Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری (از اول مهر ۱۴۰۰ تاکنون) شهر سروآباد با ۵۶۰ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی در میان شهرهای استان داشته است و پس از آن شهرهای بانه ۵۴۹ میلی متر، مریوان ۵۱۰، سقز ۴۴۵، دیواندره ۴۰۰، سنندج ۳۶۹، کامیاران ۳۱۴، دهگلان ۲۴۹، قروه ۲۰۴ و بیجار ۲۰۳ میلی متر بارندگی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در مدت مذکور، بیشترین افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شهر سروآباد با ۳۴ درصد داشته است و پس از آن شهرهای سقز ۲۲، مریوان و بیجار ۲۰، سنندج ۱۹، بانه و دهگلان ۱۵، دیواندره و قروه ۱۳ و کامیاران ۲ درصد افزایش بارندگی داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: میزان بارندگی سال زراعی جاری استان در مقایسه با دوره بلند مدت (۳۰ سال اخیر) ۲۳ درصد کاهش داشته است که شهر کامیاران با ۴۳ درصد، بیشترین مقدار کاهش بارش را داشته است.

وی در ادامه گفت: در فصل بهار امسال شهر مریوان با ۱۱۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان بود و پس از آن شهرهای زرینه ۶۵، کامیاران و بانه ۶۱، بیجار ۵۸، سنندج ۵۶، سقز ۴۸ و قروه ۳۰ میلی‌متر بارندگی داشتند.

پناهی اضافه کرد: بیشترین افزایش بارندگی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شهر سنندج با ۸۴ درصد داشت و پس از آن شهرهای مریوان با ۸۳ درصد، کامیاران ۸۱، بیجار ۷۲، زرینه ۴۶، بانه ۳۱ و سقز ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار داشتند.

وی یادآور شد: در مجموع فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بارندگی داشتیم اما نسبت به دوره بلندمدت بارندگی استان کاهش داشت.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج بارش باران سازمان هواشناسی افزایش بارندگی سال زراعی پس از آن میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر