Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، «ایسیاکا عبدالغدیر امام»، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) که به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار کرد. 

در این دیدار ابتدا دبیرکل دی هشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌ها در این سازمان را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به توافقات اعضا در حوزه‌هایی نظیر تجارت، صنعت، کشاورزی، فناوری، علمی، ارتباطات و هوانوردی، نقش ایران در اجرایی کردن آنها را مهم خواند. 

دبیرکل سازمان دی هشت همچنین به معرفی برخی برنامه‌های در دست انجام در حوزه‌های مرتبط با تجارت از جمله سیستم پرداخت و اتاق تهاتر دی هشت پرداخت. 

وی همچنین پیشنهاد کرد کشورهای عضو، پروژه‌های مشترک منطقه‌ای را به اجرا گذارند. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار، سازمان‌های اقتصادی چندجانبه همچون دی هشت را در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت خواند و آمادگی کشورمان برای تحقق اهداف مشترک کشورهای عضو را اعلام کرد. 

وی به توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف نظیر نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سایر تولیدات دانش بنیان، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی پرداخت و آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های مختلف در کشورهای عضو دی هشت را اعلام کرد. 

معاون وزیر امور خارجه همچنین پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد کمیته دائم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سازمان دی هشت را یادآور شد و از دبیرکل خواست با توجه به اهمیت این فناوری‌ها به عملیاتی شدن این  پیشنهاد کمک کند. 

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) مرکب از هشت کشور مسلمان در حال توسعه شامل بنگلادش، مصر، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه است که با هدف ارتقای سطح توسعه و رفاه کشورهای عضو و کسب جایگاه والا در نظام اقتصادی جهان در سال ۱۳۷۶ پایه گذاری شد و مقر این سازمان در استانبول است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران اقتصاد جمهوری اسلامی ایران کشورهای عضو دی هشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است