Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه فرهنگیان شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، بر این اساس‌، در شرایط و ضوابط اختصاصی فرهنگیان رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان آمده است: بر اساس آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم تحقیقات، فناوری درصورتی که دانشجوی دوره روزانه در مدت سنوات مجاز (یعنی۵ نیمسال) فارغ التحصیل نگردد ادامه تحصیل وی در نظام شبانه و با اخذ شهریه مصوب هیأت امناء دانشگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت نام در آزمون (مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش) در تاریخ صدور حکم استخدام رسمی و یا پیمانی داوطلبان باید قبل از پایان مهلت قانونی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد باشد در غیر اینصورت مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی، قبولی آنان "لغو" میگردد.

دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده که معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای قرادادی و.. که فاقد حکم کارگزینی رسمی و یا پیمانی باشند، مجاز به انتخاب رشته نیستند و در صورت انتخاب، قبولی آنان لغو خواهد شد. دارا بودن فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" ( رسمی یا پیمانی) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود بر اساس شرایط مندرج در فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان الزامی است و داوطلبان باید برای دریافت فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان در زمان ثبت نام در آزمون به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمایند.

عدم ارائه فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" توسط محل خدمت به منزله نداشتن شرایط ثبت نام در آزمون است. لذا درصورتی که داوطلب بدون داشتن موافقت نامه کتبی "فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" انتخاب رشته نموده و پذیرفته شود، قبولی وی "کان لم یکن" تلقی خواهد شد.

بنا بر اعلام دانشگاه فرهنگیان‌، صدور فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان"توسط محل خدمت به شرطی امکان پذیر خواهد بود که با رعایت شرایط و ضوابط مربوط بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور، اعمال مدرک منع قانونی نداشته باشد. همچنین، نیروهای خدماتی و اداری که دارای حکم کارگزینی رسمی وپیمانی می باشند به شرطی مجاز به انتخاب کد رشته محلهای دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی هستند که اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت، قبل از شرکت در آزمون، با تغییر رشته شغلی از خدماتی و یا اداری به مشاغل آموزشی موافقت نموده و بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل، فرم موافقت با ادامه تحصیل را نیز صادر نماید. درغیر این صورت،ثبت در آزمون و قبولی در کد رشته محلهای ویژه فرهنگیان برای این افراد  " کان لم یکن" تلقی خواهد شد.

چنانچه داوطلب فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" را قبل از ثبت نام در آزمون از محل خدمت اخذ ننماید و بعد از قبولی در دانشگاه به محل خدمت مراجعه کند، فرم مزبور علاوه بر تأیید محل خدمت، منوط به موافقت اداره کل آموزش وپرورش استان سهمیه خدمتی خواهد بود. در غیر این صورت دانشگاه محل قبول فرد را" کان لم یکن" تلقی خواهد کرد.

در اطلاعیه دانشگاه فرهنگیان آمده است: فرهنگیانی که به هر نحوی قبلا مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد به صورت معادل یا غیر معادل دریافت نموده و در حکم کارگزینی آنان اعمال شده باشد، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند. 

پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی "دانشگاه فرهنگیان" درصورت داشتن حداقل ۳ سال سابقه خدمت اداری یا آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات تحصیل نمایند. طول مدت سنوات تحصیل دانشجویان متعهد خدمت فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، جزء سابقه خدمت اداری یا آموزشی آنان جهت ادامه تحصیل، قابل احتساب نیست. 

همچنین فرهنگیانی که به هر نحوی قبلا مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد به صورت معادل یا غیر معادل دریافت نموده‌اند مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند. 

بر اساس اعلام دانشگاه فرهنگیان، کلیه رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان، مخصوص شاغلان رسمی و یا پیمانی واجد شرایط آموزش و پرورش است لذا سایر داوطلبان اعم از قراردادی، قرارداد تطبیقی نهضت سواد آموزی، شرکتی، معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، حق‌التدریسی‌های مدارس غیرانتفاعی، داوطلبان آزاد و...، مجاز به انتخاب این رشته‌ها نبوده و در صورت انتخاب و قبول  شدن، قبولی آنان لغو خواهد شد.

همچنین امکان استفاده ازخوابگاه برای دانشجویان دانشگاه تربیت شهید رجایی میسر نیست؛ به همین جهت، خوابگاه در حد امکانات موجود درصورت وجود خوابگاه و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، فراهم خواهد شد.

بنابر اعلام دانشگاه فرهنگیان، صرفاً فرهنگیان دارای حکم کارگزینی با نوع استخدام رسمی که دارای رشته شغلی هنرآموز بوده و درحال حاضر در پست مدیر و یا معاون فنی هنرستان ها خدمت می نمایند، مجاز به انتخاب کد رشته محل های مربوط به رشته« مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستانها » هستند. اعمال مدرک تحصیلی این گونه پذیرفته شدگان، بعداز فراغت از تحصیل تابع ضوابط و مقررات مربوط است و تحصیل در این رشته حقی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه فرهنگیان ، کارشناسی ارشد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت آموزش و پرورش حکم کارگزینی محل خدمت خواهد شد رشته ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، گفت: موافقت قطعی ایجاد دو دانشکده و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری‌مطلق امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که توسط دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، خطاب به دانشجو معلمان این دانشگاه، اظهار داشت: با ورود شما به دانشگاه فرهنگیان خداوند با شما ماموریت داده است که در دوران تحصیل بیاموزید تا بعد از آن بتوانید آموخته‌های خود را به دیگران یاد بدهید.

به گفته وی از این به بعد هر ماه یک میلیون تومان به خالصی دریافتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: یکشنبه آینده هم اولین جلسه مجازی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با دانشگاه فرهنگیان استان برای بررسی مشکلات این دانشگاه برگزار می‌شود و موافقت قطعی ایجاد دو دانشکده و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده است.

 رئیس پردیس امام سجاد دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، معلم و استاد از جایگاه اجتماعی والای برخوردار است.

عصمت میری بیان کرد: دانشجو معلمان از توانایی‌های مهارتی و تخصصی برای آموزش به فرزندان این آب و خاک برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام اسدالهی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه مکان فکر و اندیشه است گفت: افتخار می‌کنیم که روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده چون شهید مطهری با تمام وجود معلمی کرد و استاد اندیشه و فکر بود و کتاب‌های استاد مطهری برای دوست و دشمن قابل استفاده است.

مسئول موسسه بینش مطهر نیز در این مراسم گفت: پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش‌آموزان با بهره‌گیری از کتاب‌های شهید مطهری امکانپذیر می‌شود.

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی افزود: بودجه آموزش و پرورش حدود 237 هزار میلیارد خدمات است که 99.1 درصد آن صرف پرداخت حقوق پرسنل آموزش و پرورش می‌شود.

به گفته وی از 237 هزار میلیارد تومان  وزارت آموزش و پرورش هر سال حدود 15 میلیون تومان در دانشگاه‌های دولتی برای یک دانشجو در طول سال تحصیلی هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سیستم آموزش و پرورش همه از وضعیت موجود ناراضی هستند اما با این وجود همه مشکلات باید کاری بکنیم که حداقل یک قدم به جلو پیشرفت کنیم.

مسئول موسسه بینش مطهر بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای حل مشکل دانشگاه فرهنگیان از بین دانشجویان فوق لیسانس با بورسیه کردن، معلم برای آموزش و پرورش گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از درس‌های مورد نظر در شرایط فعلی هیچ ضرورتی ندارند، افزود: با وجود همه این مشکلات معلمان  باید همیشه در حال مطالعه و افزایش فکر و اندیشه خود باشند.

هاشمی گلپایگانی خاطرنشان کرد: در اسلام به جای آزادی عقیده، آزادی اندیشه وجود دارد بنابراین شما که در آینده مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده خواهید گرفت، باید حداقل کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنید.

به گفته وی پاسخگویی به بسیاری از سوالات روز را با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری می‌توان انجام داد تا از این طریق نسل تشنه فعلی را سیراب کنیم.

در ادامه این مراسم از تعدادی از دانشجو معلمان برتر جشنواره‌های کشوری، اساتید و مسئولان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی