Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:01:49 GMT

صنعت گیم نیازمند شبکه سازی منسجم است است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۷۰۵۹

صنعت گیم نیازمند شبکه سازی منسجم است است

حجت الاسلام مرتضی حاجیانی مسئول اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تولیدات نامناسب بازی‌های رایانه‌ای به ویژه بازی‌های آنلاین گفت: امروزه موضوع بازی‌ها از مقاطع سنی هم گذر کرده است، حتی معتقدم پلتفرم‌ها، درگیری کاربر را در سطح دنیا ایجاد می‌کنند و اگر پلتفرم‌هایی همچون تیک تاک در سطح دنیا به وجود می آیند، خودش را به عنوان رقیب اصلی مطرح می‌کند، زیرا ما هم اکنون بازی وارگی را در تمام شئون این فضا شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سطوح فراتر و در لایه‌های نوجوانان و کودکان مروری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اصلاً همه چیز را شبیه بازی می‌دانند؛ این قصه دانش بنیان در فضای بازی وقتی است که شما می‌توانید یک فرهنگ زیست را در قالب بازی ارائه دهید؛ متفکران حوزه وارد میدان شوند و از همه الگوریتم‌ها و زیرساخت‌هایی که می‌توانند در ایده‌های بازی‌های جدید مصرف کرد، از آن استفاده کنند برای اینکه آن فرهنگ زیست اسلامی و ایران بعد از انقلاب را به کودکان انتقال دهند.

مسئول اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هم اکنون در بازی‌های مختلف شاهد هستیم که فرهنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و خود را نشان می‌دهد؛ این امر مقوله‌ای است که توسط نیروی فناور حل نمی‌شود.

وی افزود: زمانی که در مورد شبکه سازی آن عناصر فرهنگی مرتبط با یک زیست بوم فضای مجازی گفت و گو می‌کنیم، یکی از آن کاراکترها نیروی فناور است که در حوزه تولید بازی وارد می‌شوند و کدنویسی و برنامه بازی را انجم می‌دهند، اما در کنار آن کسانی می‌توانند حضور داشته باشند که بتوانند کاراکترها را و الگوواره های قهرمان و شخصیت پردازان را انجام دهند، یعنی کسانی که ایده خرج کرده و به تیم تزریق فکر کنند و تیم مورد نظر حول ایده‌ای شکل داده شود که فرهنگ زیست را در قالب داستان ارائه کنند.

حجت الاسلام حاجیانی گفت: ما در مجموعه دفتر تبلیغات گروه‌هایی را داریم که خودشان به صورت خودجوش به این مقوله تن می‌دهند و در این زمینه اقدامات مثبتی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که بهتر است رخ دهد این بوده که به سمت شبکه سازی برویم و افراد مختلف در عرصه‌های متفاوت در کنار هم قرار بگیرند و یکدیگر را بشناسند و فضا را تبدیل به تحقق یک سری اموری کنند که جزو اهداف است. در این شبکه‌ها سرمایه دار، صاحب ایده و تفکر، طراحان و… می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و در این شبکه اتفاقات مثبتی را رقم بزنند.

مسئول اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شبکه سازی سبب می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن به تولیدات موفق دست یابیم و مخاطب را به سمت اهداف مان سوق دهیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: بخشی از بازی تولید بوده و بخشی دیگر پشتیبانی است؛ بازی‌های آنلاین به پشتیبانی جدی نیاز دارند و اگر اینها خودجوش بخواهند حرکتی انجام دهند، پس از سه سال فعالیت شأن به اتمام می‌رسد، اما اگر همه این عناصر در کنار هم قرار بگیرد و سرمایه دار بتواند وارد عرصه سرمایه گذاری و سودآوری شود، شاهد خوداکتفایی در فضای کاری خواهیم شد که به دوام مسیر کمک بسیاری خواهد کرد.

حجت الاسلام حاجیانی گفت: نهادها و مجموعه‌هایی که خود را متولی می‌دانند هم باید دست به دست هم دهند و هر کدام قسمتی را فراهم کنند برای اینکه این شبکه نهادی ابتدا شکل بگیرد و سپس توده‌های مردمی به ایجاد شبکه سازی بپردازند. همچنین استعدادها و ظرفیت‌های مردمی که در این حوزه فعال می‌شوند. بنظر می‌رسد این امر راهگشاست و در دیگر مسیرها تجربه خوبی بوده است که می‌توان در عرصه صنعت گیم آن را اجرایی کرد.

کد خبر 5524110 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه سازی بازی های رایانه ای بازار دیجیتال کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب دفاع مقدس انتشارات سوره مهر انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ادبیات کودک و نوجوان انتشارات روایت فتح انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری یوسفعلی میرشکاک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحقیق و تفحص سیدمحمد بهشتی انتشارات شهید کاظمی دفتر تبلیغات فضای مجازی شبکه سازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن کریمدادی در نشست مردمی با اهالی محله «خوش‌سیما» در شهرک شهید رجایی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهدای کارگر، اظهارکرد: باورمند به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر هستیم و اولین مصوبه شورای ششم، نامگذاری معابر به نام شهدا بود و این مهم را مایه افتخار می‌دانیم.

وی گفت: دیگر مصوبه شورای ششم، تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده با نظر مردم و شورای اجتماعی محلات بود که اعتبار آن، برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این عدد به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

کریمدادی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره توجه خاصی به حاشیه شهر داشته و اعتبارات خوبی را به این حوزه تخصیص داده که در ادوار مختلف نظیر نداشته است، افزود: از سوی دیگر، یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در این دوره شاهد بودیم، تصویب طرح «مسجدمحوری» بود که جزئیات مختلف و متعددی دارد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح، دغدغه‌های بسیاری از مساجد حل و فصل می‌شود و مسجد به پایگاهی برای تمامی فعالیت‌های هر محله تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه آرامش امروز کشور را مدیون شهدا و جانبازان گرانقدر هستیم و عزت ما در گرو این عزیزان است، گفت: برای ادای دین نسبت به این بزرگواران، در کنار نامگذاری معابر، تبدیل وضعیت ۴۵۵۰ نفر از نیروهای شهرداری‌ را دنبال کردیم.

کریمدادی افزود: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیش از ۸ هزار متر نقاشی دیواری چهره‌های شهدا را داشته‌ایم، رویدادهای مختلفی در این خصوص تعریف و برگزار کرده‌ایم، تسهیلات ویژه شهرسازی برای خانواده شهدا درنظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به این حوزه اشاره داشت و تصریح کرد: ۶۵ درصد فعالیت‌های شهرداری در حوزه خدمات‌شهری است؛ فضای سبز شهری مشهد در کشور بهترین است و در استقبال از بهار پیشگام در سطح ملی هستیم.

کریمدادی با بیان اینکه یکی از بهترین‌ بوستان‌های سطح شهر، یعنی بوستان «کرامت» در منطقه ۶ شهرداری درحال ساخت است، گفت: این بوستان شامل ۸ باغ می‌شود و تا پایان سال، برخی فازهای آن تکمیل و اجرا می‌شود.

وی احداث بوستان کرامت را اقدام بزرگی دانست که اجرای آن بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد و باید در فازهای مختلف احداث شود.

کریمدادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم، گفت: در شهر مشهد بیش از ۶۶۰۰ هکتار فضای سبز داریم که نگهداری از آنها امری ضروری است؛ برهمین اساس، قرارداد ۲۵ ساله خرید پساب برای تامین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز منعقد کرده‌ایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901650

دیگر خبرها

  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها