Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شهرستان بم از توابع استان کرمان از سالیان گذشته به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید و صادرات خرما در کشور شناخته می‌شود. متأسفانه به‌دلیل نبود زیرساخت لازم در صنایع پشتیبان و تبدیلی، همواره محصول خرما به‌صورت خام و تک‌محصولی به فروش می‌رسد و ضایعات خرما ازجمله هسته خرما دورریز می‌شود که به‌دلیل همین مسئله علاوه بر ایجاد خسارت برای کشاورزان درآمد کمی از محل فروش خرما نصیب آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با ۲۱ سال سن در حال تحصیل در رشته روانشناسی است که موفق به تولید محصولاتی ارزشمند شده که در جهت افزایش کمیت و کیفیت صادرات خرما نقش بسزایی ایفا می‌کند.

این جوان کارآفرین در مورد انگیزه خود از این کار می‌گوید: با توجه به اینکه محصول خرما برای خام فروشی در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود و سود چندانی عاید کشاورزان نمی‌شود به این فکر افتادم که از خرما و ضایعات خرما محصولاتی فرآوری کنم که سود خوبی نصیب کشاورزان خواهد شد.

این جوان خلاق و خوش‌فکر ادامه می‌دهد: از سال ۹۴ کار خود را شروع کردم و پس از اخذ مجوزهای قانونی اقدام به تولید ۲۰ فرآورده ازجمله حلوا خرما، قهوه خرما، شیره خرما، چیپس خرما، کمپوت خرما، شیره ارده، ترشی خارک و ... از محصول خرما کردم.

وی که توانسته هم‌اکنون زمینه اشتغال هفت نفر را فراهم کند، ادامه می‌دهد: در صورت دریافت تسهیلات و حمایت از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌ها و خرید دستگاه‌های بسته‌بندی می‌توانم زمینه اشتغال ۲۰ را فراهم کنم.

این مددجوی کارآفرین با بیان اینکه فرآوری محصول خرما سود بسیار بالایی دارد، خاطرنشان می‌کند: تمامی محصولاتی که از خرما و ضایعات خرما تولید می‌کند به استان تهران ارسال و به فروش می‌رسد.

وی که هم‌اکنون ماهیانه ۲۰ میلیون تومان درآمد خالص دارد، عنوان می‌کند: در صورت دریافت تسهیلات و خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های بسته‌بندی محصولات تولیدی خود را به کشورهای همسایه صادر خواهم کرد.

این جوان خوش‌فکر سال گذشته در رویداد کارآفرینی که با حضور ۵۰۰ نفر از مددجویان کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد برگزار شد شرکت کرد و ایده وی به‌عنوان ایده برتر معرفی شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خرما مددجوی کرمانی کمیته امداد محصول خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل