Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: وی افزود: تکلیف همه ما این است که در راستای فرهنگی و آگاه سازی عمومی اقدام کنیم تا مردم تمایلی به خرید ساختمان فاقد پایان کار نداشته باشند و افرادی که در حال ساخت و ساز بنا هستند به رعایت موازین قانونی و اصول استحکام بنا و اصول شهرسازی وادار شوند .

ربیع اله قربانی عصر روز یکشنبه ۵ تیرماه در نشست علمی و تخصصی پیرامون ایمن سازی ابنیه و فضاهای شهری و نظارت فنی بر فرآیند ساخت و سازها اظهار کرد: در راستای اعمال ضمانت اجرایی های قانونی، بزرگترین مشکل در بحث اجرای احکام موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، مقاومت مالک یا متصرفین است و بعضا حمایت مردمی برای اجرای احکام وجود ندارد یا به عبارتی هنوز تنفر عمومی نسبت به نقض قوانین شهری در جامعه حاکم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: در چنین شرایطی زمانی که بنا از نظر فنی و مهندسی احداث نشده برای آن پایان کار صادر نمی شود و به تبع آن، تنظیم سند رسمی برای ملک نیز ممکن نخواهد بود.

قربانی تصریح کرد: از لحاظ حقوقی و قضایی در دستگاه قضایی و انتظامی باید از اقدامات شهرداری درخصوص احکام قطعیت یافته به جد حمایت شود تا همگان شاهد مکافات نقض قوانین و مقررات باشند. اگر با بنای دارای مشکل از همان ابتدا نظارت و برخورد شود، اعمال ضمانت اجرای قانونی سهل تر و سریع تر خواهد بود .

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت ساختمان های ناایمن از جمله مسافرخانه های خصوصی قدیمی از سوی نهادهای مربوطه گوشزد شده، اما مالکان حاضر به رفع نواقص نیستند که انتظار می رود در این‌خصوص مالکین جهت دفع ضرر احتمالی قابل پیش بینی در زمان متعارف اقدام  کنند، در غیر این صورت نسبت به تعطیلی آنها اقدام می شود.

وی اضافه کرد: بازار قدیمی اراک نیز یک بنای تاریخی است و میراث فرهنگی مکلف به صیانت از این میراث‌ ملی و ترمیم اصولی این بنای تاریخی است و در صورت لزوم وفق مقررات هزینه متعارف آن را از مالکین مطالبه کند .

دادستان عمومی و انقلاب اراک در خصوص پاساژ طلا خاطرنشان کرد: این پاساژ از لحاظ احداث بنا ظاهرا استحکام لازم را دارد اما از لحاظ برق کشی غیر اصولی بوده و هر لحظه امکان آتش سوزی دارد.

وی ادامه داد: سینمای عصر جدید اراک نیز ایراداتی دارد که نواقص موجود این بنا نیز باید رفع شود در این خصوص، تذکراتی از طریق اداره ارشاد اعلام شده اما نسبت به رفع این نواقص هنوز اقدام نشده که برخورد لازم در این خصوص نیازمند حمایت و همکاری مردم و مسولین ذیربط است.

قربانی در خصوص ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها تصریح کرد: تقاضا داریم در این راستا موارد مربوطه به کارشناسان ارجاع شود و کارشناسان بدون هیچگونه مماشات موارد را بررسی کنند و به هیچوجه چشم پوشی در این راستا نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري ایمنی ساختمان ها استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جمعی از مدیران، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم صبح امروز دوشنبه در «موسسه خیریه حامی‌یار» در شهر اراک حضور یافتند و لحظات شادی را برای کودکان مبتلا به سرطان رقم زدند.

کودکان «موسسه خیریه حامی‌یار» که هواداران تیم فوتبال آلومینیوم اراک هم هستند و شناخت خوبی از سرمربی و بازیکنان تیم دارند، پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس در جام حذفی را تبریک گفتند و برای شاگردان سیدمجتبی حسینی در راه رسیدن به قهرمانی در این رقابت‌های حذفی آرزوی موفقیت داشتند.

بازیکنان آلومینیوم اراک ضمن اهدای لباس تیم به کودکان این موسسه، به آنها قول دادند که همواره در کنارشان خواهند بود و مجددا با آنها دیدار می‌کنند.

همچنین محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم به کودکان «موسسه حامی‌یار» اعلام کرد در آینده این کودکان در محل تمرین تیم حضور پیدا خواهند کرد و در کنار بازیکنان، به انجام بازی بپردازند.

دیگر خبرها

  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز