Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان فردا در سالن مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته افتتاحیه، اختتامیه و برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و هفتم در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: بخش‌های متنوعی برای مراسم اختتامیه در نظر گرفته شده که شامل بزرگداشت‌، نکوداشت‌، سخنرانی و برنامه‌های متنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدمهدی کلهری اضافه کرد: محمود سالاری؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر مشهدی‌عباس؛ دبیر جشنواره و مسعود ویژه؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سخنرانان مراسم هستند. 

وی ادامه داد: در آیین اختتامیه جشنواره بیست و هفتم نکوداشت‌ محمدرضا الوندی و کریم اکبری‌مبارکه و بزرگداشت مریم کاظمی، مهدی فرشیدی‌سپهر و سعید باغبانی برگزار خواهد شد. 

کلهری با اشاره به اینکه بخش‌های تئاتر نوجوان، کودک، خردسال و خیابانی بخش‌های رقابتی هستند، اظهار کرد: علاوه بر این از دو بخش غیر رقابتی نقالی و خیمه شب بازی نیز تقدیر به عمل می‌آید.  

رئیس کمیته افتتاحیه، اختتامیه و برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ادامه مطرح کرد: آیتم‌های مختلف هنری برای این مراسم در نظر گرفته شده که در فواصل بخش معرفی برگزیدگان و سخنرانی‌ها اجرا می‌شود و مستند فعالیت چند روزه هنرمندان و عوامل اجرایی یکی از نمونه‌های آن است. 

وی با اشاره به اینکه حمید ترابیان مجری جشنواره بیست و هفتم خواهد بود، بیان کرد: دکورها با المان‌های تئاتری سه بعدی کار شده و تنوع بصری فوق‌العاده نسبت به سال‌های قبل دارد، همچنین برای پخش زنده مراسم از شبکه‌های استانی و ملی هماهنگی‌های انجام شده است.

 دو بزرگداشت و سه نکوداشت در اختتامیه جشنواره بیست و هفتم

در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مراسم بزرگداشت و نکوداشت پنج تن از اهالی هنر و تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

بزرگداشت مرحوم محمدرضا الوند به پاس یک عمر فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر تئاتر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های او بوده است، الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری و فعالیت داشته است.

در ادامه از سال‌ها فعالیت در راستای آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان مرحوم کریم اکبری مبارکه تقدیر خواهد شد.

وی لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. یکی از شاخص‌ترین رفتارهای او تربیت نوجوانان در تئاتر بود، بچه‌هایی که چیزی از تئاتر نمی‌دانستند‏، اما آهسته آهسته از قواعد حرفه‌ای تئاتر برای‌شان گفت.

همچنین مراسم بزرگداشت مریم‌کاظمی به دلیل فعالیت‌های بی‌شمارش در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره خصوصی با حضور بچه‌ها برگزار می‌شود.

مریم کاظمی در سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران دنبال و مدرک کارگردانی و بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. وی از سال ۱۳۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده‌ است.

مهدی‌فرشیدی‌سپهر یکی دیگر از اهالی تئاتر است که به دلیل سال‌ها فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان و تلاش برای آموزش تئاتر در مناطق محروم ایران در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم از وی تقدیر به عمل خواهد آمد.

همچنین به پاس بیش از ۳۰ سال فعالیت در عرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل خواهد شد. وی متولد متولد سال ۱۳۵۰ در همدان است،  فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره های مختلفی بود که از جمله آن‌ها حضور در چهارده دور جشنواره فجر، تمامی ادوار جشنواره عروسکی بعد از دوره پنجم، جشنواره بیت المقدس و فتح خرمشهر و بسیاری دیگر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیست و هفتمین جشنواره جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان مراسم اختتامیه خواهد شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد