Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد،  آزمون‌های کتبی جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در مردادماه برگزار شد و ۲۲ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز، موفق به کسب امتیاز و راهیابی به مرحله سراسری وزارت علوم شدند.

دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم در مرحله سراسری این جشنواره  به‌میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هم به رقابت پرداختند   که دانشگاه شیراز با کسب ۱۴ رتبه برتر در رشته‌های گوناگون خوش درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله‌ ملی جشنواره‌ قرآن و عترت، در خردادماه ۱۴۰۱، در شهر مقدس قم به‌میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان برگزیده از دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، فرهنگیان، دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی  با هم به رقابت پرداختند که در این مرحله دانشجویان دانشگاه شیراز،   موفق به دریافت ۴ رتبه برتر مرحله ملی سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت شدند که این تعداد رتبه در بخش ملی، در سال‌های اخیر در بین دانشگاه‌های وزارت علوم کم‌نظیر بوده است.

اسامی دانشجویان برگزیده در مرحله ملی سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت به این شرح است:
زهرا قاسمی (رتبه دوم در رشته پرسمان معارفی)

فاطمه علی‌یاری (رتبه سوم در رشته دعاخوانی ویژه فراز‌های صحیفه سجادیه)

سیده محبوبه کشفی (شایسته تقدیر در رشته مقاله‌نویسی بخش نهج‌البلاغه)

زهرا پورزرقان (شایسته تقدیر در رشته مقاله‌نویسی بخش صحیفه سجادیه)

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شیراز جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه دانشگاه شیراز وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است

ایسنا/فارس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همگان را به مطالعه سرگذشت شهید آوینی فراخواند و تغییر جریان فکری را آموزنده و تحسین برانگیز توصیف کرد.

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان دومین جشنواره سراسری شهید آوینی امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ ماه در تالار فجر پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این مراسم معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور ابتدا به تاکید بر خدمت‌رسانی ویژه به دانشجویان شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: از همان قدم اول تلاش کردیم به عنوان خادم دانشجویان، اقدامات متعددی را در بستر ایثار و شهادت انجام داده‌ و مبلغ خوبی برای ترویج این فرهنگ باشیم.

هاشم داداش‌پور افزود: قرار است مجموعه اقداماتی که در این راستا انجام می‌دهیم به تحکیم و سازماندهی بیشتر منجر شود و بتوانیم میراث‌دار خوبی برای یادگارهای به‌جا مانده از شهدا و ایثارگران کشورمان باشیم.

وی از توسعه طرح مهارت‌زایی و توانمندسازی اقتصادی دانشجویان خبر داد و گفت: در همین راستا تابستان امسال در دانشگاه تبریز برنامه‌ای برای توانمندسازی دانشجویان برگزار خواهد شد.

داداش‌پور در ادامه به توصیف مراحل رشد و تعالی شهید آوینی پرداخت و گفت: لازم است همه ما مطالعه‌ای در زندگی این شهید بزرگوار داشته باشیم. کسی که می‌گوید: «من از راه طی شده با شما حرف می‌زنم.» کسی که به گفته خودش، زمانی کتاب هربرت مارکوزه را در دست می‌گرفته و ادعای روشنفکری داشته است اما از سال ۵۶ جریان فکری خود را تغییر می‌دهد و با ورود به جریان دینی و فاصله گرفتن از «ایسم‌ها» به بزرگترین راوی دفاع مقدس تبدیل می‌شود. سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در پایان گفت: باید بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر ببریم و از این طریق خدمتی به انقلاب و اسلام کنیم. هر یک در این فضا قرار بگیریم، عاقبت به خیر خواهیم شد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز ابتدا به دو اتفاق بزرگ در خاک فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: باید رخ دادن عملیات‌های طوفان الاقصی و وعده صادق را تبریک بگوییم. اتفاقاتی که بروز خشم فروخورده طولاتی مدتی بود که از طرف انسان‌های آزاده و حقیقت‌جوی دنیا بر علیه رژیمی فاسد انجام گرفت.

محمد موذنی افزود: برای اینکه جوامع انسانی زندگی مطلوب داشته باشند، حتما باید گروهی از انسان‌ها تلاش و فداکاری کنند. یعنی عده‌ای از انسان‌ها تلاش می‌کنند تا عده دیگری زندگی بهتری داشته باشند و منتهای این تلاش، ایثار است. ایثاری که گاهی اوقات به تقدیم کردن جان و رسیدن به شهادت می‌انجامید و این اوج کمال انسان است.

وی در ادامه به معرفی اجمالی دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: این دانشگاه با ۶۰۰ رشته و گرایش تحصیلی، ۱۷ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیئت علمی، ۱۶ دانشکده و ۲۵۰ آزمایشگاه تخصصی، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که طبق آخرین رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان رتبه اول دانشگاه‌های کشور انتخاب شده است.

موذنی با تاکید بر اینکه ظرفیت کار بیشتری در این دانشگاه وجود دارد، گفت: با آن رویکردی که نظام جمهوری اسلامی نسبت به عرصه علم و دانش دارد و نگاه متعالی مقام معظم رهبری به این جریان، امیدواریم این درخشش و پیشتازی در همه دانشگاه‌های کشور ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه شیراز از افزایش ۸ برابری آثار حاضر در دومین دوره جشنواره شهید آوینی نسبت به دوره اول خبر داد و گفت: ۳ هزار اثر فرهنگی هنری از دانشگاه‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیانگر وجود یک ظرفیت بسیار عالی و متراکم در عرصه فرهنگ و هنر است و باید از این بستر برای رشد و تعالی و معرفی فرهنگ اسلامی در سطح جهان استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، در انتهای این مراسم از برگزیدگان دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری شهید آوینی تجلیل شد.

ضمن اینکه در این مراسم پرچم جشنواره به شهر رشت به عنوان برگزار کننده سومین دوره این جشنواره اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر