Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:00:19 GMT

جشنواره گل محمدی در خلخال برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۳۶۶۹

جشنواره گل محمدی در خلخال برگزار شد

به گزارش ایرنا ، بخشدار مرکزی خلخال روز یکشنبه در این جشنواره گفت: این جشنواره به‌ همت اهالی ۱۷ روستای بخش مرکزی خلخال و با همکاری بخشداری مرکزی ، اداره میراث فرهنگی  ،گردشگری و صنایع دستی و دهیاری روستا برگزار شد.

سیدعیسی کریم پور با تقدیر از همکاری دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره افزود: علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی خانواده‌های روستایی و عشایری در بخش‌های مختلف کشاورزی ، دامی و همچنین ظرفیت‌های بوم‌گردی و گردشگری منطقه محصولات تولیدی ارگانیک و بومی و محلی روستاهای این بخش به معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم‌پور گفت: فروش و نمایش صنایع دستی هنرمندان صنایع دستی روستاهای بخش مرکزی خلخال در کنار عرضه فرآورده‌های دامی و لبنیات، عسل و روغن زرد ، اجرای موسیقی محلی و عرضه گل محمدی تازه و فرآوری شده خشک از جمله محصولات عرضه شده در غرفه‌های نمایشگاه گل محمدی در روستای کلستان سفلی بود.

وی بیان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از پرورش‌دهندگان گل محمدی در سال‌های اخیر تولید این محصول با ارزش کشاورزری در روستاهای بخش مرکزی بطور قابل‌توجهی افزایش یافته و هم‌اکنون از مجموع تواید سالانه گل محمدی شهرستان بیش از ۱۰ تن گل محمدی از گلستان‌های روستاهای بخش مرکزی تولید و استحصال می‌شود.

بخشدار مرکزی خلخال با اشاره به تنوع تولید محصولات کشاورزی در روستای این بخش اضافه کرد: علاوه بر این جشنواره  امسال دو جشنواره معرفی محصولات کشاورزی در فصل برداشت خیار و سیفی‌جات و همچنین سایر محصولات کشاورزی ارگانیک در روستاهای بخش مرکزی خلخال برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی تولیدات کشاورزی و صنایع دستی دستبافت هنرمندان و معرفی جاذبه‌های طبیعی ،گردشگری و تاریخی خلخال ذکر کرد و گفت: علاوه بر نمایش و فروش گل محمدی به عنوان محصول کشاورزی برند خلخال ، نمایش و فروش انواع گیاهان دارویی در این جشنواره مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های جنبی از جمله راه‌اندازی غرفه محصولات صنایع غذایی ،صنایع دستی و ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این جشنواره برگزار شد .

علی درویشی اظهار کرد: برای معرفی گل محمدی تولید این شهرستان به عنوان برند محصولات کشاورزی و تجاری‌سازی آن با برگزاری جشنواره‌های مختلف و  عرضه گل محمدی تولید خلخال در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی تلاش می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: از زمان آغاز برداشت محصول گل محمدی از گلستان‌های مناطق مختلف خلخال در سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ تن گل محمدی برداشت و روانه بازار مصرف شده است،

محمد شادخاطر افزود: با توجه به فراوانی محصول گل محمدی و بارش‌های مناسب بهار امسال پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت، بیش از ۳۳۰ تن گل محمدی مرغوب برداشت شود.

وی گفت: هم‌اکنون دو کارگاه گلاب‌گیری با تولید محدود در خلخال و در فرآوری محصول گل محمدی فعالیت دارند که در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی کارخانه گلاب‌گیری و تولید مربا ، جهاد کشاورزی  شهرستان برای هرگونه حمایت‌های لازم جهت زمینه‌سازی اشتغال بخشی از بیکاران منطقه در این کارخانه اعلام آمادگی می‌کند.

گل محمدی در جهان نه تنها به عنوان یک محصول کشاورزی با خواص غذایی بلکه به عنوان یک دارو در درمان بیماری‌های گوارشی و پوستی مورد توجه بوده و محصولات فرآوری شده آن در صنایع بهداشتی، آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها خلخال برداشت محصول استان اردبیل کشاورزی جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال برداشت محصول استان اردبیل خلخال برداشت محصول استان اردبیل کشاورزی جشنواره روستاهای بخش مرکزی محصولات کشاورزی مرکزی خلخال گل محمدی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

دریافت 58 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088676

دیگر خبرها

  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات