Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با ابراز نگرانی از افزایش دانش‌آموزان اوتیسمی گفت: تعداد این دانش‌آموزان در اردبیل رو به افزایش است.

محمد شفاهی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: بیشترین اختلال در استان اردبیل مربوط به دانش‌آموزان کم توان ذهنی است اما تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی رو به افزایش بوده و ما 21 دانش‌آموز سطح یک را در این حوزه شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علل و عوامل افزایش بیماری اوتیسم را ناسازگاری واکسیناسیون، مادران یخچالی و اختلالات عصبی اعلام کرد و گفت: در سه سطح بیماران اوتیسم تقسیم‌بندی می‌شوند که سطح اول مربوط به آموزش و پرورش است و ما مدارس خاص برای این بیماران در نظر گرفتیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر 24 مدرسه مستقل و 60 مدرسه به صورت زمینه‌ای پذیرای دانش‌آموزان استثنایی استان هستند، تصریح کرد: در مرکز استان 12 مدرسه اختلالات یادگیری دایر شده و همکاران ما سعی می‌کنند تا فعالیت خود را انجام دهند.

شفاهی از افزایش 2 واحد آموزشی استثنایی در یک سال اخیر خبر داد و افزود: یک‌هزار و 700 دانش‌آموز در مدارس ویژه تحصیل می‌کنند و ارائه خدمات آموزشی به 800 دانش‌آموز در مدارس عادی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نسبت جمعیت دانش‌آموزی استثنایی دختر به پسر 50 به 50 است، خاطرنشان کرد: عمده دانش‌آموزان استثنایی ما در گروه کم توان ذهنی قرار دارند که عمده علل و عوامل بروز کم توانی ذهنی مربوط به رعایت نشدن مسایل بهداشتی، ژنتیکی و بیماری‌های مادران در دوران بارداری است.

شفاهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جمعیت دانش‌آموزی استثنایی استان به دلیل اقدامات پیشگیرانه روند ثابتی را دارد و با یک شیب ملایم تعداد این دانش‌آموزان در حال افزایش است اما شدت آسیب‌دیدگی در برخی از اختلالات نظیر شنوایی کمتر شده است.

وی ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: سطح این خدمات نسبت به میانگین کشوری و حتی جهانی نیز برابری می‌کند.

شفاهی فعالیت 400 همکار را در مدارس استثنایی استان یادآور شد و بیان کرد: در بحث سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از امروز این طرح در قالب 13 پایگاه با پوشش جمعیتی 27 هزار دانش‌آموز انجام خواهد شد که مراحل انجام این سنجش شامل آمادگی جسمانی اعم از شنوایی و بینایی،‌ آزمون حرکتی و روانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان این طرح تا آخر شهریورماه اجرا شده و در مناطق عشایری نیز اجرای این طرح را در مهرماه شاهد خواهیم بود.

شفاهی تصریح کرد: سالانه کمتر از یک درصد دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گرفته در این طرح به سطح تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا اختلالات آنها مورد بررسی تخصصی قرار گیرد.

وی گفت: هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان نوبت‌گیری از طریق سامانه انجام می‌شود و خانواده‌ها با پرداخت 60 هزار تومان از طریق کارت‌خوان و با در دست داشتن شناسنامه، یک قطعه عکس و کارت واکسیناسیون می‌توانند در این طرح مشارکت کرده و فرزندانشان را مورد سنجش قرار دهند.

شفاهی افزود: در برخی از گروه‌های استثنایی تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در همان مدارس استثنایی ادامه پیدا می‌کند اما به غیر از نارسایی‌های هوشی، در سایر اختلالات امکان ارجاع دانش‌آموزان به مدارس عادی در طول تحصیل و مقاطع تحصیلی وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما برای همه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی،‌ متوسطه اول و دوم مدرسه دایر کرده و به صورت پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای تحصیل آنها را تعقیب می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش دانش آموزان استثنائی سنجش دانش آموزان کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش و پرورش استثنایی استان استان اردبیل دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری