Web Analytics Made Easy - Statcounter

« تورم بالا و شرایط نابه‌سامان اقتصادی باعث شده افراد از باشگاه‌ها دور شوند و روی به برنامه‌های شخصی بیاورند. همین باعث می‌شود آسیب‌ها زیاد شوند که نیاز است از سوی مسئولین توجه ویژه‌ای به آن شود»

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه کوه‌نوردی راسخ یکی از قدیمی ترین باشگاه‌های کوه‌نوردی کشور که چندین دهه است در این حوزه فعالیت دارد یکی از با قدمت‌ترین باشگاه‌های کشور و استان اصفهان بوده و با مدیریت حمید حجاریان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل صفدریان مسئول روابط عمومی این باشگاه با حضور در دفتر خبرگزاری ایمنا از فعالیت‌های جالب توجه این باشگاه سخن گفت. از مسیریابی باشگاه راسخ برای فتح قلل بزرگ ایران تا کمک به حادثه دیدگان هوایی کوه دنا. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی را با اسماعیل صفدریان داشته که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از گروه کوه‌نوردی و کوهپیمایی راسخ بگویید. فعالیت باشگاه شما از چه زمانی شکل گرفت؟

باشگاه راسخ یکی از باشگاه‌های کوهنوردی باقدمت ایران است که از سال ۱۳۶۴ رسماً کار خود را با این نام آغاز کرده است. طی این سال‌ها چندین مورد اعزام‌های برون مرزی نیز از سوی باشگاه رقم خورده است. مدیر باشگاه آقای حجاریان چندین دوره ریاست هیئت کوه‌نوردی استان را برعهده داشته‌اند و در زمینه خدمت رسانی به جامعه کوه‌نوردی پیشگام و فعال بوده‌اند. علی‌الخصوص در رشته کوه دنا باشگاه راسخ اقدامات زیادی را انجام داده که از جمله ساخت جان پناه و خانه کوهنورد این اقدامات را شامل شده است. در کلیه رشته‌ها و زمینه‌های ورزش کوهستانی از جمله کوه پیمایی، کوه‌نوردی و دوچرخه سواری باشگاه راسخ فعالیت دارد و در حد توان خود به جامعه ورزش دوست و علاقمند به کوه‌نوردی سرویس می‌دهد.

درخصوص موسس باشگاه راسخ بگویید. این باشگاه چند نسل را سپری کرده و به امروز رسیده است. قطعاً دوام باشگاه راسخ در این مدت قابل توجه است

باشگاه راسخ از سال تاسیس خود کار را با آقای حمید حجاریان آغاز کرده که شخصیتی ورزشی و کوه‌نورد است. ایشان درحال حاضر نزدیک به ۷۰ سال دارند و تا این لحظه کوهنوردی می‌کنند. موسس باشگاه در این مدت نیز سعی کرده با حضور در دوره‌های مختلف از هر لحاظ برای برپایی دوره‌ها و برنامه‌ها آماده باشد.

مطمئناً باشگاه راسخ نسل‌های خوبی از کوه‌نوردان و افراد خبره در این حوزه به جامعه ورزش استان و کشور معرفی کرده است. در این خصوص توضیح دهید.

بله همین طور است. افراد زیادی با حضور در باشگاه تربیت شده و درواقع خود وارد روند باشگاه داری شده‌اند. دراصل باشگاه راسخ توانسته ورزشکاران خبره زیادی را به جامعه کوه‌پیمایی و کوهنوردی معرفی کند. از جمله این افراد متولی سالن قزلباش و چمران آموزش‌هایی سنگ نوردی را به رده‌های پایه آموزش می‌دهند. البته درخصوص این افراد در سایت سنگ نوردی شاهنامه بهارستان و سایت پلیس راه و البته مجموعه چشمه لادر واقع در کمربندی خمینی شهر افارد متخصصی به علاقمندان این رشته آموزش‌های خوبی می‌دهند.

ماه‌های اخیر هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان دچار تغییر و تحولات شد و رئیس جدیدی را به خود دید. نظر شما درخصوص حضور آقای بوژمهرانی چیست؟ آیا در این مدت تعاملی داشته‌اید؟

خداراشاکریم انتخاب خوبی صورت گرفت. در این مدت تعامل خوبی با ریاست جدید داشته‌ایم. در این مقطع کوتاه از سوی ایشان انتصابات خوبی صورت گرفته است. فکر می‌کنم جامعه کوه‌نوردی روزهای خوبی را در پیش داشته باشد.این درحالی است که در گذشته مدیریت صحیحی در رشته‌های مرتبط با کوهنوردی انجام نگرفته و امیدواریم با حضور آقای بوژمهرانی این مشکلات مرتفع شود.

آیا ارتباطی بین باشگاه راسخ و ارگان‌های دولتی تا این لحظه بوده است یا نیاز است در آینده این اتفاق رخ دهد؟

همکاری خاصی تاکنون نبوده است اما اگر در آینده بتوان درجهت بهتر برگزار کردن برنامه‌ها و خدمت رسانی ارتباطی داشت قطعاً باشگاه راسخ از این اتفاق دریغ نخواهد کرد و استقبال می‌کند.

اگر دغدغه یا نیازی دارید و فکر می‌کنید اعلام آن از طریق رسانه ایمنا می‌تواند به فعالیت باشگاه راسخ کمک کند آن را با ما در میان بگذارید.

چندسالی است که علاقمندان کوه پیمایی و کوه‌نوردی رو به افزایش هستند و طبیعتاً در این راستا باید آموزش‌های صحیحی صورت گیرد. محیط وسیعی در اختیار این افراد وجود دارد که این باعث می‌شود خطراتی را متوجه این اشخاص کند. البته برای جلوگیری از وقوع حوادث باشگاه‌های این رشته زیاد شده‌اند و می‌توانند از طریق این درگاه وارد فضاها شوند. اما تورم بالا و شرایط نابه‌سامان اقتصادی باعث شده افراد از باشگاه‌ها دور شوند و روی به برنامه‌های شخصی بیاورند. همین باعث می‌شود آسیب‌ها زیاد شوند که نیاز است از سوی مسئولین توجه ویژه‌ای به آن شود. درواقع اگر ارگان‌های ورزشی و غیرورزشی بتوانند یارانه‌ای را به این حوزه اختصاص دهند مشکلات پیش آمده قطعاً نزولی خواهد بود.

یکی از فعالیت‌های جالب که در محافل ورزشی درخصوص باشگاه راسخ شنیده می‌شود کمک به مسیریابی برای فتح قله دماوند به عنوان بلندترین کوه ایران است. در این خصوص برایمان بگویید.

بله همین طور است. باشگاه با قدمت راسخ در این زمینه فعالیت جالب توجهی داشته است. در ایران شناخته شده هستیم و مسیریابی‌های زیادی در کوه‌های ایران داشته‌ایم. علاوه بر دماوند، در کرکس، علم کوه و سبلان نیز بنای مسیریابی را گذاشته‌ایم. علاوه بر آن در خصوص حادثه برخورد هواپیمای مسافربری به کوه دنا باشگاه راسخ کمک زیادی به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما داشت و در روزهای سخت این اتفاق کمک حال آن ماجرا بود.

کد خبر 584338

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باشگاه راسخ کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق باشگاه راسخ باشگاه ها برنامه ها کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران

تنی چند از اعضای شورای شهر تهران بر لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در واکنش به وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهر تهران با بیان اینکه حدود ۴ ماه قبل نامه‌ای به هیات رئیسه نوشتم که در آن در مورد جابجایی درختان در برخی مناطق به دلیل پروژه های عمرانی هشدار دادم، گفت: در آن نامه قید کردم که باید جابجایی درختان در فصل مناسب و با رای کمیسیون‌های مربوطه و با رعایت قوانین و مقررات و اصول جابجایی باشد.

وی با بیان اینکه صورتجلسه پروژه‌ها را که نگاه کردم، دیدم که برای اجرای پروژه‌هایی همچون یادگار امام در شاخه شرقی و غربی، شهید شوشتری در منطقه ۱۴ و ۱۵ و... باید هزاران درخت جابه‌جا شود، گفت: اینطور که مشخص بود باید درختانی جابجا  شوند و باید این جابجایی با طی کردن روند قانون و رای کمیسیون ماده ۷ باشد و در دو پروژه منطقه ۵ و خیابان تهرانپارس درختان در حال جابه‌جایی هستند  اما اطلاع‌رسانی نمی‌شود، مردم این حجم از جابه‌جایی را می‌بینند و برایشان سوال پیش می‌آید.

همچنین تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران یک معاونت تخصصی برای ساخت‌وساز داریم و آن هم معاونت فنی و عمرانی است گفت: بعضا دیده می‌شود که سازمان‌ها و شرکت‌ها و... بخشی برای اجرای پروژه‌های عمرانی دارند .باید در شورای شهر تهران یک مصوبه قاطع داشته باشیم که فقط معاونت فنی و عمرانی ساخت و سازها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها باید به تایید معاونت فنی و عمرانی برسد، گفت: تقاضا دارم پروژه‌ها با تایید ضرورت معاونت فنی اجرایی شود و شهردار تهران قول داده بودند که برای پروژه‌ها روزشمار و ماه شمار بگذارد که ما چیزی ندیدیم.

امانی همچنین تاکید کرد: باید تجهیزات فنی و  هوشمندسازی تونل آرش - اسفندیار نصب شود.

حجت‌السلام آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه همه کارهای عمرانی به معاونت فنی و عمرانی سپرده شود، گفت: حتی هلدینگ مترو نیز باید به زیرمجموعه معاونت فنی برگردد و از هیات رئیسه میخواهم که معاونت فنی و عمرانی نیز به مانند معاونت حمل و نقل هر ماه به شورای شهر بیاید و در مورد روند پیشرفت ۳۶ پروژه‌اش توضیح دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان