Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@22:09:02 GMT

ورود توده گرد و خاک از عراق

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۷۸۳۵

ورود توده گرد و خاک از عراق

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان، مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر،‌ رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمان نوار غربی کشور به دلیل نفوذ گردوخاک از کشور عراق و وزش باد غبارآلود است که در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

فردا سه‌شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان  و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده انتظار می‌رود. طی ۲ روز آینده وزش باد در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان و شرق تهران افزایش یافته که باعث افزایش غلظت گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه در سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر وزش نسبی باد روی می‌دهد و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می شود.

همچنین طی روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر و خراسان رضوی وزش باد، کاهش نسبی دما، ابرناکی و رگبار پراکنده پیش‌بینی می شود. روز جمعه وزش باد گاهی همراه با گردوخاک در نوار شرقی و بخش‌هایی از سمنان و شرق تهران پیش‌بینی شده است.

*توصیف سامانه اول: رشد ابرهای همرَفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) و فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: خراسان شمالی، هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، وزش باد شدید موقت، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به‌طور محدود، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره و کاهش شعاع دید.

توصیه: عدم اتراق اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

*توصیف سامانه دوم: وزش باد و گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، قزوین، قم، لرستان، همدان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تأخیر و لغو پرواز.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

*توصیف سامانه اول: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: نواحی مرکزی و غربی خلیج فارس و نواحی مرکزی و شرقی تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی

*توصیف سامانه دوم: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

منطقه اثر: دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک.

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان کاهش کیفیت هوا ارتفاع امواج توصیف سامانه وزش باد شدید نوع مخاطره اثر مخاطره منطقه اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.
 
از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده