Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان امروز در سالن مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران آنلاین،رئیس افتتاحیه و اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره کودک و نوجوان همدان با اعلام این خبر گفت: بزرگداشت مرحوم محمدرضا الوند به پاس یک عمر فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی کلهری افزود: محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر تئاتر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های او بوده است، الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری و فعالیت داشته است.

به گفته وی در ادامه این مراسم، از سال‌ها فعالیت در راستای آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان مرحوم کریم اکبری‎مبارکه تقدیر خواهد شد.

کلهری ادامه داد: مرحوم الوند دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد یکی از شاخص‌ترین رفتارهای او تربیت نوجوانان در تئاتر بود، بچه‌هایی که چیزی از تئاتر نمی‌دانستند‏، اما آهسته آهسته از قواعد حرفه‌ای تئاتر برای‌شان گفت.

این مقام مسیول اذعان داشت: همچنین مراسم نکوداشت مریم‌کاظمی به دلیل فعالیت‌های بیشماری در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره خصوصی با حضور بچه‌ها، برگزار می‌شود او در سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران دنبال و مدرک کارگردانی و بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد و  از سال ۱۳۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده‌است.

کلهری گفت: مهدی‌فرشیدی‌سپهر یکی دیگر از اهالی تئاتر است که به دلیل سال‌ها فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان و تلاش برای آموزش تئاتر در مناطق محروم ایران در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم از وی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی گفت:  به پاس بیش از 30 سال فعالیت درعرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل خواهد شد او متولد متولد سال 1350 در همدان است،  فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره های مختلفی بود که از جمله آن‌ها حضور در چهارده دور جشنواره فجر، تمامی ادوار جشنواره عروسکی بعد از دوره پنجم، جشنواره بیت المقدس و فتح خرمشهر و بسیاری دیگر است.

لازم به ذکر است، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره و مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سخنرانان مراسم هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد