Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،  آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز یکشنبه پس از انجام دیدارهای دوجانبه در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.

رئیس جمهور در این نشست گفت: سفر الکاظمی و هیات عالی رتبه را به ایران خوش آمد می گویم. روابط ما با عراق روابط معمولی و سنتی نیست بلکه عمیق و ریشه دار است و این اراده برای توسعه بیشتر روابط وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیسی افزود: در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان، امروز کشور عراق را نزدیک به ملت  ایران می بینیم.

برای تسهیل روابط پولی بین دو کشور قرار شد گام های جدیدی برداشته شود

رئیس جمهور درباره محور گفت و های امروز با الکاظمی گفت: درباره اتصال ریلی شلمچه و بصره گفت و گو شد و همچنین برای تسهیل روابط پولی بین دو کشور قرار شد گام های جدیدی برداشته شود.

رئیس جمهور گفت: در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان، امروز کشور عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران می بینیم و بیشترین روابط را در بین کشورهای همسایه با عراق داریم و در بین همسایگان بیشترین روابط را با عراق داریم.

وی افزود: در مورد روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور مذاکره و قرار شد روابط اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد.

رئیسی ادامه داد: اتصال ریلی شلمچه و بصره از جمله مواردی است که در این باره گفت و گو شد و قرار شد هرچه سریعتر این کار در جهت تسهیل مراودات بین دو کشور نقش مهمی داشته باشد.

تسهیل زیارت زائران از ناحیه دولت عراق قابل تقدیر است

رئیسی در ادامه نشست مشترک با نخست وزیر عراق درباره سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات گفت: اشتیاق ملت عزیز ایران به زیارت عتبات عالیات همواره عشق به این زیارت در دل داشته و به دنبال زیارت بودند و این تسهیل زیارت زائران از ناحیه دولت عراق قابل تقدیر است که از طریق هوایی و زمینی انجام شده تا زائران با لغو روادید به سهولت به عتبات عالیات و حرم امام حسین (ع) بروند.

وی ادامه داد: قرار شد برای زیارت زائران تسهیلات بیشتری دولت عراق قائل شود و زائران برای اربعین به سهولت از مرزهای هوایی و زمینی به این کشور سفر کنند و مشکلاتی که در سنوات گذشته بوده دیگر وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از مشکلات زائران در ورود به این کشور مسائل کرونا بود که امروز در ایران و عراق و منطقه متفاوت شده است.

رئیس جمهور درباره ارتباط کشورهای منطقه هم گفت: این ارتباط مورد تاکید دو طرف بود و بر این باور هستیم که گفت و گوی مسئولان منطقه می تواند مسائل منطقه را حل و فصل کند و تاکید کردیم حضور دخالت بیگانگان در منطقه مشکل ساز است نه مشکل گشا.

رئیسی ادامه داد: در این دیدار بر مذاکرات مسئولان منطقه با یکدیگر برای حل مساله تاکید کردیم.

رفع  محاصره یمن و یمنی ها، گفت و گوی یمن با یمنی ها مورد تاکید است

رئیس جمهور درباره مسائل و مشکلات در یمن گفت: رفع  محاصره یمن و یمنی ها، گفت و گوی یمن با یمنی ها مورد تاکید است که می‌تواند مساله یمن را حل کند و به این رنجی که مردم در این سال ها به آن مبتلا شده اند بتواند خاتمه دهد.

رئیسی ادامه داد: بدون تردید ادامه این جنگ را بی حاصل می‌دانیم و معتقدیم جز رنج به مردم حاصل دیگری ندارد و هر چه زودتر باید این جنگ خاتمه یابد و آتش بس می تواند گامی در حل مسائل یمن و گفت و گو هایی که بین یمنی‌ها صورت خواهد گرفت، باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه به هیچ وجه امنیت ساز برای این رژیم نخواهد بود.

وی به تاکید ایران و عراق در برقراری صلح و آرامش در منطقه اشاره کرد و گفت: معتقدیم صلح و آرامش در منطقه در پرتو نقش آفرینی مسئولان همه منطقه است و حتی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با حضور بیگانگان در منطقه برای منطقه مشکل ساز خواهد بود و مشکلی را از منطقه ما حل نخواهد کرد.

رئیسی گفت: حسن روابط بین ایران و عراق، روابط دو جانبه و دو کشور را در نقش آفرینی نسبت به مسائل منطقه و هم نقش آفرینی دو کشور را در مسائل بین‌الملل می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس جمهور: ما در روزهای سخت عراق در کنار آنها بودیم و همواره در کنار یکدیگر خواهیم بود و این علاقه و ارتباط، ارتباطی است که هرگز رو به سردی نخواهد گرایید و  این ارتباط را روز به روز در حال ارتقاء و گسترش می دانیم.

وی در پایان اظهار داشت: سفر نخست وزیر عراق به تهران می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه روابط دو کشور باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: الکاظمی سید ابراهیم رئیسی نشست مطبوعاتی نماینده رئیس جمهور ایران و عراق بین دو کشور یمنی ها قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!

علی بهادری جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانون در زمینه مقابله با بی حجابی نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

روزنامه کیهان نوشت:

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا