Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:49:12 GMT

نام آتش‌نشان بوشهری در کتاب گینس ثبت شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۴۹۵۰

نام آتش‌نشان بوشهری در کتاب گینس ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اشکان دشمن زیاری عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در جهان، آتش نشان بوشهری توانست۵۰ کیلومتر دویدن با وزنه ۲۰ کیلویی را در مدت هفت ساعت و ۱۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه به انجام برساند.

 مشاور ثبت رکوردهای گینس در ایران افزود: فرایند ثبت رکورد‌های گینس از سال ۱۳۸۵ در ایران آغاز شد که پس از هشت سال پیگیری، سال ۱۳۹۳ نخستین رکورد گینس در خاک ایران و به نام کشورمان در بوشهر به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یک سری رکوردها در سایت گینس تعریف شده که با توجه به سنگین بودن رکورد تاکنون کسی موفق به ثبت آن نشده این رکورد جز همان موارد است.

دشمن زیاری با اشاره به ثبت ۱۰۰ رکورد گینس در ایران گفت: ۴۰ رکورد فردی، افراد حکم خود را دریافت کرده‌اند و برای رکورد‌های گروهی نیز نام آن‌ها در پایگاه رکورد‌های جهان درج شده است.

محسن پالار نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بسیار خوشحالم که توانستم برای نخستین بار نام ایران را در دو فوق ماراتن به نام ایران در کتاب گینس ثبت کنم.

ثبت کننده دو فوق ماراتن نیز افزود: اکنون ۳۷ سال سن دارم و ۱۲ سال است که فعالیت خود را در رشته دو و میدانی و ثبت رکوردهای گینسی و جهانی کار می‌کند.

وی عنوان کرد: ۳۰ ساعت پیاده روی مداوم در مشهد با طی مسیر ۲۷۵ کیلومتر و  طی مسیر از خزر تا خلیج فارس به مدت ۲۰ روز به مناسبت روز خلیج فارس را در کارنامه دارم و ثبت رکورد دو فوق ماراتن با جلیقه ۲۰ کیلویی در مسافت ۱۰۰ کیلومتر از دیگر اهداف مدنظرم است.

پالار گفت: چهار ماه تمرین کردم تا بتوانم این رکورد را به ثبت برسانم و برای ثبت این رکورد از برازجان تا بوشهر را طی کردم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گینس بوشهر آتش نشان دو ماراتن ثبت رکورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • رجزخوانی به زبان بوشهری
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید