Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مازیار غلامی درباره میزان بارندگی تهران در فصل تابستان اظهار کرد: جدیدترین خروجی‌های مدل‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که متوسط بارش سه ماه آینده استان تهران کمتر از نرمال باشد این در حالیست که متوسط دما طی سه ماه آینده حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

وی ادامه داد: این شرایط سبب می‌شود تا با توجه به کاهش بارش انباشته شده از ابتدای سال زراعی گذشته و به‌ویژه طی بهار ۱۴۰۱ همچنین پیش‌بینی افزایش دما طی سه ماه آینده لزوم صرفه‌جویی، استفاده بهینه و مدیریت در زمینه منابع مصارف آب بیش از پیش احساس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران در زمینه تحلیل وضعیت دما و بارش خرداد ماه ۱۴۰۱ استان تهران و مقایسه آن با سال گذشته و بلند مدت اظهارکرد: میانگین ماهانه دما در خردادماه ۲۲.۸درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلند مدت تغییر معناداری نداشت.

وی ادامه داد: متوسط حداقل دما در این ماه نسبت به بلند مدت ۰.۳ درجه سلسیوس افزایش و متوسط بیشینه دما ۰.۶ درجه سلسیوس کاهش داشته است. به‌عبارت دیگر دمای هوا در استان تهران طی خرداد ۱۴۰۱، افزایش یا کاهش قابل ملاحظه‌ای نداشته است. متوسط دمای هوای استان تهران از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، برابر با ۱۱.۶ درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلندمدت،۰.۸ درجه سلسیوس بیشتر بود.

به گفته غلامی ورامین با متوسط دما ۲۸.۶ درجه سلسیوس و فیروزکوه با متوسط دما ۱۶ درجه سلسیوس به‌ترتیب بیشترین و کمترین مقادیر متوسط دما را در خرداد ۱۴۰۱ داشته‌اند.

وی درباره روند کاهشی بارندگی نسبت به بلند مدت اظهار کرد: بررسی آماری مقادیر بارش ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که مقدار بارش (پهنه‌ای) در سطح استان در خرداد ۱۴۰۱، حدود یک میلی متر بوده که در مقایسه با بلند مدت ۹۲ درصد کاهش داشته است. مقدار بارش استان تهران از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا پایان خرداد ۱۴۰۱ حدود ۱۶۹.۹ میلی متر بود که در مقایسه با بلند مدت ۳۸ درصد و نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است.

غلامی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی‌های فصلی ابتدای هر ماه بروزرسانی می‌شوند و درستی پیش‌بینی فصلی بارش و دما معمولا بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی هوای تهران دمای تهران مقایسه با بلند درجه سلسیوس استان تهران خرداد ۱۴۰۱ متوسط دما بلند مدت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها بارانی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید موقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، ضیاییان اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما