Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سمیه حیدری هامانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزانی که از مدارس استثنایی و مراکز زیر ۱۴ سال دوره هایی را گذراندند به مرکز توان بخشی حیات می آیند و یک شغل ساده که نیاز به بهره هوشی بالایی هم ندارد یاد می گیرند.

وی با بیان اینکه در این مرکز مهارت های پایه مثل هماهنگی چشم و پا آموزش داده می شود، ادامه داد: هدف نهایی این است که افراد حرفه و شغلی را یاد بگیرند و بتواند انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز توان بخشی حیات اضافه کرد: نقاشی روی سفال، خراش روی فلز، چرم دوزی، منگوله بافی، معرق کاشی، مشبک چوب، نقاشی روی شیشه و کار با چوب از جمله حرفه هایی است که در این مرکز آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه این مرکز زیر نظر بهزیستی اداره می شود و هیچ هزینه ای بابت سرویس دهی و آموزش از خانواده ها دریافت نمی کند، اظهار داشت: هر کدام از افراد بر اساس میزان توانمندی که دارد، شغل یا حرفه ای را یاد می گیرند.

حیدری اضافه کرد: حدود ۵۰ نفر معلول بالای ۱۴ سال در شهرستان داریم که ۲۶ نفر از آنها از خدمات مرکز توان بخشی حیات استفاده می کنند و افراد دیگر به دلیل عدم استفاده خانواده ها یا فعالیت در کارهای خدماتی به سمت این مرکز نیامدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات حرفه آموزی در این مرکز، خدمات توان بخشی هم برای معلولان انجام می شود و مربیانی در زمینه های هنری، ورزشی، کار درمان گر و روانشناس فعالیت دارند و با خانواده ها هم ارتباط برقرار می کنند.

رییس مرکز حیات تفت ادامه داد:  هدف دیگر مجموعه این است که کارگاهی برای تولید داشته باشیم که کارهای این مرکز در نمایشگاه های مختلف عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز ۱۱ سال در حال فعالیت است، افزود: مهمترین مشکل ما نبود مکان ثابت برای فعالیت است و در یک خانه اجاره ای مستقر هستیم که درخواست ما از مسوولان مکانی مختص به خود است که بر اساس معیارهای بهزیستی مناسب سازی شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

***

 امام‌جمعه مهریز گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی مهمترین مطالبه مردم از دستگاه قضایی است که باید بدون چشم‌ پوشی، این رسالت قانونی خود را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی یکشنبه‌شب به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشستی با رییس و کارکنان دادگستری و دادستان مهریز افزود: برخورد با مظاهر فساد به خصوص در حوزه فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با قدردانی از تلاش قضات، کارکنان دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان مهریز ادامه داد: داشتن جامعه‌ای سالم به خصوص در شرایط جنگ اقتصادی و روانی دشمنان در گرو جدیت دستگاه قضایی در انجام وظایف است .

امام‌جمعه مهریز بیان کرد: قضاوت شغلی بسیار خطیر و اجرای عدالت باعث کاهش فاصله‌ طبقاتی و ایجاد و حفظ امنیت و آرامش در جامعه است و  تلاش دستگاه قضا شهرستان در اجرای عدالت و کاهش پرونده‌ها قابل قدردانی است و از تلاش شبانه‌روزی قضات و کارکنان که جدی رسالت خود را انجام می‌دهند سپاسگزارم.

محی‌الدینی گفت: یکی از برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه، تجدید عهد با آرمان شهداست زیرا آنها برای تحقق اهداف انقلاب  جان خود را فدا کردند و ما باید از این یادگار بزرگ شهدا در رفتار، کردار و بیان خود استفاده کرده و آن را پاس بداریم.

همچنین رییس دادگستری مهریز گفت: همکاری مردم و مسئولان با مجموعه دستگاه قضا و این اداره در شهرستان نقش اصلی در اجرای عدالت و انجام و اجرای طرح تحول دارد.

مرتضی حداد زاده افزود: تلاش برای کاهش پرونده‌های ورودی ، پیگیری ارتباط با مردم، تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و انجام فعالیت‌های فرهنگی برای خدمت به مردم در اولویت است .

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در مجموع پرونده‌های وارده به دادگستری مهریز در زمینه‌های مختلف ۲۴ هزار مورد و خروجی حدود ۲۵ هزار فقره بود و اصلی‌ترین دغدغه که باید به آن عنایت خاص داشته باشیم موضوع خانواده در منطقه است.

***

رییس اداره  بهزیستی اردکان گفت: افزون بر ۹۶ میلیارد ریال مشارکت مردمی در سال ۱۴۰۰ توسط این اداره و موسسات همسو با بهزیستی جذب شد .

به گزارش ایرنا ، امیر ولی عضدزاده در اولین نشست شورای مشارکت های مردمی بهزیستی اردکان ضمن  اعلام این خبر به نحوه شکل گیری و مستندات قانونی تشکیل شورای مشارکت های مردمی با بهزیستی اشاره  و گزارش کاملی از میزان جلب کمک های نقدی، غیرنقدی و خدماتی اداره و موسسات تحت نظارت و همچنین شرح مصادیق هزینه کرد مشارکت های جذب شده ارائه نمود.

دبیر شورای مشارکت های بهزیستی اردکان با تقدیر و تشکر از خیرین و صنایعی که با کمک های نقدی، غیر نقدی و یا با به کارگیری معلولین و مددجویان با سازمان بهزیستی همراهی و همکاری نموده اند از مسوولان شهرستان خواست تا با واگذاری مجوزهای صنعتی یا معدنی به نام شورای مشارکت های مردمی با بهزیستی شهرستان زمینه لازم جهت استقلال اقتصادی جامعه هدف و مراکز وابسته و همچنین ارائه هرچه بهتر خدمات به جامعه هدف بهزیستی را فراهم آورند.  

 معاون سیاسی فرمانداری شهرستان نیز در این نشست با اشاره به لزوم  درآمد پایدار جهت مددجویان، بر اشتغال مددجویان به جای ارائه کمک های موردی تاکید نمود.

رقیه کرمانیان با اشاره به سهامدار نمودن مددجویان بهزیستی شهرستان در شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان خواستار حمایت همه جانبه صنایع و خیرین از بهزیستی شد.

حجت الاسلام اسماعیل شاکر امام جمعه شهر اردکان نیز با برشمردن آیات و روایاتی در خصوص اهمیت دستگیری از نیازمندان  ضمن قدردانی از خیرین و صنایعی که با حمایت های مالی و غیر مالی خود در ارائه خدمات اداره بهزیستی شهرستان تاثیرگذار بوده اند با اشاره به این که در اسلام در خصوص کمک به نیازمندان بسیار سفارش گردیده مددجویان و توانخواهان بهزیستی را در اولویت ارائه خدمات حمایتی برشمرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر خیران و صاحبان صنایع با بهزیستی شد.

 بهزیستی اردکان ۲۱۲ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات را از طریق  ۱۴ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی، معاینه در منزل ، پنج موسسه فعال در حوزه پیشگیری و همین تعداد موسسه خیریه همکار و سه مرکز مثبت زندگی به متقاضیان ارایه می کند و مرکز این شهرستان ۱۳۵ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها یزد تفت معلولان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد تفت معلولان یزد تفت معلولان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی https://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان