Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:57:53 GMT

مشهد در شرایط سخت کم‌آبی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۵۰۳۶

مشهد در شرایط سخت کم‌آبی قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسماعیلیان بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مشهد در شرایط سخت کم‌آبی قرار دارد که مدیریت مصرف توسط مشترکان برای گذر از تابستان ضرروی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است که ۹۰ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۵ روستا نیز به صورت تانکری آبیاری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۱۸۰ منبع آبی برای آبرسانی به روستاها وجود دارد و انشعابات غیرمجاز به خصوص در باغ ویلاها تعدی در حقوق روستاییان است که باید جلوی توسعه تغییرکاربری و ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود.

اسماعیلیان اظهار کرد: سال گذشته با طرح شرکت برق در خصوص قطع برنامه ریزی شده برق مشترکان، مشکلات زیادی در آبرسانی و تأسیسات این شرکت ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: از این رو امسال نشست‌های متعددی با شورای هماهنگی مدیران آب و برق استان برگزار و هماهنگی لازم در خصوص عدم قطع برق تأسیسات و چاه‌های این شرکت صورت گرفت تا در تابستان امسال شاهد قطعی برق در تأسیسات آب شرب مشهد نباشیم.

وی با تاکید بر جدیت این شرکت در شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و حمایت دستگاه قضا، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در مشهد کشف شد.

اسماعیلیان اظهار کرد: در سفر استانی رئیس جمهور بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی برای بخش آب و فاضلاب مشهد اختصاص یافت که ٣ هزار میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به پروژه‌های تأمین آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در مشهد ٦ هزار کیلومتر است که ٢٦ درصد آن فرسوده است گفت: میزان هدر رفت واقعی آب (فرسودگی شبکه و اتفاقات آب) در مشهد حدود ۹ درصد است که با بهسازی شبکه آب این میزان قابل کاهش است.

کد خبر 5524252

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دستگاه قضا کم آبی بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه هفته قوه قضاییه اردبیل شیراز خراسان رضوی بیرجند کرمانشاه مشهد سنندج ویروس کرونا شرکت آب و فاضلاب آب و فاضلاب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صابر علیدادی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، همه تیم‌های عملیاتی و تجهیزات آبفا از دیروز در حال آماده باش هستند تا درصورت آب گرفتگی، کار تخلیه را با شدت بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه پمپ‌های مکنده در مدار فعالیت قرار دارند، افزود: همچنین پمپ‌های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده‌ها و دیزل ژنراتور‌ها نیز فعال هستند.

خسارت ۸ هزار میلیاردی دفع آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب اهواز

علیدادی ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برای کمک به دفع آب‌های سطحی در آماده باش کامل هستند، هر چند ورود روان آب‌ها به شبکه فاضلاب موجب خسارت به شبکه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: در بارندگی‌های قبلی، ۸ هزار میلیارد ریال به شبکه فاضلاب، پمپ‌ها و ماشین آلات ما خسارت وارد شد که تاکنون ردیف بودجه‌ای برای این موضوع تعریف نشده است.

علیدادی گفت: همه تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می‌دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود، همچنین ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است