Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی سایتی برای فروش محصولات معلولین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، یوسف رضایی با اعلام خبر راه‌اندازی سایت فروش تولیدات معلولین بر تلاش این سازمان برای گسترش شبکه فروش این محصولات در راستای توانمندسازی جامعه معلولین تاکید کرد.
وی «ایجاد اشتغال» و «خروج افراد از محیط خانه» را دو گام مهم و اصولی سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی معلولین اعلام و تاکید کرد: برنامه مدنظر سازمان بهزیستی نه اشتغال کاذب بلکه اشتغال پایدار است تا از این طریق جامعه معلولین را دچار ارتقاء و در نهایت توانمندسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی با اشاره به توجه ویژه قانونگذار به اشتغال معلولین که در سه ماده تصریح شده اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ایجاد فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، مشاغل را براساس شدت و نوع معلولیت و توانمندی آن‌ها تعریف می‌کند. وی تصریح قانون بر استخدام 3 درصد از معلولان در شرایط یکسان و عادی، و اشتغالزایی و بیمه خویش فرمایی را نمونه‌هایی از حمایت قانونی از قشر معلول توصیف و تاکید کرد:در واقع بحث اشتغال پایدار در مواد مختلف این قانون مدنظر قانونگذار قرار گرفته است. البته در بخشی از برنامه توانمندسازی، به اشتغال نیمه پایدار نیز توجه می‌شود، به این معنی که افراد را در مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی به توانمندسازی لازم می‌رسانیم تا افراد جامعه هدف وارد اجتماع شوند و بعد از یادگیری مهارتی خاص، کسب درآمد کنند.
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به نبود جامعیت و دقت لازم در آمار مربوط به جامعه معلولین به عنوان نمونه یاد آور شد: دستورالعملی مبنی بر اینکه «افراد دارای معلولیتِ شاغل، مستمری ماهانه دریافت نمی‌کنند» وجود دارد که وجود بخشنامه یادشده موجب شده افراد شاغل دارای معلولیت، اشتغال خود را اعلام نکنند تا مستمری ماهانه‌شان را از دست ندهندو در نتیجه ما در زمینه آمار واقعی دچار مشکلات متعدد شویم.
سرپرست معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران همچنین خاطر نشان کرد: برنامه بهزیستی در اشتغال نیمه‌پایدار همه نوع معلولیت حتی معلولیت ذهنی راشامل می‌شود؛ بنابراین معلولین ذهنی هم می‌توانند در کارگاه‌های تولیدی حمایتی علاوه بر طی مراحل آموزش، مشغول شده و دستمزد دریافت کنند.
رضایی در پایان از تلاش سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی سایت و امکانات مناسب در فضای مجازی برای کارآفرینانی که دچار معلولیت شده اند خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا چند ماه پیشرو سایت و امکانات یادشده در فضای مجازی راه اندازی و عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سایت اختصاصی سازمان بهزیستی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست

تین نیوز

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده ‎است.​

به گزارش تین نیوز به نقل  از ایرنا؛ فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده اند که می توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت: براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی و اتوبوس رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه های متولی است. وظیفه ای که مسوولیت دولت ها بود اما سال ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین شهری را به شکل نیم بها خریداری کنند.​

با امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت های حمل ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند