Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه تاریخی کاخ سعدآباد بامداد امروز با انتشاری استوری در صفحه اینستاگرام خود خبر از تعطیلی این مجموعه در روز یکشنبه ۵ تیر ماه داد. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ مجموعه تاریخی کاخ سعدآباد با صدور اعلامیه‌ای در بخش استوری صفحه اینستاگرام از تعطیلی این کاخ در روز یکشنبه 5 تیر ماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سعدآباد بعد از انقلاب پس از انقلاب 1357 به شکل موزه درآمد و کاخ کنونی ریاست جمهوری در کنار این مجموعه قرار دارد که در حال حاضر چندین کاخ و ساختمان این مجموعه در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری ایران است.

کاخ اختصاصی، کاخ ملکه مادر، کاخ احمدرضا ، کاخ فریده دیبا و کاخ جدید رضا پهلوی از جمله کاخ‌‌هایی هستند که در زمان فعلی در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته‌اند که این نهاد برای پذیرایی مهمانان خود از کاخ ملکه‌ مادر (معروف به ساختمان جمهور) استفاده می‌کند.

تعطیلی این مجموعه تاریخی در روز یکشنبه نیز به دلیل سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران و اجرای مراسم انجام استقبال رسمی و تشریفات مربوطه در کاخ سعدآباد است.

از ابتدای خردادماه تاکنون، رؤسای جمهور ترکمنستان، ونزوئلا، تاجیکستان و قزاقستان، همچنین وزیر خارجه پاکستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده‌اند که هربار همزمان با ورود این مقامات کاخ سعد آباد نیز بر روی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسته شده است.

تطیلات پی در پی بدون اطلاع‌رسانی جامع و کامل نیز باعث شد که چندی پیش سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در واکنش به این تعطیلات و مقارن با تعطیلی کاخ سعدآباد در روزهای 20 تا 22 خرداد ماه که همزمان با سفر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و هیئت سیاسی و اقتصادی همراه وی به ایران بود، با انتشار توییتی در صفحه مجازی خود از گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی کند.

وی در صفحه خود در این ارتباط نوشت:

"تعطیلات کاخ موزه سعدآباد و اوج آن در این هفته به دلیل مراسم رسمی تشریفات رؤسای جمهوری میهمان است.

به نظرات کارشناسان حفاظت احترام می‌گذاریم، ولی به این میزان سختگیری اعتقاد نداریم و از همه گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی می‌کنیم".

این اظهارنظر و عذرخواهی وزیر میراث فرهنگی در حالی است که موضوع عدم وجود سازوکاری مشخص، شفاف و نظام‌مند برای اعلام تعطیلی احتمالی مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی به صورت یکپارچه و قابل استناد و رسمی همواره مورد انتقاد فعالان حوزه گردشگری بوده است؛ تا جایی که به دلیل عدم تعیین تکلیف وضعیت فعالیت موزه‌ها به صورت رسمی و اطلاع‌رسانی محدود و نیم‌بند، مطابق اخبار واصله، عده‌ای از گردشگران خارجی که بعضاً از موضوع تعطیلی کاخ سعدآباد بی‌اطلاع بودند، برای بازدید از این مجموعه‌ تاریخی فرهنگی مراجعه و با درب‌های بسته مواجه شدند.

به نظر می‌رسد این بی‌نظمی و بعضاً اعلام ناگهانی تعطیلات آن هم به صورت بسیار محدود را باید به گواهی اجماع قاطبه کارشناسان حوزه گردشگری علاوه بر آنکه باعث تضییع وقت و خدشه به کرامت گردشگران خواهد شد، به‌ویژه در بعد خارجی نیز باعث القای حس ناکارآمدی و عدم هماهنگی می‌شود که خود عاملی برای دلزدگی و ترسیم چهره نامناسبی از ایران برای گردشگران خارجی می‌شود.

عذرخواهی وزیر میراث فرهنگی از گردشگران به خاطر تعطیلی 3 روزه کاخ سعدآباد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاخ سعدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟