Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست شورای فرهنگی عمومی شهرستان کنگاور روز دوشنبه با حضور دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه و با دستور کار هماهنگی برگزاری ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

کنگاور در برگزاری برنامه های فرهنگی پیشرو است

امام جمعه کنگاور و رئیس بنیاد بین المللی غدیر در این شهرستان با اشاره به زمان آغاز دهه ولایت گفت: دهه ولایت از عید قربان آغاز و تا روز مباهله ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام «علی محمد لروند» اظهار کرد: موضوع امامت و حکومت الهی، محوریت اصلی غدیر است چرا که با تبیین این موضوع همه انحرافات از بین می رود و روز غدیر روز انتخاب ولی و جانشین برحق پیامبر از سوی خداوند است که نشان می دهد کسی جز خداوند نمی تواند حجت و جانشینان بر حق را انتخاب کند.

وی افزود: بهترین مسیر تبیین ولایت و امامت، ولایت مداری و ولایت‌پذیری غدیر بوده که شایسته است همه ما این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌ این دهه در شهرستان کنگاور که با مشارکت دستگاه های فرهنگی و خدمات رسان اجرا می شود، گفت: بازسازی واقعه غدیر از مهم‌ترین برنامه‌ها است که تلاش می شود با کیفیت بهتری نسبت به سال های گذشته در تکیه روستای فش برگزار شود.

وی ادامه داد: کنگاور همواره در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح استان پیشرو بوده است.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه از دیگر برنامه های شاخص شهرستان می توان به ۱۰ رزمایش کمک های مومنانه و اردوهای جهادی در این ایام اشاره کرد و افزود: همایش تجلیل از ۴۳ ولایتمدار با غیرت به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و  همایش تجلیل از علی نامان از دیگر برنامه دهه امامت وولایت در کنگاور است.

اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی شاخص از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر در کنگاور

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان کنگاور نیز با اشاره به عناوین برنامه های این بنیاد در دهه امامت و ولایت تصریح کرد: حدود ۴۰ برنامه فرهنگی با تشکیل ۱۷ کمیته اجرایی برای برگزاری باشکوه برنامه های دهه امامت و ولایت شهرستان پیش بینی شده است.

سرهنگ «علی اصغر اله دانه» ادامه داد: احیا سنت قرائت عقد اخوت در برخی از مساجد، برگزاری جام ولایت و جام غدیر توسط اداره کل ورزش وجوانان، آذین بندی شهر و میدان اصلی شهر ،برگزاری جشن های مردمی در چهار روستای شاخص شهرستان، سرکشی و تجلیل از سادات، از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.

توزیع بسته‌های معیشتی و اطعام نیازمندان و تکریم بی نوایان در محلات محروم از دیگر برنامه‌های این ایام است که اله دانه به آن اشاره کرد و افزود: روز عید غدیر پیاده‌روی با مشارکت اداره ورش و جوانان، بهزیستی و شهرداری پیش بینی شده است.

سرهنگ اله دانه اضافه کرد: برگزاری نشست های معرفتی غدیرشناسی، خدمات ویژه پزشکی در قالب گروه های جهادی، مسابقه دانش آموزی و دانشجویی حفظ و شرح خطبه غدیر از دیگر برنامه این ایام شهرستان کنگاور است.

ترویج سبک زندگی و بندگی غدیر در اولویت برنامه های شهرستان کنگاور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده است، اظهار داشت: باید آموزش و پرورش و دانشگاهها مروج عزت انقلاب اسلامی باشند.

«هوشنگ یوسفی» افزود: برای احیای غدیر ما همانگونه که برای عاشورا و اربعین سفره اطعام پهن می کنیم برای عید غدیر نیز سفره پهن کنیم و اطعام بدهیم.

وی گفت: در روایات آمده است که اطعام دادن یک نفر در روز عید غدیر برابر با اطعام یک میلیون پیامبر و اولیای خدا است و این نشان از اهمیت عید غدیر برای مسلمانان دارد.

یوسفی همچنین افزود: همان گونه که برای عاشورا و اربعین لباس مشکی می پوشیم و شهر، هیات ها، مساجد، منازل و .. را سیاه پوش می کنیم، برای عید غدیر نیز آن گونه که شایسته است، شهر آذین بندی شود و در منازل و حسینیه ها مراسم جشن و سرور برگزار شود، غدیر احیا خواهد شد.

معاون فرماندار کنگاور در خاتمه با بیان اینکه ما یک رسالتی در جامعه‌ تشیع داریم و آن اهتمام‌ورزیدن به بحث غدیر است، توضیح داد: ترویج سبک زندگی و بندگی غدیر در اولویت برنامه های فرهنگی دهه امامت و ولایت شهرستان کنگاور؛ متاسفانه تاکنون نتوانستیم سبک زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در جامعه ترویج دهیم. سبک زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام مبتنی بر زهد، تقوا و عدالت است. ما باید مروج این سبک زندگی باشیم.

در این جلسه احکام رئیس و دبیر بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان کنگاور قرائت شد.

حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه کنگاور به عنوان رئیس بنیاد و سرهنگ علی اصغر اله دانه به عنوان دبیر این بنیاد منصوب شدند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران سازمان ها عید سعید غدیرخم بنیاد بین المللی غدیر بنیاد غدیر کنگاور کرمانشاه اربعین عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران سازمان ها عید سعید غدیرخم انقلاب اسلامی ایران سازمان ها عید سعید غدیرخم بنیاد بین المللی غدیر بنیاد غدیر کنگاور کرمانشاه اربعین عاشورا بنیاد بین المللی غدیر دهه امامت و ولایت شهرستان کنگاور دیگر برنامه انقلاب اسلامی برنامه ها سبک زندگی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق در مرز زرباطیه عراق گفت: اگر سال گذشته اربعین‌حسینی به خوبی برگزار شد و مورد رضایت مسئولان ایرانی و عراقی قرار گرفت، مرهون تعامل و هم‌دلی مسوولان دو کشور در برگزاری این کنگره عظیم است.

وی افزود: باید تلاش شود که حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی کاهش یابد، همان‌طور که معاون وزیر اعلام کردند خط‌مشی راه‌ها و نصب علایم بیشتر در این مسیرها کار می‌شود که از این اقدام تشکر می‌شود.

آل‌صادق بیان داشت: از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند که حتماً این میزان تردد در ایام اربعین‌حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است؛ از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ لازم است و با هماهنگی و تعاملی که بین دو طرف وجود دارد این نیازها احصا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: یک سوله یخ در مرز مهران با موافقت طرف عراقی ایجاد خواهد شد، باید نیازمندی‌هایی که لازم است را احصا کنیم تا اربعین بهتری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

کد خبر 6098297

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز