Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مرتضی حاجیانی مسئول اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به تولیدات نامناسب بازی‌های رایانه‌ای به ویژه بازی‌های آنلاین گفت: امروزه موضوع بازی‌ها از مقاطع سنی هم گذر کرده است، حتی معتقدم پلتفرم‌ها، درگیری کاربر را در سطح دنیا ایجاد می‌کنند و اگر پلتفرم‌هایی همچون تیک تاک در سطح دنیا به وجود می آیند، خودش را به عنوان رقیب اصلی مطرح می‌کند، زیرا ما هم اکنون بازی وارگی را در تمام شئون این فضا شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سطوح فراتر و در لایه‌های نوجوانان و کودکان مروری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اصلاً همه چیز را شبیه بازی می‌دانند؛ این قصه دانش بنیان در فضای بازی وقتی است که شما می‌توانید یک فرهنگ زیست را در قالب بازی ارائه دهید؛ متفکران حوزه وارد میدان شوند و از همه الگوریتم‌ها و زیرساخت‌هایی که می‌توانند در ایده‌های بازی‌های جدید مصرف کرد، از آن استفاده کنند برای اینکه آن فرهنگ زیست اسلامی و ایران بعد از انقلاب را به کودکان انتقال دهند.

مسئول اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هم اکنون در بازی‌های مختلف شاهد هستیم که فرهنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و خود را نشان می‌دهد؛ این امر مقوله‌ای است که توسط نیروی فناور حل نمی‌شود.

وی افزود: زمانی که در مورد شبکه سازی آن عناصر فرهنگی مرتبط با یک زیست بوم فضای مجازی گفت و گو می‌کنیم، یکی از آن کاراکترها نیروی فناور است که در حوزه تولید بازی وارد می‌شوند و کدنویسی و برنامه بازی را انجم می‌دهند، اما در کنار آن کسانی می‌توانند حضور داشته باشند که بتوانند کاراکترها را و الگوواره های قهرمان و شخصیت پردازان را انجام دهند، یعنی کسانی که ایده خرج کرده و به تیم تزریق فکر کنند و تیم مورد نظر حول ایده‌ای شکل داده شود که فرهنگ زیست را در قالب داستان ارائه کنند.

حجت الاسلام حاجیانی گفت: ما در مجموعه دفتر تبلیغات گروه‌هایی را داریم که خودشان به صورت خودجوش به این مقوله تن می‌دهند و در این زمینه اقدامات مثبتی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که بهتر است رخ دهد این بوده که به سمت شبکه سازی برویم و افراد مختلف در عرصه‌های متفاوت در کنار هم قرار بگیرند و یکدیگر را بشناسند و فضا را تبدیل به تحقق یک سری اموری کنند که جزو اهداف است. در این شبکه‌ها سرمایه دار، صاحب ایده و تفکر، طراحان و… می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و در این شبکه اتفاقات مثبتی را رقم بزنند.

مسئول اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شبکه سازی سبب می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن به تولیدات موفق دست یابیم و مخاطب را به سمت اهداف مان سوق دهیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: بخشی از بازی تولید بوده و بخشی دیگر پشتیبانی است؛ بازی‌های آنلاین به پشتیبانی جدی نیاز دارند و اگر اینها خودجوش بخواهند حرکتی انجام دهند، پس از سه سال فعالیت‌شان به اتمام می‌رسد، اما اگر همه این عناصر در کنار هم قرار بگیرد و سرمایه دار بتواند وارد عرصه سرمایه گذاری و سودآوری شود، شاهد خوداکتفایی در فضای کاری خواهیم شد که به دوام مسیر کمک بسیاری خواهد کرد.

حجت الاسلام حاجیانی گفت: نهادها و مجموعه‌هایی که خود را متولی می‌دانند هم باید دست به دست هم دهند و هر کدام قسمتی را فراهم کنند برای اینکه این شبکه نهادی ابتدا شکل بگیرد و سپس توده‌های مردمی به ایجاد شبکه سازی بپردازند. همچنین استعدادها و ظرفیت‌های مردمی که در این حوزه فعال می‌شوند. بنظر می‌رسد این امر راهگشاست و در دیگر مسیرها تجربه خوبی بوده است که می‌توان در عرصه صنعت گیم آن را اجرایی کرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنعت گیم در ایران فضای مجازی دفتر تبلیغات فضای مجازی شبکه سازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولان را موظف کرده‌ که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنند، گفت: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به زودی قصد عزیمت به کشور آذربایجان برای شرکت در یک اجلاس را دارم؛ در این سفر دیدارهای مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

وی بیان اینکه باید از این سخنگاه بین‌المللی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و نگاه متعالی فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: تلاشمان این است که در مسیر دیپلماسی فرهنگی و ارتقای ارتباطاتمان با کشورهای منطقه بتوانیم با آذربایجان نیز به واسطه همین نگاه، گفت‌وگوها را انجام دهیم و از این فرصت برای اعتلای حوزه فرهنگی و تعاملات فرهنگی منطقه‌ای مشترک استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: دولت، دانش پایه است و تقریباً جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رئیس‌جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین راستا مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهرهای جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 748984

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود