Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شفیعی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنگام حمل چوب درختان به علت احتمال تخلف باید مجوز لازم از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شود.
وی با اشاره به کشف چهار مورد حمل غیرمجاز چوب درختان غیرجنگلی آکالیپتوس از ابتدای سال جاری تاکنون‌ ادامه داد: عوامل حمل غیرمجاز چوب شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سرپرست اداه منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول بیان کرد: یک مورد قطع درخت نیز در بیشه عباس آباد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که این پرونده با قاچاق چوب نیز همراه بود.
وی افزود: ۲ نفر نیز به صورت پراکنده در بیشه‌های مختلف دزفول اقدام به قطع درخت می‌کردند که شناسایی شدند و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
شفیعی زاده گفت: قطع درختانی چون آکالیپتوس و مرکبات در زمین‌های ملکی و سازمانی مانند کارخانجات، زمین‌های زراعی، پادگان‌ها و مناطق نظامی شامل مستثنیات می‌شود.
وی افزود: اگر درختان مربوطه در شهر باشند باید از شهرداری، اگر در زمین زراعی باشند از جهاد کشاورزی و اگر مربوط به نهاد یا سازمان خاصی باشند باید از نهاد مربوطه مجوز قطع درخت دریافت کنند  ولی اگر درختان در مناطق جنگلی باشند برای قطع درخت باید از منابع طبیعی مجوز گرفته شود.

شهرستان دزفول دارای ۲۳۰ هزار هکتار جنگل، حدود ۶هزار هکتار بیشه زار و ۱۱۲ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها دزفول خوزستان منابع طبیعی قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول خوزستان منابع طبیعی دزفول خوزستان منابع طبیعی قطع درختان منابع طبیعی قطع درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند