Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی قافله باشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع کل واحد های مسکونی که به مددجویان تحویل شد ۷۵ واحد در شهرستان بجنورد، ۲۸ واحد اسفراین، ۱۸ واحد شیروان، ۱۳ واحد راز و جرگلان، ۹ واحد گرمه، ۶ واحد جاجرم و سه واحد مربوط به شهرستان مانه و سملقان است.

وی افزود: ۱۲۰ واحد مسکونی نیز در اختیار زنان سرپرست خانوار و سایر خانوار های که دارای معلول هستند قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این نهاد حمایتی برای ساخت واحد های مسکونی که دارای ۲ فرزند معلول هستند برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد و برای سایر واحد های نیز برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان از سوی این نهاد حمایتی کمک شد.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: واحد های مسکونی که در روستاها ساخته می شوند از تسهیلات بنیاد مسکن نیز بهره مند هستند.

قافله باشیان اظهار داشت: در اجرای طرح خانه دار کردن خانوارهای دو معلول و بالاتر علاوه بر سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیران و راه و شهرسازی نیز مشارکت می کند.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده چهار هزار مددجوی بهزیستی در شهرها و روستاهای این استان مسکن ندارند که هم اینک در نوبت دریافت کمک هستند.

قافله باشیان اظهار داشت: از مجموع خانوارهای نیازمند زیر پوشش این سازمان حمایتی فاقد مسکن در استان سه هزار خانوار در شهرها و یکهزار خانوار در روستاها سکونت دارند.

وی بیشتر این افراد را بیماران روانی مزمن، زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و بیماران قطع نخاعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر در قالب ۴۲ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف بویژه مسکن هستند.

قافله باشیان افزود: پارسال ۸۷۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان خانه‌دار شدند که در این زمینه بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۵۰۰ خانوار مستاجر نیز پشت نوبت دریافت کمک های برای دریافت تسهیلات هستند که تاکنون کمکی دریافت نکردند.

قافله باشیان با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: حدود یک هشتم جمعیت استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف بویژه مسکن هستند.

وی بر حمایت خیران در راستای ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: از نیکوکاران می خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مجموع نیاز به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد برای تمامی اقشار در این استان است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی سازمان بهزیستی کشور بجنورد خراسان شمالی سازمان بهزیستی کشور بهزیستی خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی افزود: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آن ها رد شد.

کردلو ادامه داد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

دیگر خبرها

  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان