Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@12:35:06 GMT

عدالت ترمیمی، پیامدهای جرایم را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۴۰۶۸

عدالت ترمیمی، پیامدهای جرایم را کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای عدالت ترمیمی و مجازات‌های جایگزین می‌تواند منجر به کاهش پیامدهای فرهنگی و اجتماعی گسترده جرایم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی پور، امروز _یک‌شنبه پنجم تیرماه_ در هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه در زمینه حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین حبس در چارچوب رویکرد عدالت ترمیمی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کنار کوشش‌هایی که باید برای تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم صورت گیرد، اجرای عدالت ترمیمی و مجازات‌های جایگزین حبس برای برخی از بزه‌ها و جرایم، در صورت گسترش مددکاری اجتماعی، می‌تواند منجر به کاهش پیامدهای فرهنگی و اجتماعی گسترده جرایم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این رویکرد در شهر تهران می‌تواند در کنار تلاش‌های پیشگیرانه و با کمک سایر نهادها و دستگاه‌ها، نقش سازنده‌ای در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با برخی از جرایم داشته باشد.

وی در ادامه طی سوالی از دادستان کل کشور که در این جلسه شورا به ایراد سخنرانی پرداخته بود، گفت: سوال بنده در خصوص پلتفرم‌هایی است که فارغ از رقابتی که امروزه در میان آن‌ها در حال شکل گیری است، موضوع نظارت بر آنها بسیار مهم است، نظارت بر عملکرد آن‌ها، نحوه تولید، محتوای تصویری و داستان و… و کدام نهاد وظیفه نظارت بر پلتفرم‌ها را دارد؟ وزارت ارشاد یا صدا و سیما یا… و قانون در این زمینه وظیفه را بر عهده کدام حوزه قرار داده است؟

کد خبر 584256

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران جلسه علنی شورای شهر تهران آسیب های اجتماعی بزه کاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگی و اجتماعی عدالت ترمیمی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت