Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@17:01:13 GMT

زائران سوریه در انتظار تامین پرواز

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۹۰۲۸

زائران سوریه در انتظار تامین پرواز

به گزارش قدس آنلاین، سفرهای زیارتی به سوریه که از نیمه دی‌ماه پس از یک دهه وقفه، از سرگرفته شده بود، از ۲۰ خردادماه به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق متوقف شد.

پس از این امر، پروازها به دمشق نیز به حالت تعلیق درآمد و سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به سوریه، سفرهای زیارتی را متوقف کرد. با این وجود، برخی از شرکت‌های هواپیمایی سفر به سوریه را با تغییر پروازها ادامه دادند و به جای فرودگاه دمشق، به فرودگاه حلب رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر با تلاش سوری‌ها، مشکل فرودگاه دمشق برطرف و پروازهای بین‌المللی این فرودگاه برقرار شد. با این وجود، هنوز سفرهای زیارتی به سوریه آغاز نشده است.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از سفرهای زیارتی به سوریه، اظهار داشت: ظرفیت کاروان‌های سوریه در خردادماه، یک ماه قبل از آن تکمیل شده بود و سفرهای زیارتی نیز به خوبی در حال انجام بود.

وی با بیان اینکه توقف پروازهای بین‌المللی دمشق مانع اعزام زائران کشورمان به سوریه شد، افزود: با تفاهم‌نامه صورت گرفته با طرف سوری، زائران باید از طریق فرودگاه دمشق اعزام می‌شدند که با تعطیلی موقت این فرودگاه، سفرهای زیارتی به سوریه نیز متوقف شد.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به بازگشایی مجدد فرودگاه دمشق، خاطر نشان کرد: ما آمادگی اعزام زائران به سوریه را داریم، اما به دلیل اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای اعزام زائران حج تمتع پیش‌بینی شده است، امکان اعزام زائران توسط این شرکت هواپیمایی وجود ندارد و به دنبال این هستیم تا با سایر شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال زائران قرارداد ببندیم.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برقراری سفرهای زیارتی به سوریه در انتظار تأمین پرواز است، گفت: پس از تأمین پرواز برای سفر به سوریه، اعزام زائران نیز از سرگرفته خواهد شد و ما در تلاش هستیم تا به سرعت روند سفرهای زیارتی به سوریه برقرار شود.

سفرهای زیارتی به صورت در ابتدا فقط از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شد که پس از قرارداد این و سوریه برای برقراری سفرهای زیارتی به این کشور، مقرر شد تا سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز امکان اعزام به سوریه را داشته باشند.

بر همین اساس، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز به خطوط هواپیمایی سوریه اضافه شد و زائران در قالب کاروان‌های زیارتی به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و همچنین اجنحةالشام به دمشق اعزام می‌شدند. اما اکنون با توجه به اینکه همه پرواز زائران حج تمتع از سوی ایران‌ایر انجام می‌شود، امکان اعزام زائران به سوریه توسط این شرکت هواپیمایی وجود ندارد و حتی ایران‌ایر پروازها به عراق را نیز محدود کرده است.

 بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و سوریه، سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی می‌توانند به صورت هوایی به سوریه و حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف شوند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سوریه حرم حضرت زينب س پرواز به دمشق سفرهای زیارتی به سوریه شرکت هواپیمایی فرودگاه دمشق اعزام زائران ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین

بشار اسد با وجود شرایطی که پشت سر گذاشته است، ثبات موضع کشورش در قبال مساله فلسطین و مقاومت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویدادها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تنها متغیر، رویدادها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتارها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشورهای غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موقعیت دمشق را تغییر نخواهد داد یا یک تار موی آن را جابجا نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشورها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.

وی افزود: وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین