Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد سالاری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: سرانه استاندارد مصرف آب در شهرستان گناباد ۱۲۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا و بروز اتفاقها در خط انتقال آب به دلیل فرسودگی لوله‌ها و تجهیزات و هدر رفت آب از مشکلات مهم آبرسانی در گناباد است، گفت: هر کولر آبی در شبانه روز به طور متوسط ۳۰۰ الی ۵۰۰ لیتر آب مصرف می کند که با ایجاد سایبان بر روی آنها و مصرف بهینه، می توان این میزان مصرف را کاهش داد و از اتلاف آب جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ه

سالاری ادامه داد: ۳۰ درصد از منابع آبی استحصالی در گناباد در طول سال هدر می رود که ۲۰ درصد از مجموع هدر رفت منابع آبی در این شهرستان مربوط به فرسودگی تجهیزات در خطوط انتقال و ۱۰ درصد در انشعابهای غیر مجاز مانند برخی باغ ویلاها، اشتراکها و مصارف غیر مجاز روی می‌دهد، یا در مسیر واقعی خود به مصرف نمی‌رسد.

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد استفاده از آب شرب برای تامین آب شرب دامها و آبیاری مزارع کشاورزی و فضای سبز را از مشکلات مهم در این بخش ذکر کرد و گفت: ۱۰ مورد اتقاق به دلیل فرسودگی خط انتقال آب شرب این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون رخ داده است، در حالیکه رفع مشکلات و بازسازی و بهسازی هر اتفاق در این بخش یک میلیارد ریال هزینه در بردارد.

وی خاطر نشان کرد: بر طرف کردن هر اتفاق به طور متوسط ۱۲ الی ۲۴ ساعت زمان می‌برد تا دوباره راه اندازی و در مدار بهره برداری قرار گیرد، در این مدت آب مشترکان از طریق مخازن ذخیره تامین می شود.

سالاری با اشاره به تصویب اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل طرحهای سفر استانی رییس جمهور در ابتدای امسال به گناباد گفت: در این راستا ۱۵ طرح اولویت‌بندی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد با اشاره به اینکه این اداره بابت خدمات خود در بخش‌های مختلف مسکونی، تجاری و دولتی بیش از ۵۰ میلیارد ریال مطالبات معوقه دارد، افزود: ۷۵ درصد این میزان مربوط به مشترکان خانگی و بقیه بخشهای دولتی، تولیدی و تجاری است.

سالاری استفاده از ظرفیت خیران برای اجرای طرحهای آبرسانی را از رویکردهای مهم امور آب و فاضلاب گناباد دانست و گفت: ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران برای احداث جایگاههای برداشت آب شرب در این شهرستان از سال ۱۳۹۶ تاکنون هزینه شده و در این راستا هفت جایگاه طی سالجاری در حال احداث است.

 وی مهمترین اقدامات امور آب و فاضلاب گناباد در سال گذشته را ۵۴۸ مورد بهسازی انشعابها ، ۷۴۵ مورد تعویض کنتورهای فرسوده و ۱۳ کیلومتر اصلاح و نوسازی تاسیسات آبرسانی و واگذاری ۷۸۰ مورد انشعاب آب و فاضلاب برشمرد.

سرپرست امور آبفا گناباد خاطر نشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تغییر فرهنگ عمومی و تغییر آن از اسراف گرایی به صرفه جویی در مصرف آب دارند و می‌توانند فرهنگ مصرف صحیح را در جامعه ترویج دهند.

یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

۲۴۹ لیتر آب در هر ثانیه از ۲۲ حلقه چاه عمیق برای مصرف مشرکان شهری در گناباد برداشت می‌شود.

۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی نیز برای تامین نیاز مشترکان در ۷۵ روستای گناباد به کار گرفته شده است. 

۵۵ هزار مشترک شامل ۲۶ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار مشترک روستایی زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها آب و فاضلاب گناباد سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب گناباد سرانه مصرف آب آب و فاضلاب گناباد سرانه مصرف آب امور آب و فاضلاب گناباد میلیارد ریال مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد



 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،بهروز چراغی افضل گفت:  شهر صحنه از دیرباز تاکنون مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و بعنوان یکی از شهر‌های توریستی استان شناخته می‌شود. بر همین اساس تأمین آب شرب پرفشار و پایدار سراب دربند در اولویت کار‌های امور آبفا این شهرستان قرار گرفت و جهت تحقق این هدف در کوتاهترین زمان، پرسنل این امور نهایت سعی و تلاش خود را به کار بستند.

مدیر امور آبفا شهرستان صحنه  از همشهریان محترم و سایر گردشگران و مهمانان گرامی صرفه جویی در مصرف آب و عمل به شیوه نامه‌های مصرف بهینه این مایه حیات بخش را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد