Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران گروه هفت کشور صنعتی جهان در نشست دو روزه خود در آلمان با تخصیص بودجه‌ای معادل ۶۰۰ میلیارد دلار برای مقابله با طرح یک کمربند- یک جاده چین اعلام کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است این کشور‌ها طی ۵ سال آینده این بودجه را برای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های کشور‌های جهان سوم هزینه کنند. این طرح در مقابل طرح جاه طلبانه یک کمربند- یک جاده چین ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت چین در نظر دارد در راستای احیای جاده قدیم ابریشم، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار در کشور‌های مختلف سرمایه گذاری کند. مقامات کشور‌های غربی می‌گویند پکن با این اقدام در تلاش برای گسترش نفوذ خود در کشور‌های جهان سوم است. برای مثال، چین اکنون بزرگترین شریک تجاری قاره آفریقاست و هم اینک بیش از یک میلیون چینی در قاره سیاه مشغول اجرای طرح‌های مختلف هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه هفت اعلام کرد: واشنگتن طی پنج سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار از این بودجه را از طریق بخش خصوصی و بودجه فدرال تامین خواهد کرد.

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز وعده داده است کشور‌های عضو این اتحادیه ۳۰۰ میلیارد دلار از این بودجه را تامین کنند.

گروه هفت شامل هفت کشور صنعتی و نزدیک به واشنگتن شامل آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، و کاناداست. با رشد اقتصادی چین و افزایش قدرت نظامی این کشور، مقامات غربی به شدت از گسترش نفوذ پکن در جهان واهمه دارند. از این رو، چین یکی از موضوعات اجلاس گروه هفت طی سالیان اخیر بوده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه هفت چین میلیارد دلار گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از شاهدان نوشت، پلیس با معترضانی که تخم مرغ و بطری پرتاب می‌کردند، درگیر شد.

پلیس برای متفرق کردن معترضانی که مقابل پارلمان گرجستان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و شماری از معترضان را بازداشت کرد. تاکنون آماری از تعداد بازداشتی‌ها منتشر نشده است.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و بعدا به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت. معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

اگر این لایحه در پارلمان گرجستان تصویب شود سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر خارجی شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور