Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار چراغ گازی معابر یزد با لامپ‌های ال‌ای‌دی جایگزین می‌شود، گفت: به هیچ عنوان برنامه‌ای برای قطع برق مشترکین خانگی نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، علی جم صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق برگزار شد اظهار داشت: پیک بار مصرف برق برای امسال تاکنون 1400 مگاوات بوده که این پیک با احتصاب مشترکین شرکت برق منطقه‌ای 1978 مگاوات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 81 درصد مشترکان یزد را مشترکین خانگی و تنها یک و هفت دهم درصد مشترکین را صنعتی و مابقی آن سایر انواع مشترکین هستند گفت: 54 درصد مصرف پیک بار یزد مربوط به خانگی و 33 درصد مربوط به صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با ناترازی تولید و مصرف برق گفت: پیش‌بینی مصرف برق در امسال 69 هزار مگاوات است و با توجه به اینکه تولید عملی نیروگاه‌ها 58 هزار مگاوات است، با کسری تولید 11 هزار مگاواتی روبه‌رو هستیم.

جم با بیان اینکه وزارت نیرو برای جبران این کسری در دو حوزه افزایش تولید و مدیریت تقاضا به وسیله صرفه‌جویی در مصرف برق را در دستور کار قرار داده گفت: در مدت 4 سال برنامه وزارت نیرو ایجاد 35 هزار مگاوات نیروگاه است که 10 هزار مگاوات آن نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند که از این میزان دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با انجام تعمیرات نیروگاه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه انجام شد تا تابستان امسال تمام این نیروگاه‌ها در مسیر تولید قرار گیرند و بتوان کسری موجود را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: وزارت نیرو در زمینه‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی تدوین کرده که در ارتباط با مشترکین خانگی عدم قطع برق و اعمال خاموشی سیاست وزارت نیرو است.

گلایه کاشانی‌ها از قطعی مکرر برق در کاشان/ حادثه عامل اصلی قطع برق است شایعه کمبود برق «سیمان» را گران کرد صرفه‌جویی 5700 مگاواتی صنعت برق با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف در کشور

جم گفت: در این بخش الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیر گرم و عادی 300 کیلو وات است و مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلو وات به طور متوسط 100 تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلو وات ساعت 5 برابر تشویق می‌شوند، یعنی به ازای هر کیلو وات ساعت 500 تومان تشویق می‌شوند.

وی افزود: اگر این مشترک فقط 50 کیلو وات صرفه‌جویی کند و به طور مثال سال گذشته 300 کیلو وات مصرف داشته و امسال مصرف را به 250 کیلو وات برساند، قبض مشترک رایگان می‌شود و حتی ممکن است مشترک بستانکار شرکت شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، 30 رصد از مصرف برق ادارات در وقت اداری و 60 درصد در خارج از وقت اداری باید کاهش یابد که بیشترین تاکید در ارتباط با خارج وقت اداری خاموش شدن سیستم سرمایشی و همچنین روشنایی ادارات است.

جم تصریح کرد: به صورت روزانه مصرف برق ادارات را پایش می‌کنیم و ر صورتی که ادارات رعایت این موضوع را نداشته باشند در مرتبه اول اخطار به اداره داده می‌شود و پس از آن قطع برق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بسیج ادارات برای کنترل و پایش مصرف برق ادارات و همچنین رزمایش صرفه‌جویی در مصرف آب و برق دو اقدام دیگری است که در راستای کاهش مصرف برق در حوزه اداری استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه 450 مگاوات از پیک بار برق یزد در حوزه توزیع برق مربوط به صنایع است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین وزارت نیرو و صمت، صنایع به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم‌بندی شدند.

وی تصریح کرد: برای صنایع بزرگ و انرژی بر مانند فولاد، برنامه تعطیلات و تعمیرات با هماهنگی وزارت صمت و نیرو تهیه و ابلاغ شده و برای صنایع کوچک داخل شهرک‌های صنعتی و یا خارج از شهرک‌های صنعتی، طبق برنامه قرار شده که با تعطیلی یک روز در هفته، مدیریت مصرف برق انجام شود.

جم در ارتباط با وضعیت روشنایی معابر شهر یزد گفت: در استان یزد 285 هزار و 800 چراغ برق وجود دارد که 30 هزار و 42 کیلو وات قدرت مصرف دارند  برای این بخش تعویض 200 هزار دستگاه چراغ گازی به ال‌ای‌دی در کل استان با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان در دست اقدام قرار گرفته است.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مشترکین خانگی هزار مگاوات نیروگاه ها وزارت نیرو صرفه جویی کیلو وات مصرف برق قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکتهای بخش خصوصی فعال در بازارهای برق منطقه ای در ٨ ماه عادی سال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا 600 مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص پروتکل و توافقنامه ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه ای امضا شده که بر اساس آن پروتکلهای فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشورهای اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشورها تا ٥ هزار مگاوات قابل افزایش است.

وی با تاکید بر این که تبادل برق با کشورهای همجوار حتی می تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند،

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیرهای انتقال برق موجود تا سقف 300 مگاوات (50 مگاوات به افغانستان، 50 مگاوات به پاکستان، 100 مگاوات به عراق و 100 مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می توانند ٨ ماه برقشان را به این کشورها صادر  و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد