Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدای افغان؛ بلخی از کشورهای دیگر نیز خواست تا تحریم‌ها علیه طالبان را برداشته و دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کنند.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان در این مصاحبه از جهان خواسته تا اساسی‌ترین حق افغان‌ها را که حق حیات است، از طریق لغو تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌ها به آنها بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلخی افزود جامعه بین‌المللی نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر را به گونه متفاوتی اعمال می‌کند.

وی با سوالی انتقادی پرسیده است؛ در حالی که 16 کشور جهان حقوق اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان را سلب کرده‌اند، آیا آنها نیز به دلیل نقض حقوق بشر با تحریم مواجه هستند؟

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، امریکا اعلام کرد که به دلیل نقض توافق دوحه از سوی طالبان و تصرف کابل؛ این گروه را مورد تحریم قرار می دهد و دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را در امریکا به خاطر عدم استفاده طالبان مسدود می کند.

پیش از این طالبان بارها خواستار رهایی این دارایی‌ها شده اند؛ اما امریکا تا هنوز به این خواسته پاسخ مثبت نداده است.

برچسب‌ها افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا حقوق بشر دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان