Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:25:39 GMT

جانسون سودای ۳ دوره نخست وزیری انگلیس را دارد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۵۶۴۶

جانسون سودای ۳ دوره نخست وزیری انگلیس را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس به رغم درخواست‌های گسترده برای استعفا وی، سودای ماندن در قدرت تا دهه آینده را دارد.

«بوریس جانسون» می‌گوید که قصد دارد تا اواسط دهه آینده (۲۰۳۰) در قدرت بماند.

نخست وزیر انگلیس در این باره گفت که در حال حاضر فعالانه به دوره سوم (نخست وزیری) فکر می‌کنم و می‌دانید، چه اتفاقی می‌تواند بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که درخواست‌ها برای کناره گیری وی از قدرت در ماههای اخیر رو به رشد بوده است. اما در صورت تحقق هدف جانسون، وی عنوان طولانی‌ترین نخست وزیر در قدرت انگلیس را در ۲۰۰ سال گذشته از آن خود می‌کند.

جانسون اوایل ماه جاری از طرح استیضاح نمایندگان پارلمان انگلیس جان سالم به دربرد وبا کسب پیروزی ضعیف بار دیگر در سمت نخست وزیری این کشور ابقاء شد. با این حال وی به دلیل گمراه کردن عمدی پارلمان تحت تحقیق است.

موضوع رأی گیری برای ادامه یا عدم ادامه کار نخست وزیر انگلیس پس از رسانه‌ای شدن رسوایی موسوم به «پارتی گیت» آغاز شد. وی در پی این رسوایی اعلام کرد که عذرخواهی می‌کند، اما حاضر به استعفا نیست. سپس رئیس محافظه کار پارلمان انگلیس با اشاره به اینکه درخواست نمایندگان جهت برکناری نخست وزیر به حد نصاب رسیده است، از برگزاری جلسه رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» خبر داد که این جلسه برگزار شد و در نهایت بوریس جانسون توانست دوباره رأی اعتماد برای ادامه کار کابینه اش را بدست آورد.

پارتی گیت به مجموعه میهمانی‌هایی گفته می‌شود که دفتر نخست وزیر انگلیس طی سال گذشته و در اوج بحران کرونا، در حالی برگزار کرد که تحت تدابیر شدید قرنطینه، دیدار بیش از دو نفر حتی در فضای باز هم مجاز نبود.

جانسون برای تحقق سودای خود به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ و پس از آن انتخابات ۲۰۲۹ انگلیس نیاز دارد.

کد خبر 5524303

منبع: مهر

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلیس استیضاح روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق عربستان سعودی جو بایدن ترکیه افغانستان ایران لبنان جنگ اوکراین انگلیس نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت