Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عابد گفت: مقدار بارش‌های استان از ابتدای فصل آبی (اول مهر ۱۴۰۰) تا پایان خرداد ۱۴۰۱ برابر ۲۰۹ میلی متر ثبت شده که ۳۹ درصد نسبت به دوره بلند مدت و ۱۱ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

او گفت: مجموع بارندگی‌های ۱۵ ماه اخیر در ایستگاه فرودگاه همدان ۱۹۵ میلی متر ثبت شده که این میزان بارش در دوره بلند مدت (۴۵ سال گذشته) بی سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای همدان در ایام خرداد ۱۴۰۱ حدود ۰/۵ درجه نسبت به دوره بلند مدت کاهش داشته، اما در  ۹ ماه منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۱، استان همدان یک درجه سلسیوس افزایش دما را تجربه کرده است.

حسین عابد گفت: بارش‌های میانگین فصل تابستان استان در دوره بلند مدت ۶ میلی متر است و داده‌های آماری نشان می‌دهد که میزان بارش‌های تابستان امسال در سطح استان نیز قابل توجه نیست.

او گفت: پیش بینی اطلاعات مرتبط با دمای استان همدان بیانگر افزایش دما نسبت به میانگین بلند مدت است به نحوی که انتظار می‌رود دمای هوای بین ۰/۵ تا ۲ درجه سلسیوس در تابستان امسال نسبت به دوره بلند افزایش یابد که این پیش بینی‌ها معمولاَ بین ۶۰ تا ۷۰ درصد محقق می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت:با توجه به کمبود بارش‌ها در ۱۵ ماه گذشته و هم چنین افزایش نسبی دما در این مدت، برنامه ریزی و چاره اندیشی برای مدیریت مصرف آب و برق در فصل تابستان از سوی مردم و مسئولان در استان همدان بسیار ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی دوره آبی دوره بلند مدت استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متاسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • تداوم جریان سیل در استان یزد