Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@17:58:08 GMT

پیشنهاد نمایندگان درباره اصلاح ساختار بودجه

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۸۱۳۳

پیشنهاد نمایندگان درباره اصلاح ساختار بودجه

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: تمرکززدایی از بودجه و تحقق منابع درآمدی آن از مواردی است که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد.

تمرکززدایی باید در اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار گیرد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه گفت: بودجه امروز کشور ما متمرکز است و این تمرکز موجب ایجاد رانت می‌شود، چرا که هر استانی که نفوذ بیشتری داشته باشد، اعتبار بیشتری دریافت می‌کند و هر استانی که نفوذ کمتری داشته باشد، اعتبار کمتری را می‌تواند جذب کند و لذا باید در اصلاح ساختار بودجه بحث تمرکزگرایی مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل دیگر در بحث بودجه این است که بودجه‌های ما واقعی نیست و منابع آن به طور کامل محقق نمی‌شود و به همین خاطر ما هرساله با کسری شدید بودجه مواجه هستیم که باعث ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برای اصلاح ساختار بودجه باید قانون برنامه هم اصلاح شود و در قانون برنامه هفتم باید بحث بودجه‌ریزی کشور تغییر کند و اصلاحات لازم در آن صورت پذیرد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم، ما با کسری‌های شدید بودجه مواجه هستیم که اگر با ایجاد منابع درآمدی واقعی و قابل تحقق این کسری بودجه جبران شود، تورم در جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: همانطور که گفتم باید بودجه کشور از حالت متمرکز خارج شود و بودجه هر استانی برایش در نظر گرفته شود.

 کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش منابع درآمدی بودجه از محل مالیات‌ها باید در اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار گیرد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه گفت: موضوعی که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه ما در بودجه به دیگر منابع درآمدی در کشور است.

وی افزود: علاوه بر این باید بحث افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه مد نظر قرار گیرد البته به جای مالیات بر تولید، ما مالیات بر مصرف را باید در دستور کار خودمان قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مواردی که باید در بسته درآمدهای مالیاتی از آنها مالیات اخذ شود مواردی همچون خودروهای لوکس س و امثال آن هستند و ما باید به جای مالیات گرفتن از بخش تولید اخذ مالیات از عایدی سرمایه مالیات بر درآمد و امثال آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

قادری خاطرنشان کرد: دولت باید زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی را برای تکمیل این پروژه ها فراهم کند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم آورد.

وی افزود: منابع بودجه باید بیشتر سرفه حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و خدمات اجتماعی و امثال آن شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در اصلاح ساختار بودجه باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که دولت بیشتر باید تسهیل‌کننده در امور اقتصادی باشد باید دست از تصدی‌گری در این حوزه بردارد.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایندگان اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار گیرد نظر قرار گیرد منابع درآمدی عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند