Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@18:02:23 GMT

افزایش ۸۰ درصدی حملات باج ‌افزاری

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۹۸۲۶

افزایش ۸۰ درصدی حملات باج ‌افزاری

ایتنا - ​​​​​​​بررسی گزارش باج‌افزارهای سالیانه نشان می‌دهد که حملات باج‌افزاری نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.
در سال ۲۰۲۲، رایج‌ترین روندهای باج‌افزاری شامل اخاذی مضاعف، حملات زنجیره تامین، باج‌افزار به‌عنوان سرویس، تغییر نام باج‌افزار بوده است. گزارش هلپ‌نت‌سکوریتی، جزئیات بیشتر صنایعی را که توسط مجرمان سایبری هدف قرار می‌گیرد، آسیب‌های ناشی از اخاذی مضاعف و حملات زنجیره تامین را توضیح می‌دهد و فعال‌ترین گروه‌های باج‌افزاری را که امروزه فعال هستند فهرست می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، تاکتیک‌ها و دامنه حملات باج‌افزار به‌طور پیوسته در حال تکامل بوده‌اند، اما هدف نهایی همچنان اختلال در سازمان هدف و سرقت اطلاعات حساس به منظور باج‌گیری است. اندازه باج اغلب به تعداد سیستم‌های آلوده و ارزش داده‌های دزدیده‌شده بستگی دارد: هر چه سهام بیشتر باشد، پرداخت بیشتر است. در سال ۲۰۱۹، بسیاری از گروه‌های باج‌افزار تاکتیک‌های خود را به‌روزرسانی کردند تا شامل استخراج داده‌ها شود، که معمولا به‌عنوان باج‌افزاری مضاعف از آن یاد می‌شود.

یک سال بعد، در ۲۰۲۰، گروه‌های منتخب لایه حمله دیگری را با تاکتیک‌های امنع سرویس توزیع‌شده (DDoS) اضافه کردند که وب‌سایت یا شبکه قربانی را بمباران می‌کند و باعث اختلال بیشتر در کسب‌وکار می‌شود و در نتیجه قربانی را برای مذاکره تحت فشار قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۲، خطرناک‌ترین روند باج‌افزاری شامل حملات زنجیره تامین است که کسب‌وکار یک تامین‌کننده را هدف قرار می‌دهد و از اتصالات ایجادشده و فایل‌ها، شبکه‌ها یا راه‌حل‌های مشترک برای حملات مرحله دوم به مشتریان آن تامین‌کننده استفاده می‌کند. همچنین در این مدت قربانیان باج‌افزار با افزایش ۱۲۰ درصدی مواجه شده‌اند.

اکثر بخش‌ها شاهد افزایش حملات باج‌افزار هستند

برای دومین سال متوالی، شرکت‌های تولیدی با تقریبا یک حمله از هر پنج باج‌افزار به تولیدکنندگان، بیشترین هدف را داشتند. با این حال، حملات به سایر بخش‌ها به سرعت در حال رشد هستند. نرخ رشد حملات به شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی به‌ویژه قابل توجه بود و حملات اخاذی در مقایسه با سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۵۰ درصد رشد داشت. پس از آن، صنعت رستوران‌ها و خدمات غذایی، شاهد افزایش بیش از ۴۵۰ درصدی باج‌افزارها بود.

از آنجایی که دولت‌ها در سراسر جهان شروع به جدی گرفتن باج‌افزار کرده‌اند، بسیاری از گروه‌های تهدید منحل شده و تحت نام‌های جدید اصلاح شده‌اند. برای مثال، DarkSide به BlackMatter تغییر نام داد، DoppelPaymer به Grief و Rook به Pandora تغییر نام داد. با این حال، تهدید آنها حتی با تغییر تاکتیک کاهش نیافته است. در عوض، بسیاری اکنون ابزارهای خود را برای فروش در وب تاریک ارائه می‌کنند و مقیاس خود را از طریق مدل کسب‌وکار باج‌افزار به‌عنوان یک سرویس افزایش می‌دهند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: باج افزار حمله سایبری باج افزار باج افزاری حملات باج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا