صنعت گیم نیازمند شبکه سازی منسجم است
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۷۰۷۸
حجت الاسلام مرتضی حاجیانی مسئول اداره همکاریهای فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تولیدات نامناسب بازیهای رایانهای به ویژه بازیهای آنلاین گفت: امروزه موضوع بازیها از مقاطع سنی هم گذر کرده است، حتی معتقدم پلتفرمها، درگیری کاربر را در سطح دنیا ایجاد میکنند و اگر پلتفرمهایی همچون تیک تاک در سطح دنیا به وجود می آیند، خودش را به عنوان رقیب اصلی مطرح میکند، زیرا ما هم اکنون بازی وارگی را در تمام شئون این فضا شاهد هستیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: در سطوح فراتر و در لایههای نوجوانان و کودکان مروری داشته باشیم، متوجه میشویم که اصلاً همه چیز را شبیه بازی میدانند؛ این قصه دانش بنیان در فضای بازی وقتی است که شما میتوانید یک فرهنگ زیست را در قالب بازی ارائه دهید؛ متفکران حوزه وارد میدان شوند و از همه الگوریتمها و زیرساختهایی که میتوانند در ایدههای بازیهای جدید مصرف کرد، از آن استفاده کنند برای اینکه آن فرهنگ زیست اسلامی و ایران بعد از انقلاب را به کودکان انتقال دهند.
مسئول اداره همکاریهای فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هم اکنون در بازیهای مختلف شاهد هستیم که فرهنگهای مختلف عرضه میشود و خود را نشان میدهد؛ این امر مقولهای است که توسط نیروی فناور حل نمیشود.
وی افزود: زمانی که در مورد شبکه سازی آن عناصر فرهنگی مرتبط با یک زیست بوم فضای مجازی گفت و گو میکنیم، یکی از آن کاراکترها نیروی فناور است که در حوزه تولید بازی وارد میشوند و کدنویسی و برنامه بازی را انجم میدهند، اما در کنار آن کسانی میتوانند حضور داشته باشند که بتوانند کاراکترها را و الگوواره های قهرمان و شخصیت پردازان را انجام دهند، یعنی کسانی که ایده خرج کرده و به تیم تزریق فکر کنند و تیم مورد نظر حول ایدهای شکل داده شود که فرهنگ زیست را در قالب داستان ارائه کنند.
حجت الاسلام حاجیانی گفت: ما در مجموعه دفتر تبلیغات گروههایی را داریم که خودشان به صورت خودجوش به این مقوله تن میدهند و در این زمینه اقدامات مثبتی را انجام داده اند.
وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که بهتر است رخ دهد این بوده که به سمت شبکه سازی برویم و افراد مختلف در عرصههای متفاوت در کنار هم قرار بگیرند و یکدیگر را بشناسند و فضا را تبدیل به تحقق یک سری اموری کنند که جزو اهداف است. در این شبکهها سرمایه دار، صاحب ایده و تفکر، طراحان و… میتوانند کنار هم قرار بگیرند و در این شبکه اتفاقات مثبتی را رقم بزنند.
مسئول اداره همکاریهای فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شبکه سازی سبب میشود که در سریعترین زمان ممکن به تولیدات موفق دست یابیم و مخاطب را به سمت اهداف مان سوق دهیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
وی افزود: بخشی از بازی تولید بوده و بخشی دیگر پشتیبانی است؛ بازیهای آنلاین به پشتیبانی جدی نیاز دارند و اگر اینها خودجوش بخواهند حرکتی انجام دهند، پس از سه سال فعالیت شأن به اتمام میرسد، اما اگر همه این عناصر در کنار هم قرار بگیرد و سرمایه دار بتواند وارد عرصه سرمایه گذاری و سودآوری شود، شاهد خوداکتفایی در فضای کاری خواهیم شد که به دوام مسیر کمک بسیاری خواهد کرد.
حجت الاسلام حاجیانی گفت: نهادها و مجموعههایی که خود را متولی میدانند هم باید دست به دست هم دهند و هر کدام قسمتی را فراهم کنند برای اینکه این شبکه نهادی ابتدا شکل بگیرد و سپس تودههای مردمی به ایجاد شبکه سازی بپردازند. همچنین استعدادها و ظرفیتهای مردمی که در این حوزه فعال میشوند. بنظر میرسد این امر راهگشاست و در دیگر مسیرها تجربه خوبی بوده است که میتوان در عرصه صنعت گیم آن را اجرایی کرد.
کد خبر 5524110 زینب رازدشت تازکندمنبع: مهر
کلیدواژه: شبکه سازی بازی های رایانه ای بازار دیجیتال کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب دفاع مقدس انتشارات سوره مهر انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ادبیات کودک و نوجوان انتشارات روایت فتح انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری یوسفعلی میرشکاک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحقیق و تفحص سیدمحمد بهشتی انتشارات شهید کاظمی دفتر تبلیغات فضای مجازی شبکه سازی بازی ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.
مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.
شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.
وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.
شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.
وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.
وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.
کد خبر 6092915