Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:06:31 GMT

بررسی راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۳۶۳۳

بررسی راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا پرداخت. 

در این گزارش بیان شده است: «مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا» یک نهاد نوپای پژوهشی در ساختار پارلمان اروپاست که در نوامبر 2013 با هدف افزایش سهم نوآوری، دانش و فناوری در سبد سیاست های تقنینی و نظارتی پارلمان اروپا تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت این نهاد بیشتر به سمت شناسایی و اولویت بندی مسائل اساسی اتحادیه اروپا و نقش پارلمان اروپا در مدیریت آنها متمرکز است. دیجیتال سازی، یکپارچه سازی داده ها، کاهش زمان دسترسی نمایندگان به تولیدات پژوهشی، نظارت همگانی، یکپارچه سازی تولیدات اندیشکده های اتحادیه اروپا و تبیین مسائل اساسی و ابرچالش های فراروی اتحادیه اروپا در ده سال آینده از مهم ترین رویکردهای حاکم بر مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپاست.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا تصریح شده است: بازوی مطالعاتی مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا از سه بخش کتابخانه، بخش ارائه خدمات پژوهشی به قانونگذاران و بخش سنجش میزان تأثیر و ارزش افزوده پژوهش های تقنینی و نظارتی تشکیل شده است. به عبارتی مدیران پژوهشی مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا بر این باورند که خروجی و تولیدات این مرکز، باید به ارتقای ارزش افزوده دانش و اطلاعات قانونگذاران اتحادیه اروپا منجر شود. دفتر آینده پژوهشی این مرکز به منظور آشناسازی نمایندگان پارلمان اروپا با تهدیدات نوظهور و راهبردی، سلسله گزارش هایی را با عنوان «پارلمان اروپا و چالش های پیش رو» تهیه می کند که در آن مهم ترین مسائل و دغدغه های اساسی اتحادیه اروپا بررسی شده اند. شبیه سازی، سناریوپردازی، نظریه بازی ها و هوش مصنوعی، از مهم ترین روش های دفتر آینده پژوهی مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا برای ارزیابی افق تهدیدات احتمالی است.

در ادامه این گزارش با بیان این نکته که در راستای تقویت پیوند بین پژوهش های راهبردی و سیاست های تقنینی پارلمان اروپا، این مرکز به قانونگذاران اروپایی توصیه نموده، آمده است: امنیت انرژی، محیط زیست و امنیت غذایی، سه ابرچالش اتحادیه اروپا در دهه پیش رو خواهند بود. ارکان قانونگذاری و اجرایی اتحادیه اروپا لازم است با خردجمعی خلأ های تقنینی، نظارتی و اجرایی را شناسایی و سازوکارهای مهار آسیب های احتمالی در این سه حوزه را ترسیم نمایند.

در این گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با موضوع راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا ذکر شده است: مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا هشدار می دهد ویروس کرونا و جنگ اوکراین، به عنوان دو عنصر ویرانگر و مخرب خارجی، شاخص های توسعه ای، اقتصادی و معیشتی شهروندان اروپایی در سال های پیش رو را تحت تأثیر جدی قرار خواهد داد. جنگ اوکراین باعث افزایش محسوس قیمت اقلام مصرفی و شکسته شدن «زنجیره های تأمین» شده است و در صورت فرسایشی شدن جنگ اوکراین و گسترش آن به سایر کشورها، امنیت غذایی شهروندان اروپا با تهدیدات جدی مواجه خواهد شد.

همچنین در این گزارش بیان شده است که ارتقای امنیت روانی و شاخص های سلامت ناشی از همه گیری ویروس کرونا، از دیگر نکاتی است که نمایندگان پارلمان اروپا باید به آن توجه ویژه داشته باشد، و آمده: آسیب شناسی و امکان سنجی سناریوهای فراروی جنگ اوکراین و پایش آثار هر سناریو بر روندهای بین المللی، نظام های منطقه ای، اقتصاد و امنیت اتحادیه اروپا از مهم ترین اولویت های مطالعاتی مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپاست. مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا به قانونگذاران اتحادیه اروپا هشدار می دهد در صورت فرسایشی شدن جنگ اوکراین و تسری آن به مولداوی، قیمت انرژی و مواد غذایی به ویژه غلات در اروپا جهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و اروپا با نوعی ابرتورم در حوزه قیمت مواد غذایی مواجه خواهد شد که تا کنون پس از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است.

در بخش دیگری از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا بیان شده است: مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا هشدار می دهد فرسایشی شدن جنگ اوکراین و متعاقب آن کمک های تسلیحاتی و مالی اتحادیه اروپا به دولت اوکراین، فشار بودجه ای شدیدی را در سال های آینده بر اعضای اتحادیه اروپا وارد می کند که لازم است منابع تأمین هزینه ها پیش بینی شود. از طرفی تخلیه ذخایر تسلیحاتی کشورهای اروپایی و انهدام آنها در جنگ اوکراین، توان آمادی، لجستیکی و پشتیبانی اروپا در مواجهه با جنگ های احتمالی در ده سال آینده را کاهش خواهد داد.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: از نگاه کارشناسان مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا، آینده تحریم های غرب علیه روسیه و تأثیر آن بر اقتصاد اروپا باید به دقت بررسی شود. این کارشناسان تصریح می کنند، افزایش نرخ بهره، سفته بازی و تشدید رکود اقتصادی در اروپا از تبعات فرسایشی شدن جنگ اوکراین و تحریم انرژی روسیه خواهد بود.

همچنین در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا آمده است: مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا به قانونگذاران اروپایی هشدار می دهد ورود برخی تروریست ها در پوشش مهاجران اوکراینی، تهدید امنیت مرزی و فقدان زیرساخت های بهداشتی و رفاهی برای تأمین نیاز مهاجران، در میان مدت بستر وقوع بحران امنیتی – اجتماعی در اروپا را فراهم می کند. مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا مدعی است رفتار ملایم چین درخصوص جنگ اوکراین، نشانگر تقسیم کار و مواضع این کشور با روسیه و اطلاع پکن از زمان جنگ اوکراین بوده است. این مرکز مدعی شده است مواضع ملایم پکن در جنگ اوکراین ناشی از دریافت ضمانت هایی از روسیه برای حمایت از حاکمیت چین بر تایوان است.

مرکز پژوهش های مجلس در ادامه گزارش خود درباره راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا  آورده است: مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا بر این باور است گسترش فقر و بیکاری در آسیای مرکزی و آفریقا، روند ورود مهاجران به اتحادیه اروپا را افزایش خواهد داد. این مرکز به قانونگذاران اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است «طرح هوشمندسازی کمک های بشردوستانه با هدف کاهش مهاجرت اتباع آفریقایی و آسیای میانه به اروپا» را در دستور کار قرار دهند. از منظر کارشناسان مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا، ناتو از هر گونه مواجهه مستقیم با روسیه اجتناب خواهد کرد و از طریق استقرار تجهیزات نظامی در شرق اروپا، همراهی با تحریم ها، تبادل اطلاعات و ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین، سیاست ایجاد کمربند نظامی و ارتقای بازدارندگی همه جانبه در برابر روسیه را در دستور کار قرار داده است.

در این گزارش تاکید شده است در محافل خبرگی اتحادیه اروپا از اوکراین با عنوان «سبد نان اروپا» نام می برند، به همین دلیل در اغلب گزارش های مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا با تداعی رابطه معنادار بین «بحران جهانی غذا» و «فرسایشی شدن جنگ اوکراین»، به قانونگذاران پارلمان اروپا توصیه کرده است از ظرفیت تقنینی و دیپلماتیک این نهاد پارلمانی در جهت پایان بخشیدن به جنگ اوکراین استفاده نمایند. از طرفی بررسی محتوایی گزارش های مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا، به وضوح بازتاب ترس و ناامنی روانی شهروندان اتحادیه اروپا از تبعات فرسایشی شدن جنگ اوکراین است.

متن کامل این گزارش را در ادامه دریافت کنید:

  بررسی راهبرد مرکز خدمات پژوهشی پارلمان اروپا  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز پژوهش های مجلس خدمات پژوهشی اروپا پارلمان مرکز پژوهش های مجلس اتحادیه اروپا هشدار می دهد مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران

به گزارش سایت آسیا نیوز سعی کردیم تا آدرس کارگاه های خوب تعمیر مبل در تهران که زیر نظر اتحادیه هستند را در اختیار شما قرار دهید تا با خیال راحت تعمیر مبلمان خود را به این کارگاه ها بسپارید.

اگر مبل شما کهنه شده و به دنبال مراکز تعمیر مبل حرفه ای هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با لیست مراکز خوب در زمینه مبل سازی و تعمیر مبلمان آشنا شوید.

مبل یکی از وسایل مهم در خانه است که ظاهر آن در دکوراسیون خانه تاثیر زیادی دارد، بنابراین نو و تمیز بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین اگر مبل شما کهنه شده، ولی به دلیل داشتن اسکلت مستحکم و باکیفیت ارزش تعمیر شدن را دارد، بهتر است نسبت به تعمیر مبل خود اقدام کنید. تعمیر مبل نیز باید توسط مراکز معتبر انجام شود تا آن‌ها با استفاده از ابزارهای بروز و تخصص خود به بهترین شکل، مبل شما را تعمیر کنند. در ادامه ۵ مرکز و کارگاه مبل‌سازی و تعمیر مبل در تهران را به همراه آدرس معرفی خواهیم کرد. 

کارگاه مبل شانا

این مرکز از سال ۱۳۸۳ کار خود را در این عرصه شروع کرد و توانست مشتریان وفاداری داشته باشد. شما می‌توانید تعمیر مبل خود را با اطمینان بالا و خیال راحت به این مرکز بسپارید تا مبل شما را مثل روز اول شیک و جدید کند. 

تعمیر مبل شانا، به وسیله افرادی مجرب و متعهد تعمیرات مبل را انجام می‌دهد. این افراد که در حوزه کسب و کار مبل در بازار و فرایند تولید مبل آگاهی کاملی دارند، بهترین مواد را جهت تعمیرات به کار می‌گیرند. اگر می‌بینید مبل کهنه شما می‌تواند بعد از تعمیر کارایی بهتری نسبت به نمونه‌های نو داشته باشد، می‌توانید با تعمیر آن با هزینه کمتر مبلی نو و شیک داشته باشید. این مرکز می‌تواند متناسب با خواست مشتری، قدمی در جهت تعمیر مبل بردارد و با بهترین مواد اولیه و با تجهیزات بروز تعمیر مبل را به سرانجام برساند. اگر می خواهید پارچه مبلی خود را تعویض کنید یا قصد تعویض فوم مبل خود را دارید می توانید از خدمات تعمیرات تعویض پارچه مبللی و رویه کوبی مبل شانا استفاده کنید. آدرس کارگاه مبل شانا در در محدوده دلاوران واقع شده است.

تعمیرات و کارگاه مبل ترنج

در گروه تولیدی مبل ترنج، در قدم اول راهنمایی‌های لازم در اختیار مشتری قرار می‌گیرد تا پس از آغاز تعمیرات، در خصوص خدمات و هزینه‌های آن اطلاع کاملی بدست بیاورد. در صورت نیاز، تعمیرات مبل در کارگاه انجام می‌شود و روند ترمیم با ایمنی و دقت بیشتری انجام خواهد شد. این مجموعه با تجربه و تخصصی که داشته، تعمیرات انواع مبلمان راحتی، استیل و سلطنتی را با متریال‌های مختلف و طبق استانداردها، انجام می‌دهد. لذا پیش از آغاز فرایند تعمیر، همه فرایند مربوط به آن را پیش بینی کرده و مواد اولیه مورد نیاز را تامین می‌کند. سپس در اعمال جزئیات وسواس زیادی به خرج می‌دهد. این تیم در تلاش است تا در نهایت کار شما را بدون عیب و بسیار تمیز به پایان برساند.

خدمات مبل ترنج شامل تعمیر رنگ چوب مبل، تعویض پارچه و اسفنج، تقویت کلاف و بازسازی مب است. محدوده کارگاه مبلسازی ترنج در محدوده غرب تهران و اتوبان یادگار امام قرار دارد و برای تعمیر مبل راحتی و استیل از خدمات تعمیرات مبلمان مبل ترنج و خدمات کارشناسی تعمیر مبل و رویه کوبی استفاده کنید.

شما می‌توانید جهت ترمیم و بازسازی مبل خود به صورت تخصصی با مبل ترنج در ارتباط باشید.

ترمیم رنگ چوب مبل به رنگ های سفید، قهوه ای تبدیل مبل ورق طلا به رنگ سفید، صدفی، مشکی و فندقی و برعکس تعمیر و رفو سوختگی مبل تعمیرات مبل چرم و پارچه ای تقویت کلاف مبل بازسازی کامل مبل

تعمیرات مبل طاها دیزاین

مبل طاها یکی از تازه کار های این صنعت است که در مدت کم توانسته فعالیت خود را گسترش دهید. مبل طاها کار خود را از پارکینگ منزل خود شروع کرد و با تجربه توانست کار خود را گسترش دهید.

در مرکز تعمیر مبل طاها، خدمات مربوط به تعمیرات مبل، مانند خدمات نجاری مبل و تعمیر شکستگی پایه و کلاف، به طور کامل ارائه می‌شود. لذا عملیات رنگ کاری و به طبع آن تغییر رنگ، براق کردن، لکه گیری و پولیش کردن انجام می‌شود. علاوه بر آن رویه کوبی مانند عوض کردن روکش، فوم، ابر و اسفنج نیز در فرایندی به طور دقیق و با ظرافت کامل صورت می‌گیرد. در این مرکز راهنمایی‌های لازم در مورد تعمیر مبل داده می‌شود و جهت حمل مبل نیز نیروی مجرب فرستاده خواهد شد. تیم رنگ کار، استادکار و رویه کوب مجرب و حرفه‌ای این مجموعه با بهترین متریال‌ها کار تعمیرات را انجام می‌دهند و جهت انتخاب روکش مبل، کاتلیه در رنگ‌بندی‌های متنوع ارائه می‌شود. لذا تعمیر انواع مبل راحتی، استیل، سلطنتی و صندلی خود را می‌توانید به این مجموعه بسپارید. قبل از تعمیرات نیز در خصوص طراحی، ساخت و اجرای مبلمان مشاوره داده می‌شود.

تعمیرات مبل کوثر

تعمیرات مبل کوثر مجموعه‌ای است که از افراد مجرب و متخصص تشکیل شده که به صورت حرفه‌ای در حوزه تعمیرات مبل کار می‌کنند. برای اینکه از نتیجه تعمیر مبل خود اطمینان داشته باشید، این تعمیرات را به دست، افراد حرفه‌ای در این مجموعه بسپارید.

تعمیرات مبل کوثر در صورتی که ایرادی مخفی در مبل وجود داشته باشد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به شناسایی آن اقدام می‌کند. مثلا در صورت بروز شکستگی در کلاف مبل، اگر شخصی حرفه‌ای و کاردان در حال تعمیر آن باشد، فورا ایراد شکستگی کلاف را شناسایی کرده و آن را ترمیم می‌کند. بنابراین زمانی می‌تواند به ایراد کناف پی ببرد که رویه را بشکافد و اسفنج را بردار تا بتواند کناف را ببیند و پی به ایراد آن ببرد. ولی شخصی که تازه کار است، بدون پی بردن به مشکل کلاف، مبل را رویه کوبی می‌کند، لذا بعد از اینکه مبل به دست صاحبش رسید کم کم، صدای لق لق کلاف آن شنیده می‌شود و مبل کارایی خود را از دست می‌دهد. 

آدرس تعمیرات مبل کوثر درمحدوده تهرانپارس قرار دارد و تهرانپارس، قنات کوثر، خیابان بیست متری مسجد آدرس دقیق این کارگاه مبل سازی است.

تعمیرات مبل فرحی

در تعمیرات مبل فرحی، فرایند ترمیم و بازسازی کلاف و اسکلت مبل انجام می‌شود و در صورت نیاز نیز این بخش‌ها تعمیر خواهند شد. تعویض روکش و رویه کوبی با بهترین پارچه انجام شده و طرح و مدل پارچه طبق سلیقه مشتری انتخاب خواهد شد. شما می‌توانید تعمیرات مبل خود را به این مرکز بسپارید و از خدمات آن اطمینان بالایی داشته باشید.

مزایای انجام تعمیرات در مرکز مبل فرحی عبارتند از: 

• حمل و نقل رایگان مبل 

• بهره گیری از متخصصان حرفه‌ای و مواد اولیه درجه یک

• مشاوره رایگان 

• قیمت به صرفه 

• کیفیت بالا خدمات

آدرس تعمیرات مبل فرحی در محدوده شمال تهران و در فرمانیه واقع شده است.

منبع: آسیا نیوز

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران