Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار دارد، لذا بر اساس قانون، شهرداری امکان اجرای فعالیت‌های عمرانی، تفکیکی و صدور مجوز در حریم شهر را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین جعفری‌فشارکی در نشست هم‌اندیشی با روحانیون و معتمدان منطقه چهار شهرداری با اشاره به مختصات جغرافیایی این منطقه، اظهار کرد: وسعت این منطقه از خیابان بزرگمهر آغاز و تا پل اشکاوند ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وسعت این منطقه بالغ بر ۱۳۳ هزار هکتار است که ۸۵ درصد منطقه خارج از محدوده قرار دارد و این عمده مشکل و چالش این منطقه است، ادامه داد: ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار دارد، لذا طبق قانون، شهرداری امکان اجرای فعالیت‌های عمرانی، تفکیکی و صدور مجوز در حریم شهر را ندارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حریم واقع شدن اراضی منطقه بدان معنا است که شهرداری هیچ گونه حرکتی نمی‌تواند در آن انجام دهد و علاوه‌بر این باید مراقب باشد که تخلفات ساخت و ساز در آن محدوده انجام نشود.

وی خاطرنشان کرد: تنها ۱۵ درصد از اراضی منطقه چهار داخل محدوده قرار دارد و شهرداری می‌تواند برای اراضی آن پروانه ساختمانی صادر کند، لذا در تعامل با مدیر طرح تفصیلی شهر و معاون شهرسازی شهردار که تیم بسیار مجرب و همدل هستند، درصدد تبدیل این چالش به ظرفیتی مطلوب برای منطقه هستیم.

جعفری‌فشارکی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری منطقه چهار رشد ۴۷ درصدی داشته است و به مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مختص بخش عمرانی است.

وی هدف از تشکیل چنین جلساتی را ایجاد همدلی و هم‌اندیشی بین معتمدان و موثران دانست و گفت: ارتقای کیفیت زندگی در محلات از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری است که جز با هم‌اندیشی با معتمدان امکان‌پذیر نیست.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیان نقطه نظرات و انتقادات شهروندان باعث شناسایی مشکلات منطقه و رفع آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: شهر یک موجود زنده است و برای زنده ماندن شهر اصفهان، هر دقیقه ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

کد خبر 584348

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان معضلات شهري مدیریت شهری اصفهان محلات اصفهان هم اندیشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه چهار شهرداری حریم شهر ۸۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور