Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:59:01 GMT

8 ترفند عالی برای افزایش سرعت گوشی های اندروید

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۹۶۹۸

8 ترفند عالی برای افزایش سرعت گوشی های اندروید

1. از شر نرم افزار خلاص شوید

فرقی نمی‌کند نسخه گوشی شما چه باشد، احتمالا با تعداد زیادی نرم‌افزار که به آن نیاز ندارید پر شده است. پس اگر مدتی است که گوشی تهیه کرده‌اید، به احتمال زیاد برنامههایی دانلود کرده‌اید که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید و حالا وقت آن رسیده تا آنها را انتخاب و حذف کنید. برای اینکار، مراحل زیر را انجام دهید:

به بخش تنظیمات بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


Apps and Notifications را پیدا کنید.
مشاهده همه برنامه‌ها را بزنید.
حالا مواردی را که نیاز ندارید، حذف کنید.

2. آشغال‌ها را پاک کنید

حتما می‌دانبد که هر بار که فایل یا سندی را در تلفن خود دانلود می‌کنید، در جایی ذخیره می‌شود. اگر به این بخش بروید متوجه حجم زیادی از موارد تکراری و به اصطلاح آشغال می‌شوید. در این مرحله می‌توانید با کمک خود برنامه‌های گوشی و یا برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید، مانند Files by Google آنها را حذف کنید. فایل‌های Google به شما پیشنهادهای پاکسازی، حذف عکس‌های تکراری و بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی را می‌دهد.

3. از گوشی‌های با سرعت بالا استفاده کنید

برای آنکه سرعت گوشی‌های شما بالاتر باشد، بهتر است در هنگام خرید هم مدل‌هایی را تهیه کنید که سرعت بالایی دارند. برای اینکار باید علاوه بر پردازنده، حافظه گوشی هم بالا باشد تا در مدت زمان بیشتری، سرعت گوشی کم شود. در اینجا دو گوشی را معرفی می‌کنیم:

گوشی poco f3

شیائومی تلفن‌های هوشمند خوبی تولید می‌کند و پوکو اف تری یکی از آنهاست. مشخصات شیائومی پوکو f3 شامل 8 پردازنده، دوربین‌های اصلی چندگانه، دوربین سلفی با قدرت رزولوشن بالا و قابلیت اینترنت مناسب است و شما می‌توانید با قیمت مناسبی آن را در بازار اینترنتی و یا آفلاین خرید کنید. اگر می‌‌خواهید سرعت زیادی هم تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حافظه‌های بیشتر آن مانند 128 گیگ پوکو اف 3 را انتخاب کنید.

گوشی galaxy a72 5g

سامسونگ همیشه گوشی‌های خوبی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با انتخاب تلفن هوشمند سامسونگ آ هفتاد و دو، سرعت مناسبی را تجربه کنید. در بررسی تخصصی a72 samsung، وجود هشت پردازنده از نوع اسنپدراگون، دوربین سلفی و اصلی چندگانه با رزولوشن بالا، قابلیت اینترنت 5g و صفحه نمایش مناسب، از ویژگی‌هایی است که تاکید زیادی روی آن شده است و شما می‌توانید آن را با قیمت متوسط خرید کنید.

4. دسترسی به مکان (location) را لغو کنید

در جدیدترین به‌روزرسانی اندروید داشبورد امنیتی ارائه شده است که به شما امکان می‌دهد ببینید برنامه‌ها چه مجوزهایی دارند. اگر ببینید چه تعداد اپلیکیشن به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند و تعداد کمی فقط به آن نیاز دارند، شگفت‌زده خواهید شد. اما خوشبختانه می‌توانید برنامه‌ها را بررسی کرده و مجوزها را لغو کنید. کار به این صورت است:

انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید.
مکان را لمس کنید و نگه دارید.
مجوزهای مکان برنامه را انتخاب کنید.
در قسمت «همیشه مجاز»، «فقط در حین استفاده مجاز است» و «مجاز نیست»، برنامه‌هایی را پیدا کنید که می‌توانند از موقعیت مکانی تلفن شما استفاده کنند.
برای تغییر مجوز روی برنامه ضربه بزنید.

4. سایر مجوزها را بررسی کنید

خارج از مکان تلفن شما، برنامه‌ها همچنان می‌توانند به موارد دیگری مانند دوربین و میکروفون شما دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید به سرعت این مجوزها را بررسی کنید و آنها را به دلخواه تغییر دهید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیمات را باز کنید.
برنامه‌ها را انتخاب کنید.
برنامه‌ای را که می‌خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
مجوزها را انتخاب کنید.
Allow یا Don't allow را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید با این نکته‌های امنیتی گوشی‌های اندروید بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بررسی کنید.

5. آخرین نسخه اندروید را اجرا کنید

تلفن شما باید به طور خودکار به روز شود، اما بررسی و اطمینان از اجرای آخرین نسخه سیستم عامل ضرری ندارد. نرم‌افزارهای قدیمی شما را در معرض دید هکرها قرار می‌دهد و شما را از دریافت ویژگی‌های جدید سرگرم کننده در هنگام انتشار باز می دارد. به ترتیب زیر عمل کنید:

تنظیمات را باز کنید.
نزدیک پایین، روی سیستم > به‌روزرسانی سیستم ضربه بزنید.
وضعیت به‌روزرسانی خود را خواهید دید. بعد از آن تمام مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

6. دستیار گوگل را غیرفعال کنید

اگرچه داشتن دستیار گوگل واقعا بسیار مفید است، اما در شرایط خاص، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنیم، حجم زیادی از حافظه را اشغال می‌کند، بنابراین اگر آن را در اندروید غیرفعال کنید، سرعت آن افزایش می‌یابد. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

فقط باید به Settings > google assistant > Hey Google & Voice Match بروید و سپس عملکرد آن را غیرفعال کنید. از این حرکت نگران نباشید، زیرا دوباره می‌توانید این تنظیمات را فعال کنید.

7. نه به برنامه های آنتی ویروس

برنامه‌های آنتی ویروس در اندروید تا حدودی پوچ و بیهوده هستند. اندروید چنین برنامه‌هایی را که زیاد استفاده نمی‌شوند را در حالت Hibernate قرار می‌دهد، بنابراین این نوع برنامه‌ها چندان از موبایل شما محافظت نمی‌کنند. علاوه بر این، در آخرین نسخه‌های جدیدتر، تعامل بین برنامه‌ها از قبل محدود شده است تا در صورت بروز مشکل، به بقیه موارد آسیب نرساند. بنابراین، اگر چنین برنامه‌هایی دارید، باید بدانید فقط حافظه را اشغال می کند و کار دیگری انجام نمی‌دهد.

8. تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

مواقعی وجود دارد که چاره‌ای جز بازگرداندن کارخانه و قرار دادن آن به حالت نو نیست. ممکن است این یک راه حل رادیکال به نظر برسد، اما راه‌های پشتیبانی وجود دارد، زیرا تماس‌ها، پیام‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را می‌توان به لطف نسخه‌های پشتیبان بازیابی کرد. اما اگر به نوعی خطا یا ناسازگاری وجود داشت، از این طریق همه چیز را به همان شکلی که در ابتدا بود درآورد.

منبع: فارس

کلیدواژه: ۸ ترفند افزایش سرعت اندروید گوشی های هوشمند انتخاب کنید شما می توانید انجام دهید برنامه هایی برای اینکار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام

معاون آبخیرداری اداره‌کل منابع طبیعی استان ایلام از اختصاص ۵۹میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مدیریت جامع آبخیز (حوزه سد میمه) و تملک دارایی به این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ایرج عالی صبح امروز، سه شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص 59 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و تملک دارایی به استان ایلام در سال جاری اظهار داشت: این میزان اعتبار 32 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، 15 میلیارد تومان استانی، 5 میلیارد تومان مدیریت جامع و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از محل تملک دارایی استان است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی ایلام با اشاره به انجام کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح 63 حوزه شامل 650 هزار هکتار(نزدیک به 34 درصد از مساحت کل استان) افزود: این مطالعات منجر به اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

عالی در ادامه با تاکید بر اینکه ایلام یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری است، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، نقش موثری در هدررفت آب‌های روان، تغذیه و احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی به تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور، استانداری ایلام و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: در سطح 511 هزار هکتار از مناطق مطالعه شده در کل استان طی یک دوره 3 ساله (از سال 1402 تا سال 1405) طرح‌های آبخیزداری با اعتبار 17 هزار و 500 میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود که قرار است اعتبارات مورد نیاز در این قرارداد از محل مولدسازی و تهاتر نفت تامین و تخصیص داده شود.

معاون آبخیزداری استان ایلام به اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهم‌ترین برنامه‌های موفق پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی، جنگلی و مخاطرات ناشی از جاری شدن سیل‌های مخرب در مناطق شهری و روستایی است.

عالی در ادامه گفت: با توجه به تغییرات و شرایط اقلیمی اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از بهترین فرصت‌ها و مهم‌ترین راهکار عملی و موثر، برای جبران کم‌آبی و عبور از بحران خشک‌سالی است.

وی در پایان به برنامه‌های سال جاری در این حوزه اشاره داشت و گفت:اجرای پروژه‌های آبخیزداری از جمله عملیات خاکی ذخیره نزولات و پخش سیلاب در مناطق مستعد و بالادست اراضی کشاورزی، عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و نیز با اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی پارک آبخیز حوزه شهر دهلران ایجاد پارک آبخیز از جمله این  برنامه‌هاست که در شهرستان دهلران جانمایی و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳