Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نیاز ۲۵ درصد از محصولات کشاورزی این استان به ساخت صنایع تبدیلی و فرآوری خبر داد.

سید عباس میرآقایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر در این استان ۱۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ واحد غیرفعال و ۲۶ واحد نیز با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مابقی واحدهای تولیدی نیز با ظرفیت های مختلف بالای ۵۰ درصد کار می کنند.

میرآقایی افزود: بیشترین مشکل واحدهای غیرفعال و یا واحدهایی که با ظرفیت کم در حال کار کردن هستند نبود و یا کمبود نقدینگی است.

وی ادامه داد: البته برخی از صنایع کشاورزی نیز با ضعف مدیریتی مواجه هستند به عنوان مثال کشتارگاه صنعتی بجنورد ظرفیت تولید سالانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز را دارد اما در حال حاضر فقط با ۱۰ درصد ظرفیت در حال کار کردن است.

این مقام مسئول بیان کرد: نتیجه ضعف مدیریتی در این واحد تولیدی سبب شده تا سالانه مقدار قابل توجهی دام زنده برای کشتار و تامین گوشت قرمز سایر استان به صورت زنده از استان خارج شود که هیچ مزیت اقتصادی برای استان نخواهد داشت.

وی به کارخانجات لبنی نیز در استان اشاره کرد و گفت: ۱۲ واحد لبنی در این استان وجود دارد که ببشترین واحدهای صنایع کشاورزی غیرفعال در این استان مربوط به این حوزه است بطوریکه هم اکنون یک واحد با ظرفیت بالای ۵۰ درصدریال دو واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می کنند و مابقی نیز غیر فعال هستند.

مدیر امور صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مشکلات این واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش است، تصریح کرد: از سوی دیگر بیشتر این واحدهای تولیدی در زمانی در این استان راه اندازی شده اند که شیر یارانه ای در مدارس و فروشگاه ها توزیع می شد و برای تولید این محصولات راه اندازی شده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر این واحدهای تولیدی قادر به تولید شیرهای استرلیزه و یا سایر محصولات لبنی نیستند در نتیجه توان رقابت را با دیگر صنایع لبنی نیز ندارند.

میرآقایی با اشاره به اینکه در این استان حدود یکی میلون و ۶۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می شود، گفت: بخشی از محصولات کشاورزی به صورت تازه خوری استفاده می شود و بخشی نیز نیاز به صنایع تبدیلی، تکمیلی، انبار و سردخانه دارند که تاکنون برای ۵۰ درصد ظرفیت صنایع کشاورزی ایجاد شده و هنوز برای ۲۵ درصد نیز باقی مانده که باید صنایع کشاورزی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر در حوزه باغبانی نیاز به راه اندازی صنایع تولید انواع کمپوت، کنسانتره و آب میوه گیری است که در این حوزه کمبودها بیشتر به چشم می خورد.

این مقام مسئول بیان کرد: البته در حوزه سردخانه این محصولات، و چیپس اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات كشاورزي واحدهای تولیدی صنایع کشاورزی خراسان شمالی صنایع تبدیلی حال حاضر ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اظهار خرسندی از حضور قوی و مؤثر خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو، بیان کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته با حضور در نمایشگاه با هیئت‌های مختلف از چین، پاکستان، ترکیه و…نشست‌هایی برگزار و گفتگو و مذاکراتی انجام شده است تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان خراسان شمالی که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند حمایت‌های دولت با هدف رفع موانع و تسهیل در روند تولید و افزایش صادرات را تشریح کردم.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد که این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد مردم و مشارکت مردم در پروژه‌ها سالی پربار بر استان رقم بخورد.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نشست با هیئت‌های سایر کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.

کد خبر 6091920

دیگر خبرها

  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید