Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از نوروساینس نیوز، مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه نورث وسترن انجام شد، از یادگیری ماشینی (شاخه‌ای از هوش مصنوعی) برای شناسایی الگوهای گفتاری در کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده کرد. نتیجه این تحقیق بین زبان های انگلیسی و کانتونی همخوانی داشت و نشان داد که ویژگی‌های گفتار ممکن است ابزار مفیدی برای تشخیص این بیماری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه که با همکاری پژوهشگران هنگ کنگی انجام شد، نتایجی را به همراه داشت که می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا بین عوامل ژنتیکی و محیطی که توانایی‌های ارتباطی افراد مبتلا به اوتیسم را شکل می‌دهند، تمایز قائل شوند. این روش می تواند به آنها کمک کند تا درباره منشاء این بیماری بیشتر بیاموزند و درمان‌های جدیدی را ارائه کنند.

کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا آهسته تر از همسالان معمولی خودشان صحبت می کنند و تفاوت های دیگری در زیر و بم، آهنگ و ریتم صدا نشان می دهند.

اکنون دانشمندان با موفقیت از یادگیری ماشینی نظارت شده برای شناسایی تفاوت‌های گفتاری مرتبط با اوتیسم استفاده کردند. داده‌های مورد استفاده برای آموزش الگوریتم، با صدای ضبط‌ شده جوانان انگلیسی و کانتونی‌ زبان که به اوتیسم مبتلا نبودند و روایت خودشان از داستان کتابی تصویری و بدون کلمه به نام قورباغه! کجایی؟ را تعریف می کنند،‌ بداشته شده است.

استفاده از یادگیری ماشینی برای شناسایی عناصر کلیدی گفتار که پیش بینی کننده اوتیسم هستند، گامی رو به جلو برای محققانی که به دلیل سوگیری زبان انگلیسی در تحقیقات اوتیسم و ​​ذهنیت انسان ها در طبقه بندی تفاوت های گفتاری بین افراد مبتلا به اوتیسم و ​​افراد بدون آن، محدود شده اند، است. با استفاده از این روش، دانشمندان توانستند ویژگی های گفتاری را که می تواند تشخیص اوتیسم را پیش بینی کند، شناسایی کنند. برجسته ترین آن ویژگی ها ریتم است.

 

محققان بر این باورند که کار آنها پتانسیل کمک به درک بهتر اوتیسم را دارد. هوش مصنوعی با کمک به کاهش بار روی شانه متخصصان می تواند تشخیص اوتیسم را آسان تر کند.

پژوهشگران می‌گویند که نتایج این مطالعه می‌تواند تلاش‌ها را برای شناسایی و درک نقش ژن‌های خاص و مکانیسم‌های پردازش مغز شکل دهد که در حساسیت ژنتیکی نسبت به اوتیسم دخیل هستند. هدف آنها ایجاد تصویر جامع تر از عواملی است که افراد مبتلا به تفاوت های گفتاری اوتیسم را شکل می دهند.

یکی از شبکه‌های مغزی که می تواند در این کار دخیل باشد، مسیر شنوایی است که با تفاوت در نحوه پردازش صداها در مغز ارتباط دارد. گام بعدی دانشمندان شناسایی تفاوت در پردازش الگوهای گفتاری در مغز و بررسی ژنتیک عصبی ورای آنهاست.

منبع: الف

کلیدواژه: مبتلا به اوتیسم برای شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان

استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می‌تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.

ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون