Web Analytics Made Easy - Statcounter

کادر فنی تیم ملی فوتسال کار دشواری برای آماده‌سازی مناسب بازیکنان تازه‌وارد این تیم پیش رو دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2022 از 6 تا 14 مهر در کویت برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات محسوب می‌شود، در گروه C با لبنان، چین تایپه و اندونزی همگروه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورمان از سال 1999 که رقابت‌های ملی فوتسال در قاره کهن آغاز شد، جایگاه خود را در آسیا مستحکم کرد و جام اولین دوره جام ملت‌های آسیا را در مالزی بالای سر برد. تیم‌های ملی آسیا تاکنون 15 بار در این مسابقات با هم رقابت کردند که ایران قهرمان 12 دوره بوده است. با این وجود، شرایط مسابقات 2022 برای تیم ملی متفاوت خواهد بود.

شمسایی: چاره‌ای نداشته باشیم، در تورنمنت تایلند شرکت می‌کنیم

پس از ناکامی تیم ملی ایران در راهیابی مجدد به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2021 لیتوانی، کارشناسان و حتی مربیان تیم ملی فوتسال از لزوم کنار رفتن بازیکنان پُرافتخار اما پا به سن گذاشته تیم ملی سخن گفتند. حتی وحید شمسایی که آن مقطع هنوز جانشین محمد ناظم‌الشریعه نشده بود، گفت که تیم ملی باید تغییر نسل بدهد و پای ضرر آن بایستد. ناظم‌الشریعه در دو دیدار دوستانه با ایتالیا از بازیکنان جوان استفاده کرد که برای فرار از برکناری کافی نبود.

با آغاز دوران سرمربیگری شمسایی در دی 1400، وی از کنار نام بازیکنان بزرگی چون اصغر حسن‌زاده، مهدی جاوید، فرهاد توکلی و علیرضا صمیمی گذشت و بازیکنان کم‌تجربه‌تر را به تیم ملی فراخواند. البته بسیاری از نفرات جدید با اینکه تجربه ملی زیادی ندارند، جوان به شمار نمی‌روند و تنها به دلیل اعتماد بیش از حد کادر فنی قبلی تیم ملی به نسل طلایی، نتوانستند در این تیم به میدان بروند.

ملی‌پوشان تازه‌وارد فوتسال کار دشواری در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا نداشتند و به راحتی از سد تیم‌های مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان گذشتند. این اولین بازی‌های ملی بسیاری از ملی‌پوشان کشورمان بود که ایران را به مرحله گروهی جام ملت‌ها رساند، اما محکی جدی برای تیم تازه شکل گرفته کشورمان به شمار نمی‌رفت.

پس از این تورنمنت،‌ مربیان تیم ملی فوتسال بارها گفتند که این تیم باید مقابل تیم‌های بزرگ جهان صف‌آرایی کند و تنه بازیکنان بی‌تجربه فعلی به تنه بزرگترین بازیکنان فوتسال دنیا بخورد تا رفته رفته برای تورنمنتی در سطح جام جهانی آماده شوند. شمسایی و سفال‌منش (مربی تیم ملی) نیز به‌صورت مستقیم با سرمربیان تیم‌های بزرگ جهان در ارتباط هستند، اما این ارتباطات تاکنون مؤثر نبوده است و تنها دیدار با آرژانتین مسجل شد که این مسابقه نیز برگزار نشد.

شمس: تایلندی‌ها اعلام کردند فدراسیون باید هزینه سفر تیم فوتسال را پرداخت کند

با توجه به تقویم لیگ برتر، مسابقات تا اول شهریور دنبال می‌شود و کادر فنی تیم ملی تا آن زمان نمی‌تواند اردویی تدارک ببیند. مربیان این تیم به دنبال برگزاری بازی با اسپانیا بودند که این اتفاق رخ نداد و می‌توان گفت تورنمنت تایلند، تنها راه پیش روی شمسایی و دستیارانش خواهد بود. موضوعی که سرمربی تیم ملی با اکراه حاضر به شرکت در آن شده است و مطابق گفته حسین شمس، فدراسیون‌نشینان قصد ندارند هزینه بلیت سفر به تایلند را هم پرداخت کنند!

به نظر می‌رسد مسئولان کمیته فوتسال، لیگ برتر را بهترین راه برای آمادگی بازیکنان در راستای عملکرد موفق در جام ملت‌های آسیا می‌دانند. با این وجود همانطور که اشاره شد، ملی‌پوشان فعلی تجربه میادین بین‌المللی را ندارند و دیدارهای دوستانه امسال آنها به بازی با تیم ملی افغانستان و تیم دسته اولی مقاومت تهران محدود می‌شود. این در شرایطی است که تیم‌های ملی غرب آسیا در مسابقات کشورهای عربی به میدان رفته‌اند و آمادگیِ به مراتب بیشتری نسبت به ایران خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وحید شمسایی تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی تیم ملی فوتسال ایران فوتسال جام ملت ملی فوتسال ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های شمسایی پس از صعود به فینال آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وحید شمسایی سرمربی تیم ملی در نشست خبری پس از بازی با ازبکستان گفت: قبل از هر چیز این پیروزی را به مردم تبریک می‌گویم، ما الان در فینال هستیم و منتظر هواداران تایلندی تا یک بازی پرشور را مقابل هم برگزار کنیم.

وی گفت: ما بازی را خودمان برای خودمان سخت کردیم، در شرایطی که برتری داشتیم گل خوردیم، این قشنگی این رشته است و نشان می‌دهد که چقدر فوتبال در آسیا سخت و نزدیک شده است.

شمسایی با اشاره به نقش سرمربی ازبکستان گفت: وقتی ازبکستان یکی از بهترین مربیان جهان را به خدمت می‌گیرد، سرمایه‌کذاری می‌کند و میزبان جام جهانی می‌شود یعنی باید بپذیریم همه دنبال بهترین موقعیت در فوتسال آسیا هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه احساسی دارد که به عنوان بازیکن و سرمربی فینال جام ملت‌ها را تجربه کرده، گفت: تجربه خوشایندی است، ما دو سال پیش در عین شایستگی قهرمانی را از دست دادیم ولی همیشه از اینکه بازی به پنالتی کشیده شود حس خوبی ندارم، برای همین طبیعی بود که حساسیت بسیار زیاد بازی را تجربه کنم. اما مهم این است که حالا در فینال هستیم.

شمسایی ضمن تحسین بازیکنان ازبکستان گفت: نکته عجیبی که برای اولین بار در فوتسال دیدم این بود که بازیکنان ازبک خودشان را روی زمین می‌انداختند، در فوتبال دیده بودم ولی در فوتسال نه. تعجب کردم وقتی بازیکنان این تیم می‌توانند به این خوبی بازی کنند، چرا این کار را کردند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899953

دیگر خبرها

  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • صحبت‌های شمسایی پس از صعود به فینال آسیا
  • شمسایی: بازی در آسیا سخت و نزدیک شده است
  • شمسایی: بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند