید که حتی اگر هرگز موسیقی دیگری ننویسد، از زندگی موسیقایی خود پشیمان نخواهد شد.

او گفت: «این به من توانایی نفس کشیدن، توانایی زندگی و درک اینکه زندگی چیزهای بیشتری دارد، به من داده است.»

ویلیامز آهنگسازی بسیاری از فیلم‌های تحسین‌شده و محبوب مانند «حماسهٔ اسکای‌واکر جنگ ستارگان» را بر عهده داشته‌ است. دیگر آثار معروفش فیلم‌های «آرواره‌ها»، «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «سوپرمن»، «ایندیانا جونز»، دو فیلم اول «پارک ژوراسیک»، «فهرست شیندلر» و سه فیلم اول «هری پاتر» هستند

 

۵ جایزه و ۲۵ نامزدی اسکار برای جان ویلیامز

جان تاونر ویلیامز  زادهٔ ۸ فوریهٔ ۱۹۳۲ آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو آمریکایی است. او در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود برخی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته‌ است. او برندهٔ ۲۵ جایزهٔ گرمی، هفت جایزهٔ فیلم بفتا، پنج جایزهٔ اسکار و چهار جایزهٔ گلدن گلوب شده‌ است.

ویلیامز ۵۲ بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شده که بعد از والت دیزنی دومین شخص با بیشترین نامزدی است. ساخته‌های او مظهر موسیقی فیلم تلقی می‌شود، کلسیک اف‌ام او را یکی از برترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک در تاریخ می‌داند.

ویلیامز آهنگسازی بسیاری از فیلم‌های تحسین‌شده و محبوب مانند «حماسهٔ اسکای‌واکر جنگ ستارگان» را بر عهده داشته‌ است. دیگر آثار معروفش فیلم‌های «آرواره‌ها»، «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «سوپرمن»، «ایندیانا جونز»، دو فیلم اول «پارک ژوراسیک»، «فهرست شیندلر» و سه فیلم اول «هری پاتر» هستند.

او همچنین کنسرتوهای کلاسیک و آثار دیگری را برای گروه‌های ارکستر و آلات موسیقی انفرادی ساخته‌ است. او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۳ رهبر ارکستر بوستون بوده و همچنین رهبر ارکستر برجستهٔ آن است. از سال ۱۹۷۴ با کارگردان «استیون اسپیلبرگ» ارتباط داشت و برای همه فیلم‌های بلندش به جز پنج فیلم موسیقی ساخت و با «جرج لوکاس» در هر دو دنباله‌ سینمای‌اش کار کرده‌ است.

انستیتوی فیلم آمریکا در سال ۲۰۰۵ موسیقی ویلیامز برای «جنگ ستارگان» (۱۹۷۷) را بهترین موسیقی فیلم در تمام دوران انتخاب کرد. کتابخانه کنگره، موسیقی متن «جنگ ستارگان» را به دلیل اهمیت «فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی» در فهرست ملی ضبط اصوات ثبت کرد.

نام ویلیامز در سال ۲۰۰۰ وارد تالار مشاهیر هالیوود شد و در سال ۲۰۰۴ نشان افتخار مرکز کندی را دریافت کرد. جایزهٔ یک عمر دستاورد هنری او در سال ۲۰۱۶ اولین جایزه‌ای بود که خارج از عرصهٔ بازیگری و کارگردانی اعطا شد. او آهنگسازی ۹ فیلم از ۲۵ فیلم برتر گیشهٔ آمریکا (بر اساس نرخ تورم) را بر عهده داشته است.

آثار او بر دیگر آهنگسازان فیلم، موسیقی کلاسیک و معاصر تأثیر گذاشته‌ است. مارکوس پاوس آهنگساز نروژی، استدلال می‌کند که «شیوه رضایت‌بخش ویلیامز برای تجسم تکنیک‌های ناهماهنگی و آوانگارد در چارچوب آهنگی بزرگ‌تر» او را به «یکی از آهنگسازان کبیر هر قرن» تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آهنگساز ایندیاناجونز ویلیامز جنگ ستارگان کتابخانه کنگره فهرست شیندلر پارک ژوراسیک سوپرمن برخورد نزدیک از نوع سوم آرواره ها اسکار جایزه گرمی بفتا گلدن گلوب اسپیلبرگ ایی تی جان ویلیامز ساخت موسیقی فیلم ایندیانا جونز ۵ موسیقی فیلم ترین موسیقی جان ویلیامز جنگ ستارگان تحسین شده فیلم اول شده ترین ۵ جایزه فیلم او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود

بالاخره روزی خواهد رسید که دارنده 8 توپ طلا از دنیای مستطیل سبز خداحافظی کند و احتمالاً اول از عرصه ملی خداحافظی کند و سپس برای همیشه کفش هایش را بیاویزد. مسی در ماه ژوئن 37 ساله می شود که به این معناست زمان زیادی برای او باقی نمانده است. 

البته مسی متعهد شده که در رقابت های کوپا آمریکا 2024 در ترکیب تیم ملی آرژانتین حضور پیدا کند و از عنوان قهرمانی آلبی سلسته دفاع کند. البته اشاره ای هم به بازی کردن او در جام جهانی  2026 شده، اما تاکنون هیچ چیز رسمی نیست. 

به نقل از سایت گل، پالاسیوس که در کنار لیونل مسی در جام جهانی 2022 بازی کرد و به مقام قهرمانی رسید، در مصاحبه ای با رویترز درباره زندگی بدون لیونل مسی گفت: "برای الان دوست ندارم درباره ادامه ندادن مسی صحبت کنم. شما هیچ وقت نمی توانید تیم ملی را بدون مسی تصور کنید. ما همه دوست داریم که او جاودانه شود و برای همیشه برای تیم ملی آرژانتین بازی کند."

"ما حتی نمی خواهیم دی ماریا بازنشسته شود. او واقعاً خاص و متفاوت است و کارهای بزرگی برای تیم ملی آرژانتین انجام داده."

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • حمایت وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی از نیکو ویلیامز / عکس