Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:07:15 GMT

آغاز فعالیت مدرسه تابستانه آموزش عالی لرستان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۷۴۷۲

آغاز فعالیت مدرسه تابستانه آموزش عالی لرستان

ایسنا/لرستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان از آغاز فعالیت مدرسه تابستانه‌ آموزش عالی استان با حضور ۹ رئیس دانشگاه اصلی استان در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، در حاشیه اولین نشست از سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های «جهت‌گیری الهی، فرهنگی دروس دانشگاهی» اظهار کرد: مدرسه تابستانه‌ آموزش عالی لرستان با حضور ۹ رئیس دانشگاه اصلی استان در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد آغاز به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه ما این است که ۶۰ مرکز آموزش عالی استان در سطوح مختلف استاد، کارمند و دانشجو از برنامه‌های متنوع مدرسه تابستانه استفاده کنند، افزود: نشست تدریس با جهت‌گیری الهی، فرهنگی بر این مبناست که در ۲۷ رشته با مشارکت ۱۲۰ استاد از سراسر کشور کتب تهیه شده است.

حاتمی‌کن‌کبود اضافه کرد: استاد یک نقش بسیار مهم در تربیت دانشجو دارد؛ هدف این است استاد علاوه بر آموزش مباحث تخصصی، مبانی تعهد به دین و اخلاق را هم در کلاس ترویج کند تا تعهد و تخصص در کنار همدیگر باشند. همگی باید کوشش کنیم تصمیمات در نظام دانشگاهی به‌گونه‌ای باشند که مفهوم دانشگاه اسلامی به‌صورت کامل محقق شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، گفت: در نشست‌ها و کارگاه‌های جهت‌گیری الهی، فرهنگی دروس دانشگاهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد دادسرشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مروتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های یزد و یکی از طراحان اصلی کتب جهت‌گیری الهی دروس حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دانشگاه لرستان مقام معظم رهبری یزد مدرسه تابستانه جهت گیری الهی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود

ایسنا/لرستان مدیر خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان گفت: اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه از ویژگی‌های استاد مطهری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خدایی در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان و اساتید پیشکسوت این دانشگاه که به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، بیان کرد: از مهم‌ترین خصلت‌های استاد مطهری، زبان‌شناسی قرآن از و زبان‌شناسی مخاطب بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بازشماری خصوصیات شش‌گانه زبان‌شناسی مخاطب، جامع‌نگری در دین، مسأله‌محوری و تفکر انتقادی، روش اجتهادی در پاسخگویی شبهه‌ها، توجه و اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه را از ویژگی‌های استاد مطهری دانست.

وی با اشاره به سیر عقلی مباحث استاد مطهری و کتاب مسأله‌ی حجاب ایشان، مرکز ثقل و علت العلل خصلت‌های شش‌گانه مرحوم مطهری را روحیه عبودیت و بندگی آن معلم نمونه دانست و گفت: رعایت حریم شرع، تضرع، راز و نیاز در دل سحر و احترام به خانواده و پدر و مادر از ابعاد این عبودیت و بندگی شهید مطهری بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • اندیشه‌های الهی به دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی
  • استاندار لرستان باحضور در یک مدرسه روستایی روز معلم را گرامی داشت
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود