Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:18:14 GMT

تالاب حله احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۷۲۶۰

تالاب حله احیا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از تالاب حله اظهار داشت: احیای تالاب و رودخانه حله یکی از اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سال جاری است.

وی اضافه کرد: این کار با کمک بررسی‌های کارشناسی و تجربیات مردم بومی آن منطقه به سرانجام خواهد رسید. این تالاب نقش مهمی در معیشت مردم و حفظ اکوسیستم زاینده این منطقه دارد و حفاظت و نگهداری از آن برای آینده مردم بسیار حیاتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و مراقبت از تالاب‌ها گفت: معیشت مردم در کنار حفظ محیط زیست شکل خواهد گرفت.

صالح رحیمی اضافه کرد: ابتدا محیط زیست را باید حفظ کرد و شک نکنید در قبال آن زندگی و معیشت مردم منطقه رونق خواهد گرفت، لذا مجموعه سیاسی شهرستان با حساسیت و سرعت پیگیر اجرای پروژه‌های مدیریت تالاب حله در این منطقه خواهد بود

در این بازدید مقرر شد طرح‌های قابل اجرا برای جریان آب در تالاب حله در کارگروهی، کارشناسی و تصمیم گیری شود.

کد خبر 5524433

منبع: مهر

کلیدواژه: صالح رحیمی بوشهر اداره کل محیط زیست استان بوشهر بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه هفته قوه قضاییه اردبیل سنندج شیراز خراسان رضوی مواد مخدر آمار کرونا مشهد گرد و غبار تالاب حله محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدادی بعد از ظهر امروز سه شنبه در دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: در راستای امور و هماهنگی بین ستاد، ادارات کل محیط زیست به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند و در مناطق جلسات بر اساس منظم و موضوعی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دو دوره در هر پنج منطقه جلسات برگزار شده و امروز دومین جلسه از دور سوم جلسات منطقه‌ای را در منطقه پنج که استان‌های زاگرس نشین هستند با میزبانی اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری و با محوریت موضوعات مربوط به توسعه مدیریت، مجلس، برنامه و بودجه برگزار می‌کنیم.

مدادی ادامه داد: محور نشست مسائل مربوط به برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، قوانین مربوط به مقررات در سال ۱۴٠۳ بوده و طبیعی است که محوریت قوانین و مقررات در امسال حول محور شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده باشد.

وی اذعان داشت: رسالت سازمان محیط زیست نسبت به شعار سال در دو حوزه مختلف می‌توان نسبت به آن قائل بود، روان سازی امور و تعامل سازنده با دستگاه‌های ذی ربط در راستای تحقق شعار سال و البته با حفظ ملاحضات و اصول زیست محیطی است.

مدادی خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست خود را موظف می‌داند که نسبت به شعار سال همکاری لازم با همه حوزه‌ها داشته باشد.

وی افزود: محور دوم فعالیت سازمان ارتباط با شعار سال و مردمی سازی حفاظت از محیط زیست بوده که یکی از رویکردهای اصلی در امر حفاظت در کل دنیا است و روش‌های نوین در امر حفاظت مبتنی بر مشارکت فعال مردم و ذی‌نفعان و جوامع محلی است که امیدواریم در این حوزه نیز اتفاقات خوبی در سال جاری رقم بخورد.

کد خبر 6099625

دیگر خبرها

  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون