Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:16:48 GMT

اطعام علوی روز عید غدیر در ورامین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۳۳۴۴

اطعام علوی روز عید غدیر در ورامین برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه ستاد برگزاری اعیاد غدیر، روز یکشنبه به ریاست مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین و با حضور مسئولان دستگاه ها و ادارات مرتبط و فرهنگی برگزار شد.

درویشی، در این جلسه با اشاره به اهمیت بزرگداشت و  برگزاری مراسمات عید غدیر خم اظهار داشت : عید غدیر عید ولایت است و بزرگداشت ایام قربان تا غدیر که دهه ولایت نامگذاری شده است از وظایف ذاتی  همه‌ی شیعیان در هر نقطه از عالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شناخت واقعه غدیر و فهم درست از چگونگی این واقعه تاریخی و دینی، شناخت ولایت و ولایت پذیری، تبیین  و عمق بخشی اعیاد برای آحاد جامعه  از بزرگترین وظایف جامعه شیعی است که تبلور آن در دهه ولایت باید صورت پذیرد.

 درویشی، با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه در ایام دهه ولایت و غدیر خاطرنشان کرد: اعیاد و مراسم های دهه ولایت باید به صورت مردمی و فراگیر در سطح شهرستان برگزار شود و خود مردم باید برنامه ریزی مدون و هدفمند جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم ها داشته باشند و همه‌ دستگاه های اجرایی باید مردم را در برگزاری هر چه بهتر این مراسم یاری دهند.

فرماندار ورامین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص برگزاری باشکوه ایام  دهه ولایت، اظهار داشت: اجرای برنامه و جشن ها در طول دهه ولایت در همه‌ مساجد و اماکن مقدس و امامزاده ها در شهرستان، فضا سازی مناسب شهری در ایام اعیاد، اجرای طرح اطعام علوی ۱۱۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر  با مشارکت مردم در سطح شهرستان ورامین، برگزاری جشن های محله ای و منطقه ای و روستایی بخشی از این برنامه ها است.

 این مسئول یادآور شد: همچنین برگزاری کاروان شادی غدیر در همه‌ محله ها و روستا ها، اجرای تئاتر خیابانی و شب شعر غدیر، آزاد سازی زندانیان، اجرای پویش غدیر  در فضای مجازی از مهمترین سرفصل های برنامه های ایام اعیاد دهه ولایت است که توسط مردم و با همراهی و کمک همه ی دستگاه ها اجرایی   انجام می پذیرد.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم اعیاد مذهبی ورامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم اعیاد مذهبی ورامین عید سعید غدیرخم اعیاد مذهبی ورامین دهه ولایت عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه