Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال اصلاح‌طلب می‌گوید: اصلاح‌طلبان برای حمایت و کمک به دولت، برنامه پیشنهادی دارند.

  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جواد امام درباره ارائه برنامه اصلاح‌طلبان به دولت در جهت اداره کشور اظهار داشت: این برنامه پیشنهادی است که جبهه اصلاحات به رئیس‌جمهور داده که حاصل تلاش‌ها و تجارب جریان اصلاحات است که تدوین شده است و علی‌القاعده می‌تواند به عنوان یک برنامه پیش روی دولت قرار بگیرد تا دولت از این تجارب و برنامه پیشنهادی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به روزنامه آرمان گفت: اینکه این برنامه مورد استقبال رئیس‌جمهور قرار بگیرد و بخواهد از آن استفاده کند به ما برنمی‌گردد. ما یک تکلیفی داشتیم و برای اداره امور کشور فکر کردیم و برنامه‌ای تدوین کردیم و آن را در طبق اخلاص تقدیم آقای رئیسی کردیم.

عضو جبهه اصلاحات ایران افزود: اگر صاحب این سلایق و تجربه‌ها را کنار زدند و تشخیص این بوده نیازی به حضور آن‌ها نیست باز هم به خاطر دغدغه‌هایی که جبهه اصلاحات داشته این تجارب را به دولت اعلام کرده و ارائه داده است. ما امیدواریم که برای خروج از این وضعیت دولت از این ظرفیت‌ها استفاده کند. حال اینکه اگر دولت نخواهد از این پیشنهادات و ظرفیت‌ها استفاده کند جریان اصلاحات مسئول آن نخواهد بود.

روزنامه آرمان همچنین می‌نویسد: هر چند که اصلاح‌طلبان درصدد بودند در سال‌های پس از ۹۶ نیز سرمایه اجتماعی خود را همچنان حفظ کنند، اما به واسطه برخی اتفاقات رخ داده در جامعه به ویژه ماجرای آبان ۹۸ این سرمایه اجتماعی به طرز قابل توجهی کاهش یافت و نتیجه آن در انتخابات مجلس در اسفند ۹۸ و ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ خود را نشان داد. هر اندازه نیز اصلاح‌طلبان تلاش کردند تا سرمایه اجتماعی را احیا کنند از طرفی ردصلاحیت برخی نامزد‌های آن‌ها باعث شد تا نتوانند چهره‌های موثر و قابلی را به میدان رقابت بفرستند و از طرفی نیز عدم حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی مزید بر علت شد تا اصلاح‌طلبان نتوانند برنامه‌های از پیش تدوین شده خود را برای حضور در دولت و حل مشکلات کشور به منصه اجرا برسانند. به همین جهت نیز جبهه اصلاحات به مناسبت یک‌سالگی دولت سیزدهم؛ برنامه تدوین شده خود در انتخابات ۱۴۰۰ را تحت عنوان «دولت توانا - جامعه توانا» در جهت اداره بهتر امور کشور به رئیس جمهور پیشنهاد کرده است. برنامه‌ای جامع و کامل که در آن تلاش شده تمام شئون جامعه و حوزه‌های مختلف دربر گرفته شود.

«محیط زیست»، «مبارزه ساختاری با فساد»، «فرهنگ، هنر و رسانه»،

«عدالت آموزشی و توسعه ملی»، «حمایت موثر از آسیب‌پذیرترین شهروندان»، «عدالت جنسیتی»، «عدالت در سلامت»، «حقوق سیاسی و مدنی»، «کرونا»، «فقرزدایی و کاهش نابرابری»، «احیای توسعه اقتصادی» و «رفع تحریم‌ها و توسعه‌محور کردن سیاست خارجی» از جمله رئوس برنامه پیشنهادی 30 صفحه‌ای اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور است».

یادآور می‌شود نسخه پیشنهادی اصلاح‌طلبان، آخرین بار موجب شد تا دولت مدعی تدبیر، اقتصاد کشور را به کام گرفتاری‌های بی‌سابقه و رکورد‌های منفی اقتصادی ببرد. از طرف دیگر باید پرسید اگر جبهه مدعی اصلاحات، واقعا برنامه‌ای به‌دردبخور و حرفه‌ای دیگری (نه سیاست‌بازی برجامی و دیگر هیچ) داشت چرا آن را به دولت روحانی نداد تا با آن کارنامه بد و سقوط مقبولیت به زیر 5 درصد خداحافظی نکند؟!

اما درباره انتخابات 1400، این طیف آقای همتی را در گود رقابت‌ها داشتند و از خاتمی و کروبی گرفته تا 16 حزب اصلاح‌طلب از وی حمایت کردند؛ اما شاهکاری که در دولت مدعی تدبیر رقم زده بودند، موجب شد نظر بیش از 2/4 میلیون نفر را جلب نکنند، که البته با توجه به خسارت‌های به جای گذاشته اقتصادی، همین رقم هم در نوع خود قابل توجه بود!

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصلاح طلبان فعال اصلاح طلب اقتصاد ایران بحران اقتصادی در دولت روحانی برنامه پیشنهادی جبهه اصلاحات اصلاح طلبان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه «بسته پیشنهادی» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با حضور اسماعیل باستانی به ارایه پیشنهاد‌هایی درباره پادکست‌ها می‌پردازد.

همچنین مژده لواسانی مجری برنامه در بخشی هم میزبان منصوره مصطفی زاده نویسنده و فعال حوزه کتاب می‌شود تا درباره پادکست گفتگو کنند.

آیتم احوالپرسی در این قسمت از برنامه نیز سراغ حسین محجوبی نقاش پیشکسوت و طراح و سازنده پارک ساعی می‌رود.

برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۳ به پخش می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!