Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:51:45 GMT

مکان تعویق کنکور سراسری وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۸۶۹۲

مکان تعویق کنکور سراسری وجود ندارد

امیر حسین بانکی پور فرد، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ طبق زمان بندی‌ تعیین شده در روزهای هشتم تا یازدهم تیر برگزار خواهد شد و امکان تعویق آن وجود ندارد.

در کنکور سراسری صبح چهارشنبه ۸ تیر آزمون هنر برگزار می شود، ۹ تیر آزمون ریاضی و انسانی، ۱۰ تیر آزمون تجربی و ۱۱ تیر آزمون زبان خارجه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، گروه تجربی ۵۷۴ هزار و ۷ ۵۱ داوطلب، گروه انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب داریم که تعداد متقاضیان آن افزایش یافته است و به تعداد داوطلبان علوم تجربی در حال نزدیک شدن است. در گروه هنر ۱۶۱ هزار ۳۷۸ شرکت کننده و در زبان های خارجی ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر داوطلب داریم؛ ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب خانم و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب آقا در کنکور سراسری داریم.

۶۱ درصد داوطلبان کنکور امسال خانم و ۳۹ درصد آقا هستند.

فرایند آزمون از ۸ صبح آغاز می شود و درب تمام حوزه ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهند شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهرهای بزرگ حاضر شوند.

آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است.

کمترین سهم متقاضیان کنکور امسال در رشته هنر با ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب و بیشترین در رشته تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ شرکت کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش کنکور سراسری تیر آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

ایسنا/خراسان رضوی کنکور سراسری در خراسان رضوی با حضور ۹۱ هزار و ۳۲۶ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی آغاز شد. 

روز نخست نوبت اول ماراتن کنکور سراسری از دقایقی قبل و همزمان با سراسر کشور در ۳۸ حوزه امتحانی خراسان رضوی آغاز شد. صبح امروز آزمون سراسری دو گروه آزمایشی ریاضی و انسانی که هر کدام به ترتیب دارای ۱۰ هزار و ۲۱۷ نفر و ۳۱ هزار و ۷۳۰ داوطلب در استان هستند، برگزار می‌شود.

بعدازظهر امروز نیز کنکور سراسری رشته‌های زبان و هنر در سرتاسر خراسان رضوی برگزار می‌شود. در این دو گروه نیز به ترتیب ۶۰۴۸ نفر و ۵۱۱۵ نفر در کل استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نهایتا صبح فردا (جمعه ۷ اردیبهشت) نیز ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر در خراسان رضوی برای شرکت در کنکور تجربی وارد حوزه‌های امتحانی می‌شوند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته گروه آزمایشی علوم تجربی دارای بیشترین تعداد داوطلب می‌باشد، به طوری‌که حدود ۴۲ درصد کل شرکت‌کنندگان کنکور در خراسان رضوی را داوطلبان رشته تجربی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر برای نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر از خراسان رضوی هستند. بدین ترتیب حدود ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور را داوطلبین این استان تشکیل می‌دهند.

نوبت دوم کنکور امسال نیز هفتم و هشتم تیرماه در سرتاسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان بر اساس بهترین تراز خود انتخاب رشته می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • رقابت هفت هزار و ۶۰۹ داوطلب قمی در کنکور علوم تجربی
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان