Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:33:07 GMT

آموزش و پرورش اردبیل کمبود معلم دارد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۸۸۶۱

آموزش و پرورش اردبیل کمبود معلم دارد

به گزارش ایرنا ، کلام‌الله صفری روز دوشنبه در همایش اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ادامه داد: امسال ۷۰۰ نفر از معلمان استان به کسوت بازنشستگی نایل شدند که باید این خلأ را با راهکاری مناسب و برنامه‌ریزی درست برطرف کنیم.

وی همچنین داشتن مدارس کانکسی را برازنده و در شان استان اردبیل ندانست و اظهارمیدواری کرد با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان تا پایان سال جشن برچیده شدن مدارس کانکسی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بر لزوم مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس استان تاکید کرد و گفت: برخی مدارس در مرکز استان نیاز جدی به تخریب و بازسازی دارد و این کار باید به شکل عملیاتی آغاز شود.

صفری با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز که همیشه کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات در مناطق محروم بوده‌اند ، افزود: در جلسات وزارت متبوع، آموزش و پرورش استان پیشنهاد داده است تا مدارس به نام خیرین نامگذاری شود، تا بدین وسیله نام خیرین جاودان بماند.

وی اظهار کرد: برای رفع معایب در حوزه تعلیم و تربیت و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف آموزشی و تربیتی نسبت به راه‌اندازی قرارگاه جهادی در حوزه آموزش و پرورش اقدام کردیم تا با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی مشارکت اجتماعی - تربیتی اولیا، معلمان و نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه، غیردولتی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش مناطق هدف را از جمله برنامه‌های این قرارگاه جهادی ذکر کرد و افزود: شناسایی نیازها و اولویت‌ها در مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها از دیگر وظایف قرارگاه جهادی می‌باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: از ثبت‌نام دانش‌آموزان گرفته تا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، سرویس مدارس و سایر ابعاد برای رفع عیوب و غفلت‌های گذشته ما نیازمند کار جهادی تا شروع سال تحصیلی هستیم تا ارتقا کمی و کیفی را در مجموعه آموزش و پرورش شاهد باشیم.

برچسب‌ها مدارس اردبیل معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اردبیل معلم مدارس اردبیل معلم دانش آموزان آموزش و پرورش برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است