Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:18:21 GMT

تشکیل شورای محلات رفسنجان با رویکرد مسجدمحوری​

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۴۸۷۶

تشکیل شورای محلات رفسنجان با رویکرد مسجدمحوری​

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، امروز شهردار و اعضای شورای شهر سیرجان مهمان همتایان خود در رفسنجان بودند و از طرح‌های شهرداری رفسنجان بازدید کردند.

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: طی دوره ششم شورای محلات را با رویکرد مسجدمحوری تشکیل دادیم، در این باره شهر را به ۳۰ منطقه تقسیم کردیم که ۲۰ محله تقریبا فعالند و ده محله دیگر هم به‌زودی فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهالی منطقه مشکلات و کمبودهای منطقه را مطرح می‌کنند،به‌طور مثال محله‌ای داریم که ۲۰ سال هیچ کاری در آن انجام نشده و علی‌رغم اینکه جزو محدوده شهری‌ست هیچ اقدامی صورت نگرفته است که با تشکیل شورای محله، طی ده ماهه گذشته بخش عمده‌ای از نیازمندی‌ها تأمین و رضایتمندی حاصل شده است.

رحیمی تشکیل شورای محله را تجربه خوبی دانست که در آن موفقیت حصل شده و در بحث آسفالت توضیح داد: قبلا برای آسفالت کوچه‌ها مردم ۱۳ تا ۱۴ ماه در نوبت بودند که در حال حاضر به ۶ ماه کاهش یافته و قصد داریم به سه ماه کاهش دهیم.

انجام طرح‌های عمرانی شهرداری رفسنجان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم طی سخنانی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بوده برای طرح‌های عمرانی اختصاص دادیم، اظهار داشت: ۸۰ درصد طرح‌های عمرانی را به مناقصه و اجرا گذاشتیم که بعضی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی به شورای محله اشاره و بیان کرد: در محله‌ها، رفع کمبود سرانه‌ها اولویت ما بوده که فضای سبز، آسفالت و اماکن ورزشی از مطالبات مردم بوده است.تقریبا در مرحله اول که هفت ماه محله‌وری شروع شده ۹۰ درصد مطالبات ۲۵ محله به پایان رسیده و به وعده‌ها عمل شده است.

کهنوجی، پل غیرهمسطح که در یکی از بزرگراه‌ها در حال اجراست و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد را معرفی و افزود: دوبانده کردن دو خیابان که گره ترافیکی را باز می‌کند از دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری رفسنجان است.

وی در خصوص بافت تاریخی هم گفت: طرح خیابان انقلاب آماده و به اتمام رسیده و کار اجرایی آن با مشارکت مردم و نظارت شهرداری انجام می‌شود که طرحی مانند خیابان بنفشه اجرا خواهد بود.

مدیریت شهری و کاهش هزینه‌ها الگوی موفقی در رفسنجان است

کریمی‌پور شهردار سیرجان هم در حاشیه بازدید از طرح‌های شهرداری اظهار کرد: یک سفر مشابه شهردار و اعضای شورای شهر رفسنجان به سیرجان داشتند که هدف تبادل تجربیات و استفاده از تجربیات موفق شهرداری‌های دو شهر دنبال شد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های سیرجان و رفسنجان از شهرهای قدیم و بااصالت استان کرمان هستند که با تلاش و کوششی که در رفسنجان هست و انگیزه‌ای که در شورای شهر و شهردار رفسنجان دیدم، آینده خوبی برای رفسنجان متصور هستیم که امیدواریم این روند توسعه ادامه داشته باشد. در سیرجان هم اعضای شورای شهر همدلی دارند که در جهت پیشرفت شهر قدم می‌بردارند.

شهردار سیرجان اذعان کرد: رفسنجان در بحث مدیریت شهری موفق بوده؛ در بحث برون‌سپاری، نگهداشت و کاهش هزینه‌ها الگوی مناسبی است که دغدغه شورای شهر و مدیریت شهری سیرجان است و امیدواریم این الگو را شروع کنیم. خیلی از کلان‌شهرها با همین شیوه کار می‌کنند.برون‌سپاری هم ارتقاء خدمات برای شهروندان و هم کاهش هزینه‌ها را در پی دارد.

خدامی رئیس شورای شهر سیرجان هم ابراز کرد: در رفسنجان  در بحث نگه‌داشت فضای سبز کارهای خیلی خوبی انجام شده که قطعا ثمره سال‌های گذشته است که استمرار داشته و همدلی و وفاق بین اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد.

 وی اضافه کرد: مشارکت خیران در مسؤولیت‌های اجتماعی در شهر رفسنجان نشان  از دغدغه‌مند بودن این افراد به شهر و خدمت به مردم دارد.

در حاشیه این بازدیدها از پروژه بیمارستان تسکین هم بازدید انجام شد.

قنبرزاده مدیرعامل بیمارستان تسکین هم در سخنانی عنوان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و در ۵ هزار متر مربع زیبنا احداث می‌شود.

وی از احداث پارک، مکان ورزشی، مجتمع ارتقاء سلامت و دیگر موارد در محیط پیرامونی این بیمارستان خبر داد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای شهر رفسنجان شهرداری رفسنجان اعضای شورای شهر طرح های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی

تیم های مس رفسنجان و گل گهر به مصاف هم می روند.

طرفداری | گل گهر به مصاف مس رفسنجان می رود.

اطلاعات بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران بازی: سپاهان - نساجی تاریخ و ساعت برگزاری: چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403؛ ساعت 17:45 ورزشگاه: شهدای مس

داور: سیدرضا مهدوی

آمار تقابل های اخیر دو تیم

پیش بازی

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ترکیب دو تیم مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان اعلام شد
  • مس رفسنجان 0-0 گل گهر؛ گزارش زنده
  • ساعت پخش زنده بازی مس رفسنجان وگل گهر سیرجان‌ + پخش آنلاین
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان