Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه، و تقدیر از زحمات دست اندرکاران دستگاه قضا و نیز پیگیری اجرای طرح صدور حکم جایگزین مجازات محکومین جرایم غیرعمد به نفع فرهنگ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، با رئیس کل دادگستری تاکستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با علی سلطانی، رئیس دادگستری تاکستان، دیدار و ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در دادگستری این شهرستان در راستای مجازات های جایگزین حبس،  در رابطه با اجرای گسترده طرح جایگزینی صدور حکم مجازات محکومین جرائم غیرعمد به نفع کتابخانه های عمومی (فرهنگی)، گفت و گو کرد.

محمد بیگی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های متناسب و متنوع فرهنگی در کتابخانه ها، موجب توسعه زیر ساخت های فرهنگی کشور شده و کتابخانه های عمومی به عنوان بازوی فرهنگی جامعه، نقش مهمی در کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دارند.

وی بیان کرد:  امیدواریم با مساعدت مسئولان دستگاه قضایی استان و نگاه فرهنگی ایجاد شده شاهد جذب هرچه بیشتر عموم مردم به ویژه مددجویان زندان ها و افراد آسیب دیده اجتماعی به سمت مطالعه مفید و فضاهای فرهنگی و کتابخوانی باشیم.

رئیس کل دادگستری شهرستان تاکستان نیز در این نشست گفت: مطالعه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که در این راستا باید برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید همکاری لازم از سوی دستگاه ها و نهاد های مختلف صورت گیرد.

علی سلطانی تصریح کرد: کتاب همواره یک میراث فرهنگی ارزشمند و ماندگار است و دادگستری در راستای توسعه فرهنگی در سطح جامعه آماده همکاری بوده و برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح جایگزینی صدور حکم مجازات محکومان جرائم غیرعمد به نفع کتابخانه های عمومی (فرهنگی) با توجه به مفاد آیین نامه، اجرا خواهد شد.

وی یادآورشد: به دلیل مشکلاتی که اجرای مجازات حبس به خصوص حبس های کوتاه مدت دارند، قانونگذار در پاره ای جرایم، قاضی را مخیر یا ملزم کرده تا مجازات دیگری غیر از حبس را در خصوص متهم اجرا کند که دادگستری شهرستان تاکستان در این زمینه پیشرو بوده است.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اهدای یک جلد کتاب و لوح از زحمات و نگاه حمایتگرانه  رئیس دادگستری تاکستان در اجرای مجازات های جایگزین حبس و همچنین اهدای بیش از 200 جلد کتاب توسط ایشان، تقدیر کرد.

در این جلسه ندا امیرلو، معاون اداره کل و احمد لشگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان و محسن جلیلوند، کارشناس منابع اداره کل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک مزاح برای تحول کتابخوانی در کشور؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ گفت: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم!

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077812 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند